handdator

Visa fullständig version : Forum iPhone app?



adara
2011-03-05, 16:33
Förslag: http://www.tapatalk.com/

Kanske intressant? Som flitig iphone-användare skulle jag ju uppskatta det=) vet inte om det är krångligt att sätta upp som admin, men det är en del forum som använder det. Sporthoj kör det också tror jag.

Nina
2011-03-05, 16:47
Man måste väl betala för Tapatalk vill jag minnas? Safari i iPhone funkar lika bra tycker jag och det är dessutom gratis. :)

adara
2011-03-05, 17:11
Vill man använda Tapatalk i iphone (eller android eller whatever) får man köpa det ja. Det kostar dock inget för själva forumägaren att installera pluginen har jag för mig.

Nina
2011-03-05, 17:19
Vill man använda Tapatalk i iphone (eller android eller whatever) får man köpa det ja. Det kostar dock inget för själva forumägaren att installera pluginen har jag för mig.

Oki. =)

nippe
2011-03-05, 17:41
jag tycker inte att det är några problem att surfa in på forumet med min android...

pewa
2011-03-05, 17:59
Ska kolla upp Tapatalk, vet att vBulletin(forum-mjukvaran) har något app-liknande också.

nippe
2011-03-05, 18:32
vBulletin appen har fått rätt dåligt betyg, i alla fall till android. men den är ju gratis...

nippe
2011-03-05, 18:54
fel av mej, verkar som att vBulletin bara släppt en app (android) för att läsa forumet på deras hemsida...

pewa
2011-03-11, 03:34
fel av mej, verkar som att vBulletin bara släppt en app (android) för att läsa forumet på deras hemsida...

Stämmer bra, vBulletin har sedan tidigare en app för att läsa deras eget forum.

vBulletin Mobile är dock på gång och där kommer det finnas möjlighet att skapa en app till ens eget forum, både till iPhone och Android. Denna mjukvara kommer dock kosta $199 och känns i nuläget inte helt motiverat då hojen.nu just så pass försörjer sig själv.

Nina
2011-03-11, 06:10
Stämmer bra, vBulletin har sedan tidigare en app för att läsa deras eget forum.

vBulletin Mobile är dock på gång och där kommer det finnas möjlighet att skapa en app till ens eget forum, både till iPhone och Android. Denna mjukvara kommer dock kosta $199 och känns i nuläget inte helt motiverat då hojen.nu just så pass försörjer sig själv.

$199?? Oj, det var en rejäl slant. :eek:

adara
2011-03-11, 10:03
vBulletin Mobile är dock på gång och där kommer det finnas möjlighet att skapa en app till ens eget forum, både till iPhone och Android. Denna mjukvara kommer dock kosta $199 och känns i nuläget inte helt motiverat då hojen.nu just så pass försörjer sig själv.

Det var ju helt bizarrt mycket faktiskt! Undrar hur dom tänker där..

nippe
2011-03-11, 11:23
men det var $199 för mjukvaran till forumet och inte för appen i mobilen då eller?

pewa
2011-03-11, 12:56
men det var $199 för mjukvaran till forumet och inte för appen i mobilen då eller?

Precis, för mjukvaran. Appen blir sedan gatis för användarna.

nippe
2011-03-11, 12:58
då kan det ju vara bättre med en mjukvara som är gratis till forumet och så får användarna välja om dom tycker det är värt att köpa en app för 26kr eller vad den kostar.,..

adara
2011-03-11, 13:31
då kan det ju vara bättre med en mjukvara som är gratis till forumet och så får användarna välja om dom tycker det är värt att köpa en app för 26kr eller vad den kostar.,..

Det var väl min tanke från start också. Då får ju folk välja själv om dom tycker det är värt dom pengarna. Tapatalk funkar så, men det finns säkert andra också. Såg bara att den hade fått rätt bra kritik.