handdator

Visa fullständig version : Renovering av hus



Nina
2007-07-31, 16:46
Strunt i sommarkåk, det får bli en genomgång hemma istället. ;D
Nu har jag ritat upp i skallen hur köket ska vara. Det blir kortare bänkar och en dörr läggs igen, där ska väggskåp upp samt en bänk monteras. På så vis kan jag korta av bänkarna vid matplatsen, och då blir matplatsen större. Fiffigt, jag brukar planera bra för övrigt, badrummet blev ju superduper-bra! Skulle nog ha blivit inredningsarkitekt istället för grafiker… ;)
I övrigt blir det nog mer åt en engelsk stil i hela huset. Jag gillar blommigt och romantiskt. Har aldrig varit för spartanskt och hypermodernt, det ska vara ombonat och gammeldags i stilen, med blommor och spets (Ha! Snopet va'? Tro't eller ej av min avatar att döma).
Hallen ska gå i blått, där ska jag ha Dala-blått i panelen och en ljus blåaktig avtorkbar tapet upptill med blå blom eller liknande som matchar i färg. Detaljer, det är detaljerna som gör det. Jag kan matcha en färg jag hittar nånstans i tapeten med nåt tyg, allt ska gå i balans och allt ska man hitta i färger på nåt annat. Klär jag upp mig kan jag matcha sminket på ögonskuggan med blusen, eller ett skärp matchas med armbandet och läppstiftet. Det är de små detaljerna som gör det. ;D

I vintras skulle jag på en finare fest där klädseln var noga (liksom etikett etc). Jag matchade min gröna blus med sminket och halsbandet och sa åt min man att matcha sin slips med min blus. Svärmor fick höra planen och instruerade svärfar att matcha sin slips med hennes blus. Senare fick svärdottern höra denna magnifika idé varpå hennes man matchade sin slips med sin frus klänning. Vad fina vi var! Alla makar hade matchat sina slipsar med sina respektive fruar! :D

På måndag nästa vecka ska jag dra en dans med trafikskolans hoj och köra bana. Äntligen, har liksom saknat den hojen?! :o
Och nej, vi matchar inte alls varann. Hojen är blå och mitt skinnställ är svart, möjligen matchar jag däcken i så fall, he he. ;)
Ska dock bli intressant och se hur rostig jag hunnit bli i alla fulla fall. ;)
Fast det är jag inte orolig för. Däremot oroar jag mig för själva uppkörningen, speciellt över att behöva få samma [*%&#"] igen.