handdator

Visa fullständig version : H-D flest fel?



erkagn
2011-01-29, 17:45
Fast dem räknar ju bullret som fel och där håller inte jag med riktigt.

http://vk.se/Article.jsp?article=414536

räven
2011-01-29, 17:57
Fast dem räknar ju bullret som fel och där håller inte jag med riktigt.

http://vk.se/Article.jsp?article=414536

Tänk då alla som plockar av bulleranläggningen före besiktning

erkagn
2011-01-29, 18:54
Ja, det är nog flertalet som gör så.

Bighoj
2011-01-29, 19:13
Jo,jag håller med om att bullret är ju inget direkt fel.Felet är att dom är så fruktansvärt slöa om dom inte blir uppöppnade så det ena ger kanske det andra.Att där skulle vara fler sas trafikfarliga fel på HD gemfört med andra hojar tror jag inte.

Viragomannen
2011-02-23, 13:29
Hej!
Bilprovningen borde väl ha en rättvis och bra statestik på detta,precis som dom har på olika bilmärken.
En intressant fråga tycker jag.

Ove
2011-02-23, 14:39
Tänk då alla som plockar av bulleranläggningen före besiktning

:hmmmm2: Hmm, nej det blir nog ingen ordning på bullerproblemet förrän det sitter en polis med bullermätare i varenda buske. :rolleyes:

MEHall
2011-02-23, 17:15
En motorcykel som bullrar och väsnas över en viss decibel blir alltid underkänd men det är ju inte ett tekniskt fel egentligen, därför blir Statistiken lidande. :rolleyes:


;)

räven
2011-02-23, 17:36
En motorcykel som bullrar och väsnas över en viss decibel blir alltid underkänd men det är ju inte ett tekniskt fel egentligen, därför blir Statistiken lidande. :rolleyes:


;)

Ok. kan hålla med. Låt oss kalla det handhavandefel.

V Saarela
2011-02-23, 18:38
Kanske blev lite fel det där med flest brister.

Tror nog dom menar: H-D ägarna är latast enligt en undersökning av bilprovningen? (läs:ids inte byta system när det ska besiktas)

mullemeck
2011-02-23, 19:34
latast? vilken mc modell byggs om mest? jag tror nog HD vinner där och det tar ju rätt lång tid om man ska bygga om en mc? =)

Viragomannen
2011-02-23, 19:37
Bullernivågränsen är 103 decibel.......

V Saarela
2011-02-23, 20:51
latast? vilken mc modell byggs om mest? jag tror nog HD vinner där och det tar ju rätt lång tid om man ska bygga om en mc? =)


Det var väl så att jag glömde :) :isen
Som nämns så kan man ju vrida statistik till vad som helst. För ett antal år sedan gjorde Systembolaget en undersökning som visade att Gällivareborna var nyktrast i Sverige. Klart det måste vara så, bolaget sålde där minst sprit per capita.

Olle Å
2011-02-24, 22:17
Bullernivågränsen är 103 decibel.......

Ligger inte den skadliga nivån vid 85 decibel?
Det som vanligt folk har mest emot typ HD- hojar är ju bullernivån.

Chappy
2011-02-25, 15:51
Får väl ta ett par varv med Loctite på min lille nu till våren. Med tanke på vilka frossbrytningar den stackarn måste haft denna långa kalla vinter. När det sen blir dags att starta lille "Stevens" är det punktsvetsen som gäller.

klaus
2011-02-25, 18:20
Bullernivågränsen är 103 decibel.......

lite nytt där faktiskt
from 2009 gäller 80db,alltså om hojen blir registrerad 2009 eller senare så gäller 80db,
är den registrerad tidigare och det står bullernivå på reg beviset så gäller det,annars är det 103

blev torsk för mig,har en 2008 med 94db i bullervärde,allt godkänt och ok men eftersom hojen blev registrerad först 2009 så gäller det 80db,det blev att skaffa nya dämpare-shit happens :mad:

nu är det ju inte så mycket jobb att skifta dom för varje besiktning vartannat år,så det går att leva med

Intruder
2011-03-05, 21:04
Inget o lita på bilprovningen längre
Ta bara Toyotan som var bäst bra länge
Enligt bilprovningen här så kom vi påtal om den
Enligt honom "se vilka som äger dom penings starka gubbar som inte rör sina egna bilar!
Nu när företagen har börjat lesa/hyra så sjunker siffrorna på testerna

Hamre
2011-03-05, 22:22
Inget o lita på bilprovningen längre
Ta bara Toyotan som var bäst bra länge
Enligt bilprovningen här så kom vi påtal om den
Enligt honom "se vilka som äger dom penings starka gubbar som inte rör sina egna bilar!
Nu när företagen har börjat lesa/hyra så sjunker siffrorna på testerna
Läst men inte fattat va du menar???

Jonas
2011-03-06, 09:56
Läst men inte fattat va du menar???

Inte heller jag fattar...

pinnen
2011-03-06, 23:36
antar att han menar att toyota hade bäst poäng i bilprovningens statistik i ett par år iallafall, och detta berodde antagligen på att det var mest äldre personer som körde dom lungnt och stillsamt + att dessa bilarna vårdades bra, övriga märken har många som leasar bilarna = skiter i vilket och misshandlar dom, lika med hyrbilar... dom sköts inget vidare eftersom det inte är 1 riktig ägare, och eftersom toyota har så bra kvalité enl. sbp så har även dessa fått gå som hyrbilar/leasingbilar/väktarbolag och detta medför en klar försämring i bilprovningens statistik pga viss misskötsel, så med andra ord så var inte toyota så mycket bättre kvalitetsmässigt än andra, och med den slutsatsen så menar han antagligen? att man inte ska gå efter bilprovningens statistik då den är helt missvisande.

Fast om det är till HD:s fördel vet jag inte, är väl främst pennings starka gubbar som har råd att förverkliga sin dröm? och då borde dessa hojar oxå behandlas lika väl som toyotan?

RobbeS
2011-03-07, 10:03
Statistiken är väl egentligen ganska enkel att förstå orsaken till. Majoriteten av alla custombyggen som pulas ihop hemma i garagen är väl baserade på HD med följd att antalet fel ökar...

Mats Liifv
2011-03-07, 12:16
Statistiken är väl egentligen ganska enkel att förstå orsaken till. Majoriteten av alla custombyggen som pulas ihop hemma i garagen är väl baserade på HD med följd att antalet fel ökar...Tror det ligger en hel del i det du skriver!

Hojpunkten
2011-03-30, 10:00
latast? vilken mc modell byggs om mest? jag tror nog HD vinner där och det tar ju rätt lång tid om man ska bygga om en mc? =)

Beror på..jag bygger 2 MC fån scratch på 4-5 månader...då menar jag bygger o inte monterar:D Det mesta jag gör är handtillverkat.

www.hojpunkten.eu
-Pågående projekt-