handdator

Visa fullständig version : Första starten



Mc-Bosse
2011-02-10, 15:37
Hej!

Det är ju synnerligen angenämnt att mc:n bara går igång efter 5 sek på startmotorn efter att den stått still utomhus sedan i september förra året. Batteriet har jag inte ens laddat! :):):)

Precis dragit på mig alla mc-kläder för första turen och det börjar regna! Nåja den gamla Kawasakin går ju igång efter vinteruppehållet och det var ju egentligen bara det jag ville veta och nu har den blivit varmkörd på tomgång. Det är ju lite kallt att köra på två hjul nu... ;)

Linnex
2011-02-10, 19:15
Mmm... Man börjar längta. Själv går jag och sneglar på hyllan med polish och vax och funderar på vilken helg jag skall planera in.

Greven
2011-02-10, 20:37
Gick o hoppades på att snart få starta upp min och känna på't men allt hopp dog imorse när allt jag såg utanför fönstret var vitt, har snöat här hela dan.

Mc-Bosse
2011-02-10, 21:15
Mmm... Man börjar längta. Själv går jag och sneglar på hyllan med polish och vax och funderar på vilken helg jag skall planera in.

Det har jag inte alls tänkt på men sån är ju jag. Jag bara kör! :banana:

Ni skulle se cabbebilen. Den är lerig upp till rutorna... :)

Linnex
2011-02-10, 22:26
Ni skulle se cabbebilen. Den är lerig upp till rutorna... :)
Huga! Själv så nu under vintern så åker tvättspannen fram stort sätt varje helg.

engström67
2011-02-10, 23:42
Huga! Själv så nu under vintern så åker tvättspannen fram stort sätt varje helg.

Lika här,har man fina grejer så lär man ju sköta om det:D

Wolfie
2011-02-11, 11:22
På min gamla Kawasaki är batteriet stendött :(
Blir till att handla ett nytt. Är det någon som vet om Biltemas batterier nått att ha?

Bighoj
2011-02-11, 11:48
På min gamla Kawasaki är batteriet stendött :(
Blir till att handla ett nytt. Är det någon som vet om Biltemas batterier nått att ha?

Till min förra hoj köpte jag ett gelbatteri på Biltema och det funkade oklanderligt i 4 år,sen byta jag hoj.Ska tillägga att att min mc (Batteriet alltså)alltid står på laddning med en smartladdare.De gånger jag typ har semester och ej kunnat ladda har mc-n alltid startat utan problem.

Gibson
2011-02-11, 11:56
På min gamla Kawasaki är batteriet stendött :(
Blir till att handla ett nytt. Är det någon som vet om Biltemas batterier nått att ha?

Köpte ett till min Yamaha för 4 år sedan och funkar oklanderligt fortfarande.

Mats Liifv
2011-02-11, 12:09
Ska tillägga att att min mc (Batteriet alltså)alltid står på laddning med en smartladdare.De gånger jag typ har semester och ej kunnat ladda har mc-n alltid startat utan problem. Det överlägset bästa sättet att få ett långt liv och en god funktion på batteriet. Har alla mina hojar inkopplade med smarta laddare, när dom inte används på daglig basis.

Wolfie
2011-02-11, 12:38
Ok tack för snabba svar blir till att ta en sväng till Biltema snart då.

Linnex
2011-02-11, 15:02
Det överlägset bästa sättet att få ett långt liv och en god funktion på batteriet. Har alla mina hojar inkopplade med smarta laddare, när dom inte används på daglig basis.

Samma här. Är bla tvungen till min V3:a då larmfunktionen drar ur batteriet på dryga veckan om den inte står på underhållsladdning.

Tips är om man vill ha några billiga laddare till vintern är att hålla utkik på Lidl när säsongen når mot sitt slut.
Senaste åren så har de haft en ctec kopia för 200 kr runt oktober. Jag har både ett par sådana samt en ctec och den ända funktionsskillnad jag har märkt är att ctec återgår till att ladda efter ett strömavbrott medan Lidl's går till standby.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216077

Jan-Olov
2011-02-11, 20:31
Jag har köpt en sådan här till min gräsklippare, får se hur det funkar till våren.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156141382

engström67
2011-02-11, 20:56
Samma här. Är bla tvungen till min V3:a då larmfunktionen drar ur batteriet på dryga veckan om den inte står på underhållsladdning.

Tips är om man vill ha några billiga laddare till vintern är att hålla utkik på Lidl när säsongen når mot sitt slut.
Senaste åren så har de haft en ctec kopia för 200 kr runt oktober. Jag har både ett par sådana samt en ctec och den ända funktionsskillnad jag har märkt är att ctec återgår till att ladda efter ett strömavbrott medan Lidl's går till standby.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216077

Funkar säkert,men orginal är ju bäst:)

sally101
2011-02-12, 01:10
jag har oxå köpt clas ohlson laddaren och ser inte att den skulle vara sämre än en ctek laddare. Den gör ju vad den ska! :)