handdator

Visa fullständig version : Mc-mässan 2011 (foton)



Jonas
2011-01-28, 10:03
Startar upp en tråd där vi kan samla intryck, berättelser och bilder från mc-mässan, På två hjul, i Älvsjö. Jag ska själv dit idag och har laddat batteriet till kameran och jag vet att vänner till mig också har sina kameror redo. Ni som var där redan igår, torsdag, får gärna börja lägga upp material, så fyller vi andra på de närmsta dagarna. :)

För övrigt kommer jag ha blå jeans och blå jeansskjorta på mig och jag är 189 cm lång. Ser du en som passar in på beskrivningen, så kom gärna fram och hälsa! ;)

Jonas
2011-01-28, 18:53
Åkte till mässan med intentionen att ta en himla massa bilder, men en segdragen influensa satte stopp för det. Har yrsel sen en vecka tillbaka och hade fullt sjå att hålla mig upprätt. Men jag tror att Mats har tagit desto fler bilder som han lägger upp här sen. :) Några få bilder tog jag i alla fall.

2368 2369 2370 2371 2372

1. Det kändes som vanligt skönt att gå mot grönt.
2. Stefan provar en hjälm.
3. Hjälmen är tre nummer för liten.
4. En Harley vars kulör skulle passa en tjej här på forumet.
5. Klaus Boss Hoss drog som vanligt till sig blickar.

Jonas
2011-01-28, 18:59
Några fler bilder.

2373 2374 2375 2376 2377

6. Grymt snyggt motivlackat.
7. Mycket välgjort.
8. Osså klagar ni på mina handtagsfransar?
9. Infrusen Victory.
10. Med en blåslampa så är den nog redo i april.

pinnen
2011-01-28, 19:19
riktigt schysst motivlack på bild 6. :adore:

swischmc
2011-01-28, 23:09
Mässan kändes vid första anblicken liten och en besvikelse. Men vi lyckades trava runt i fem timmar, så det fanns uppenbarligen en hel del att se. :)

Vill man få lungorna fyllda med bränt gummi och öronvaxet intryckt lite extra ska man se showen. Duktiga killar (sitt mitt emot scen, där ser du bäst), men lite för få trix på mc för min smak. Trodde nog det skulle varit mer.

Mycket konstiga tröjor med obscena tryck, nyckelbrickor till höger och vänster och - i mitt tycke - en väldigt massa skinnkläder. Försökte köpa en jacka i ett stånd med fleecekläder. Såklart fanns inte min storlek (jo, jag är stor). Det förklarade försäljaren med: -Det är lite utplockat... Torsdag eftermiddag??!!

Det var väl min syn på årets mässa. Bör ses, men ha inte för höga förhoppningar. :cool:

Mats Liifv
2011-01-28, 23:55
Här kommer några bilder även från mig!

1) Den berömda infrusna hojen, en Victory!

2) Adam Nestors privinnande Moto Guzzi

3) Här snackar vi fet baksula!

4) Matti Tepsa showar.

5) Annie Seels Dakarhoj.

Olle Å
2011-01-29, 08:59
Fina bilder Mats. Undrar om Victoryn har fylld tank och övrigt fyllda hålrum med tanke på hur isen brukar spränga sönder det mesta.:eek:

Phaedre
2011-01-29, 09:29
Vi strax på väg in på mässan. Har startat dagen med en stadig hotellfrukost, kan behövas med tanke hur kvaliteten brukar vara på maten in på mässan. Ska försöka få till lite fina bilder att ladda upp, med risk för att det blir lite dubletter här på tråden. Nu en sista kaffe innan startskottet går....

Gibson
2011-01-29, 18:27
Mässan kändes vid första anblicken liten och en besvikelse. Men vi lyckades trava runt i fem timmar, så det fanns uppenbarligen en hel del att se. :)

Vill man få lungorna fyllda med bränt gummi och öronvaxet intryckt lite extra ska man se showen. Duktiga killar (sitt mitt emot scen, där ser du bäst), men lite för få trix på mc för min smak. Trodde nog det skulle varit mer.

Mycket konstiga tröjor med obscena tryck, nyckelbrickor till höger och vänster och - i mitt tycke - en väldigt massa skinnkläder. Försökte köpa en jacka i ett stånd med fleecekläder. Såklart fanns inte min storlek (jo, jag är stor). Det förklarade försäljaren med: -Det är lite utplockat... Torsdag eftermiddag??!!

