handdator

Visa fullständig version : Nya stövlar



Nina
2011-02-26, 16:53
Ja våren kom visst med stormsteg i dag, det kändes så i alla fall när fåglar kvittrar, solen skiner, tempen ligger över nollan och så lite töande på köpet. Kunde inte kännas bättre så jag tog en vårpromenad hela vägen bort till Triumph och klämde på ett par stövlar. Det blev ett par till mig, AS1 Boot, Alpinestars Triumph stövlar. =)

De kändes ruskigt bra, jag var i höstas hos Sulas och klämde på ett par Lindstrands men de kändes inte alls bra på fötterna. De här satt dock som gjutna efter mina fötter! Undrar om de haft min ergonomi som mall? Ja, Streeten passar som hand i handske, fotpinnar och allt är precis där jag vill ha allting på exakt rätt plats och nu stövlarna. Likaså handskarna jag köpte men de heter nåt helt annat än Triumph, nåt med Sport i namnet och så var det Kevlar i dom. Faktiskt ganska prisvärda, 549 kr för handskarna med Kevlar i och med skydd för ev kasning om man går omkull etc. =)

Stövlar och handskar kommer passa bra ihop med mc, jacka och camo-brallorna. :)

Nina
2011-02-26, 16:54
Haha, jag ser ut som en reklampelare på vägarna… :)

Mats Liifv
2011-02-26, 20:36
Väldigt så det handlas utrustning! Verkar nästan som att du siktar på att gå om mig vad gäller att ha en massa mc-kläder. ;)

Hela kollektionen, från jacka till stövlar ser synnerligen tilltalande ut!

Nu kommer jag inte att köpa något mer plagg på länge. Hustrun ifrågasätter mitt innehav av inte minst jackor. Måste tillstå att det är med en viss rätt. Tio jackor är nog någon eller ett par fler än man behöver...:D

Nina
2011-02-26, 20:43
Jackan och byxan köpte jag när jag köpte Streeten i höstas, stövlarna köpte jag i dag. De ska matchas ihop så de passar ihop med hojen. Ja ja, jag vet, en släng av fåfänga här… ;-)

Nina
2011-02-27, 07:54
F*n vad lång vintern är... :bawling:

Jåke
2011-03-01, 21:30
F*n vad lång vintern är... :bawling:
Men våren verkar bli snygg... ;-)

Nina
2011-03-02, 07:24
Men våren verkar bli snygg... ;-)

Oh ja. :D