handdator

Visa fullständig version : Hjälp med mc val - Triumph America



Chrille
2011-02-07, 21:34
Funderar på att köpa en triumph america 03 som gått 1500 mil,är det någon som vet vad jag bör kolla och tänka på.

erkagn
2011-02-08, 06:20
Hej och välkommen!

Här på forumet finns det flera som äger/ägt sådana hojar. Dem får svara. Men det jag läst om deras omdömen om denna hoj så har jag då inte hört något negativt eller några fel.

Mats Liifv
2011-02-08, 09:41
Körde en sådan under 600 mil. Upptäckte inga speciella svagheter att se upp med. Det är bara det vanliga, kolla däck, drivpaket och allmänt skick. Ett tryggt köp skulle jag vilja säga!

Jonas
2011-02-08, 21:47
Hade en -05 som jag stormtrivdes med, men som jag snabbt växte ur. En perfekt mindre custom att glida runt med i närområdet, 20-25 mils omkrets. Passade inte mig alls på längre turer då jag inte riktigt mäktade med att få ett behagligt häng på mina hojvänner som körde större maskiner. Också en perfekt instegscustom om man inte vågar/vill ta klivet upp direkt. Vidare fick jag många beundrande blickar och kommentarer då American har en klassisk look. Nu är jag ganska storväxt, så en mindre eller normalstor förare kanske inte växer ur den lika snabbt. Jag saknar i alla fall min Bonnie och hade jag haft råd hade jag gärna haft den kvar som en andrahoj. :)

Phaedre
2011-02-10, 10:44
Körde en sådan under 600 mil. Upptäckte inga speciella svagheter att se upp med. Det är bara det vanliga, kolla däck, drivpaket och allmänt skick. Ett tryggt köp skulle jag vilja säga!

Har du sålt Bonnie?

Mats Liifv
2011-02-10, 11:53
Har du sålt Bonnie?Leffas fru, Annelie, som du träffade på mässan blev förtjust i min hoj när hon lånade den och vi gjorde ett byte med våra respektive hojar. Leffa har ju redan tidigare övertagit min gamla Panna så det var ett ganska naturligt steg! ;)

Phaedre
2011-02-10, 13:55
Leffas fru, Annelie, som du träffade på mässan blev förtjust i min hoj när hon lånade den och vi gjorde ett byte med våra respektive hojar. Leffa har ju redan tidigare övertagit min gamla Panna så det var ett ganska naturligt steg! ;)

Åh, nu kopplar jag. Inte så snabb idag tydligen :o Jag hade ju precis läst att du skulle sälja XJ:n...