handdator

Visa fullständig version : Måste jag regga om cykeln?



Lången
2011-02-07, 21:17
Är sugen på att köpa en sporster som är ombyggd till en bobber, den har stel opererats bak. Cykeln har aldrig varit besiktad sen ombyggnaden och jag antar att den kommer att bli problem för mig om jag skulle bara skulle rulla in i besiktningshallen för en vanlig besiktning. Måste cykeln reggas om? Och vad kommer det att kosta mig att få den godkänd?

Sepe
2011-02-07, 22:32
Ser ut så att du får regga om det till ombyggt fordon.
http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/8405E9E6BC7FB6B1C1256F490040AEC6!opendocument

Gert
2011-02-07, 22:45
Känner du dig osäker om den går igenom eller pga att säljaren säger "att det är inga problem" så låt ägaren göra besiktningen och lägg den kostnaden på priset istället när den gått igenom.

Chappy
2011-02-08, 02:07
SFRO Tar 2700:- för att kolla upp Hojen. Sedan kostar regbesiktningen 880:-

Mats Liifv
2011-02-08, 09:38
Känner du dig osäker om den går igenom eller pga att säljaren säger "att det är inga problem" så låt ägaren göra besiktningen och lägg den kostnaden på priset istället när den gått igenom.Skulle absolut göra likadant, låta ägaren sköta besiktningen. Finns kanske en anledning till att den inte blivit gjord ännu....?:hmmmm2:

Olle Å
2011-02-08, 10:41
Köpte en gång en hoj " som var bara och besikta " i helsike heller att det var. Låt alltid säljaren ha besiktat hojen först.

Mats Liifv
2011-02-08, 13:41
Köpte en gång en hoj " som var bara och besikta " i helsike heller att det var. Låt alltid säljaren ha besiktat hojen först.Hos mig ringer alltid varningsklockorna i så´na fall. Varför har inte ägaren själv fixat eventuella fel eller fixat besiktning, om det nu är så lätt?

Hojpunkten
2011-03-30, 18:43
Är sugen på att köpa en sporster som är ombyggd till en bobber, den har stel opererats bak. Cykeln har aldrig varit besiktad sen ombyggnaden och jag antar att den kommer att bli problem för mig om jag skulle bara skulle rulla in i besiktningshallen för en vanlig besiktning. Måste cykeln reggas om? Och vad kommer det att kosta mig att få den godkänd?

Vissa Sportster hade sk nollpapper vilket gjorde det möjligt att göra förändringar i ramkonstruktion och liknande, bara man gjorde detta på ett proffsigt sätt. Jag vet inte hur det är i ditt fall, men rekommenderar att du kontaktar någon på din hemmaort som jobbar med sådana här byggen och frågar där.

//Nikko Hojpunkten