handdator

Visa fullständig version : M8-blinkers till Harley



Bjorling
2011-02-07, 15:27
Tänkte byta ut mina originalblinkers, men var hittar jag några snygga, små, kromade, E-märkta och som dessutom har en arm med M8-gänga?? Och som helst är till ett någorlunda hyfsat pris.

Hur noga kollas det på besiktingen hurvida de är godkända eller inte? För jag har ju hittat ett gäng som jag tycker skulle passa men som inte är E-märkta. Har ingen större lust att byta blinkers inför varje besiktning. Tycker det räcker med att förse hojen med ljuddämpare ;)

erkagn
2011-02-07, 15:34
Tänkte byta ut mina originalblinkers, men var hittar jag några snygga, små, kromade, E-märkta och som dessutom har en arm med M8-gänga?? Och som helst är till ett någorlunda hyfsat pris.

Hur noga kollas det på besiktingen hurvida de är godkända eller inte? För jag har ju hittat ett gäng som jag tycker skulle passa men som inte är E-märkta. Har ingen större lust att byta blinkers inför varje besiktning. Tycker det räcker med att förse hojen med ljuddämpare ;)

Hej och välkommen!

Jag kör också Sporster 1200.

www.bikeline.se har ju det mesta, så dem borde ju ha passande blinkers.

klaus
2011-02-07, 16:20
har ett par Kyruakin silver bullets över för 1,000sek, kan fixa e märkt glas också
har även 4st mindre kromade lampor men de är utan glas
om detta är av intresse ,så skicka meddelande

Bjorling
2011-02-08, 10:16
Hej och välkommen!

Jag kör också Sporster 1200.

www.bikeline.se har ju det mesta, så dem borde ju ha passande blinkers.


Hej och tack!

Jodå, där har jag kikat mycket. Men som de flesta andra butiker så skriver de oftast inte ut om det är M10 eller M8. Men har mailat över förfrågning på alla blinkers jag kan tänkas vara intresserad av. Så vi får hoppas att det kan vara någon som kan passa..

Bjorling
2011-02-08, 10:22
Blev tillrättavisad av Bikeline och för att inte bli helt idiotförklarad så måste jag ju säga att det är ju 5/16-blinkers jag letar efter. Är ju amerikanskt och coolt. Så M8 förekommer inte då. 5/16 UNC = 7.9mm ;)

Jan-Olov
2011-02-08, 19:57
Köp en gängtapp och rätta till, så ökar utbudet och priset sänks.

Olle Å
2011-02-08, 20:10
Köp en gängtapp och rätta till, så ökar utbudet och priset sänks.
Under förutsättning att det är samma stegring på gängorna, för annars så skär man sönder gängorna.

räven
2011-02-08, 20:37
Under förutsättning att det är samma stegring på gängorna, för annars så skär man sönder gängorna.

Så kallad amerikansk kryssgänga

Olle Å
2011-02-08, 21:04
Så kallad amerikansk kryssgänga

Tack för det Räven. Har hört namnet kryssgänga förut, men inte vetat vad det var. Man lär sig alltid något nytt.

Bjorling
2011-02-09, 10:38
Kan aldrig tänka mig att det finns tillräckligt gods för att gå ner från 10 till 8mm? För det är ju där mitt problem ligger. Är ju 4 hål som är ca. 8mm som ska fyllas upp med blinkers. Så det spelar ju ingen roll vilken gängtyp det är då det ändå kommer bli mutter på baksidan. Problemet är ju att de flesta blinkers verkar vara 10mm/3/8" :(

Olle Å
2011-02-09, 14:59
Kan aldrig tänka mig att det finns tillräckligt gods för att gå ner från 10 till 8mm? För det är ju där mitt problem ligger. Är ju 4 hål som är ca. 8mm som ska fyllas upp med blinkers. Så det spelar ju ingen roll vilken gängtyp det är då det ändå kommer bli mutter på baksidan. Problemet är ju att de flesta blinkers verkar vara 10mm/3/8" :(
Kan du då inte bara borra upp till 10mm på hojen?

Aternativt är ju att ta ur kablarna, kapa en bit på blinkersfästet och gänga i en 8 mm eller 7/16 bult och kapa bort den ogängade delen. Då förstör du inget och kan sätta en mutter på insidan. För att jäklas lite så måste du borra i bulten för att få i kablarna.
Om en 8mm bult går lätt i fästet utan att gänga, så stoppa i lite PP så fastnar bulten.

Sätt en gärna en rostfri 8 mm bricka vid övergången mellan skaftet och gängan.
Hoppas bara att jag fattat dig rätt.

Bjorling
2011-02-09, 15:10
Kan du då inte bara borra upp till 10mm på hojen?

Aternativt är ju att ta ur kablarna, kapa en bit på blinkersfästet och gänga i en 8 mm eller 7/16 bult och kapa bort den ogängade delen. Då förstör du inget och kan sätta en mutter på insidan. För att jäklas lite så måste du borra i bulten för att få i kablarna.
Om en 8mm bult går lätt i fästet utan att gänga, så stoppa i lite PP så fastnar bulten.

Sätt en gärna en rostfri 8 mm bricka vid övergången mellan skaftet och gängan.
Hoppas bara att jag fattat dig rätt.


I de bakre skärmstagen går det ju lätt att borra upp, men fästena fram har alldeles för tunt gods för att borras i.

MEN!

Nu har äntligen Bikeline rotat fram ett gäng Bullet-blinkers med 5/16 UNC gänga som dessutom är E-märkta (artnr 70-071)

Så nu kan jag beställa en uppsättning, om jag inte skulle hitta några på Classic Motor-marknaden här i Örebro i helgen. Men det visar sig..


Tack iallfall för ni tog er tid och skrev av er lite!

Figurehead
2011-02-09, 23:03
Har samma bekymmer som du. Den enda lösningen jag hittat hittills är att bocka ett chromat rör i 90 grader, gänga det i bägge ändar och sätta i valfri blinkers... Lite pilligt, men jag hoppas det blir bra! =)

Hojpunkten
2011-03-30, 10:09
Vi har Kellermans miniblinkers med dioder som är E- märkta

Finns både med vitt och gult glas. tyvärr är dom som har både bakljus och blinkers i ett slut för tillfället.

Vi tar 350 Kr /st