handdator

Visa fullständig version : Egna garagebyggen ballare än bling bling?



mullemeck
2011-02-23, 19:47
Är det jag som är knäpp eller är man inte rätt trött på alla bling bling tillbehör och byggen som är ihopplockat av proffs och betalas av någon rik snubbe? vart är alla hemmabyggen?

visa era egengjorda byggen! vill se!

Hojpunkten
2011-03-30, 10:14
www.hojpunkten.eu
Pågående projekt.

klaus
2011-03-30, 17:21
du får gärna ta en titt på mitt ombygge,finns på custom tråden :)

Hojpunkten
2011-03-30, 18:31
du får gärna ta en titt på mitt ombygge,finns på custom tråden :)

Det skall jag gärna göra...kul med folk som vågar :)

//Nikko Hojpunkten

Figurehead
2011-03-31, 18:34
Har iofs inte byggt ihop min cykel själv, men tanken är att hotta upp den lite med ny bakskärm, ny tank, nytt styre mm. Och jag försöker att hålla mig borta från allt bling och gå dit jag själv vill.
Har tyvärr inga bilder här och nu, men min idé är att en stelbenschopper skall se rå/grym ut, inte i första hand vara vacker. Matt lack, väl synlig kedja och mycket sparsmakat. En ram med motor och hjul helt enkelt.

Bilden är från en annan tråd och innan jag bytt något. För de som undrar blev det inte den sadeln, utan jag tillverkar mig en ny svart.
http://i118.photobucket.com/albums/o91/figurehead242/Sadel2.jpg

Sepe
2011-04-01, 07:12
Min bygge hittas här:
http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=1017

mullemeck
2011-04-02, 20:56
härligt att det finns lite folk som grejjar hemma i garagen! inte bara sätter dit några fransar och en örn :beer:

Mats Liifv
2011-04-02, 21:02
härligt att det finns lite folk som grejjar hemma i garagen! inte bara sätter dit några fransar och en örn :beer: Huvudet på spiken!

Mats Liifv
2011-04-02, 21:04
Har iofs inte byggt ihop min cykel själv, men tanken är att hotta upp den lite med ny bakskärm, ny tank, nytt styre mm. Och jag försöker att hålla mig borta från allt bling och gå dit jag själv vill.
Har tyvärr inga bilder här och nu, men min idé är att en stelbenschopper skall se rå/grym ut, inte i första hand vara vacker. Matt lack, väl synlig kedja och mycket sparsmakat. En ram med motor och hjul helt enkelt.

Bilden är från en annan tråd och innan jag bytt något. För de som undrar blev det inte den sadeln, utan jag tillverkar mig en ny svart.
http://i118.photobucket.com/albums/o91/figurehead242/Sadel2.jpgKul att se vad man kan göra med en gammal TR1:a! Hade en sån själv för tjugosju år sen...jösses så tiden går!

Figurehead
2011-04-03, 10:36
Det är en rätt trevlig kombo faktiskt. Tänkte köpa en HD-motor och sätta på från början, men sen är det flera som tyckt den vart fränt med nåt annat som sticker ut, så jag tror fasen den kommer stanna kvar. Enda nackdelen är att den låter väldigt likt en gammal gräsklippare mellan husväggarna... =)

Mats Liifv
2011-04-03, 11:53
Gillade motorn och den inkapslade kedjedriften, i övrigt var väl kvalitetskänslan lite sisådär tycker jag!

Hojpunkten
2011-04-04, 17:45
www.hojpunkten.eu
Pågående projekt.

Har laddat in lite fler bilder på bygget här i forumet på vår fotoalbum...ni som är nyfikna:D

//Nikko Hojpunkten

Intruder
2011-04-20, 22:57
Personligen gillar jag när folk bygger på något annat en HD
Inte för det är fel på dom men så j"""la ut tjötat

Greven
2011-04-21, 11:33
Hoppas få börja bygga lite smått på min Honda, kommer ta tid dock, dyrt med delar och så är jag ny på det dessutom.

Jobbar på att övertala flickvän om att hon inte behöver sissybar och kanske helst skaffa eget kort+hoj.