handdator

Visa fullständig version : Kända fel, Intruder 1400



Lazze
2011-02-23, 13:30
Hej!

Jag är ny här på forumet och har en fråga.
Står i begrepp att köpa en Intruder 1400 -94. Har tidigare kört en ZZR1100 och har ingen direkt erfarenhet av Intrudern (annat än provkörning vid några tillfällen) och vill därför veta om det finns några kända fel / svagheter som man bör kolla upp lite extra?
Tacksam för tips!

Hoj hoj!

Mats Liifv
2011-02-23, 16:53
Hej!

Jag är ny här på forumet och har en fråga.
Står i begrepp att köpa en Intruder 1400 -94. Har tidigare kört en ZZR1100 och har ingen direkt erfarenhet av Intrudern (annat än provkörning vid några tillfällen) och vill därför veta om det finns några kända fel / svagheter som man bör kolla upp lite extra?
Tacksam för tips!

Hoj hoj!Kända svagheter är väl framför allt fjädring och bromsar, vilka enligt många kunde vara betydligt bättre. Det var ett väldigt lappkast du gjorde i ditt hojinnehav må jag säga. Kul med motsatser...omväxling förnöjer!

Välkommen hit förresten!

Lazze
2011-02-23, 17:07
Tackar! Jo, viss skillnad är det ju mellan de två, men jag har alltid känt mer sug åt customhållet. Köpte zzr:en mest för att jag känner han som haft den före mig och visste att det var en schysst hoj på alla plan.
Bromsarna har jag hört om förut, men beror inte det på vad man jämför med kanske?
Jag menar, ställ en sporthoj mot en custom så loosar väl i princip vilken customhoj som helst?
Hur är dom motormässigt? Inga kända brister?

Mats Liifv
2011-02-23, 17:19
Tackar! Jo, viss skillnad är det ju mellan de två, men jag har alltid känt mer sug åt customhållet. Köpte zzr:en mest för att jag känner han som haft den före mig och visste att det var en schysst hoj på alla plan.
Bromsarna har jag hört om förut, men beror inte det på vad man jämför med kanske?
Jag menar, ställ en sporthoj mot en custom så loosar väl i princip vilken customhoj som helst?
Hur är dom motormässigt? Inga kända brister? Såvitt mina kompisar berättat så är bromsarna verkligen ingen höjdare ens om man jämför med andra customhojar. Funkar nog bra rakt fram i lagom fart, men ingen höjdare om vägen svänger lite. Rondeller lär kunna vara ett elände. Har inte kört någon själv utan bara fått återberättat av kompisar. Några direkta motorproblem har jag inte hört talas om i alla fall. Tror att dom håller sedvanlig hög japansk kvalitet.

Tror att dom sålde mycket på att vara först och på en cool utstrålning. Finns många andra modeller att prova. Gör just det, testa en massa hojar innan du bestämmer dig och du kommer att finna att skillnaderna kan vara stora. Lätt hänt att man köper med ögonen och hjärtat. Problemet är att det kan bli så fel och man upptäcker efter en tid att man valt helt fel hoj. Har två kompisar som börjat sin tvåhjulsbana på just Intrudern, båda bytte efter mindre än en säsong till BMW K1200RS i stället. Detta helt oberoende av varandra. Absolut inte lätt att veta vad man gillar och man ändrar sig ofta över tiden.

Lazze
2011-02-23, 18:23
Tack för tipsen Mats :shakehands:
Kanske får anledning att återkomma i ärendet.

Intruder
2011-03-05, 20:46
Min har rullat 8000 mil utan problem
Bromsar tycker även jag att man kan ordna bättre med billig peng
Jo jag är hel nöjd med min
Det går inte o jämnföra en custom med en annan hoj "typ lands/offroad hoj"

Lazze
2011-03-12, 19:33
Har nu införskaffat min Intruder :) Ser med glädje hur snön rinner bort ute och längtar tills jag får börja åka.

erkagn
2011-03-12, 19:49
Har nu införskaffat min Intruder :) Ser med glädje hur snön rinner bort ute och längtar tills jag får börja åka.

Grattis till hojen!

Lazze
2011-03-12, 19:56
Tusen tack! Allt flöt verkligen på vid köpet av denna hoj. Köpte hojen en söndag för två veckor sedan, och sålde gammelhojen dagen efter :) Nu vill jag ut och åka!!

Mats Liifv
2011-03-12, 20:30
Härligt, hoppas du blir nöjd med ditt nyförvärv och att du snart kan börja köra. Hämtade själv hem en Honda Varadero från Varberg idag. Är nu rejält sugen på att ta jungfruturen, vilken jag hoppas ska kunna genomföras i morgon. Blir den traditionella turen till vårt knuttefik Rosenhill. Nå´n mer som är sugen på en tur dit i morgon...om vädret är okay?

Lazze
2011-03-13, 10:53
Grattis Mats! Har ni hojläge redan?? Lite för mycket is och slask på vägarna i Gävle ännu (för att inte tala om allt rullgrus) och temperaturen får gärna bli liiite högre ;)
Varaderon är en riktigt fin maskin, mycket nöje!