Det var väl min syn på årets mässa. Bör ses, men ha inte för höga förhoppningar. :cool:

Kan bara hålla med, en besvikelse.:bawling:

Motormannen
2011-01-29, 19:31
Nyss kommit hem från mässan och känner mig mer kluven än någonsin vilken hoj som ska bli ens nästa! Suzuki hade bra dealar på Bandit-serien samt att 800 Intrudern gjorde att jag blev sugen på custom istället och till ett resonabelt pris, hos Honda lockade Deauvillen och Pan European och Triumph frestade mig med Bonneville och America. Svååårt!

Polisens monter gjorde mig mer besluten än någonsin att sträva mot MC-polis som yrke!

Mats Liifv
2011-01-29, 23:11
Har skrivit lite text och lagt ut några bilder på bloggen!

erkagn
2011-01-30, 18:00
Var hundvakt åt brorsans hund medans han åkte på mässan. Som tack har han köpt en H-D t-shirt på mässan. Ska bli skoj se den :-)

Eva
2011-01-30, 21:07
Har idag varit på mässan och det var väldigt lugnt och ingen trängsel. Det roliga med mässan tycker jag är att man kan jämföra olika hojar som finns på marknaden på ett och samma ställe. Mina favoriter blev Honda 1000 RA och BMW S 1000 RR. Ett plus för BMW 800 (tror jag det var) som hade lägre sadelhöjd , skulle vara kul att testa en sådan. Det fanns också mycket annat att kolla på men mässan kändes lite avslagen på något sätt, om jag jämför med förra mässan för två sedan. Ja det var lite reflektioner från mig.

engström67
2011-01-30, 23:28
Har idag varit på mässan och det var väldigt lugnt och ingen trängsel. Det roliga med mässan tycker jag är att man kan jämföra olika hojar som finns på marknaden på ett och samma ställe. Mina favoriter blev Honda 1000 RA och BMW S 1000 RR. Ett plus för BMW 800 (tror jag det var) som hade lägre sadelhöjd , skulle vara kul att testa en sådan. Det fanns också mycket annat att kolla på men mässan kändes lite avslagen på något sätt, om jag jämför med förra mässan för två sedan. Ja det var lite reflektioner från mig.

håller med dig bmw 1000rr är snygg,om jag skulle köpa en sporthoj så hör den till favoriterna,men nya kawa zx10 är också häftig,skall man ha en sporthoj så vill man ju ha det värsta,annars får det vara:D

Kimmo
2011-01-31, 10:18
Min absoluta favorit på mässan är Ducati Multistrada.
Den passade mig som handen i handsken vad gäller
hur jag satt på hojen, synd bara att dem skulle ha betalt
för den.

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=372&pictureid=2430

Test på fastbikes om hojen
http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/2660-ducati-multistrada-1200-2010-provkoerd

Mc.Binis
2011-01-31, 13:07
hmm, jag vet inte hur man lägger in bilder?! : S

Mats Liifv
2011-01-31, 13:48
När du är inne på "Svara på ämne", scrollar du ner till "Hantera bifogade filer" därifrån kan du sedan ladda upp bilder från din dator!

Mc.Binis
2011-02-01, 07:03
mc mässan sthlm :D

Mc.Binis
2011-02-01, 07:04
När du är inne på "Svara på ämne", scrollar du ner till "Hantera bifogade filer" därifrån kan du sedan ladda upp bilder från din dator!

tack för hjälpen! :)

engström67
2011-02-02, 19:02
Min absoluta favorit på mässan är Ducati Multistrada.
Den passade mig som handen i handsken vad gäller
hur jag satt på hojen, synd bara att dem skulle ha betalt
för den.

http://www.hojen.nu/forum/picture.php?albumid=372&pictureid=2430

Test på fastbikes om hojen
http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/2660-ducati-multistrada-1200-2010-provkoerd

Jag håller med dig,den är rätt läcker men ack så dyr.Ska man ha annat avgassystem och väskor och s modellen så blir det ju runt 220tusen:confused: för mycket tycker jag.

Phaedre
2011-02-05, 13:14
Jag har förstått att det är ganska många som är besvikna på mässan. Jag som inte varit på en hojmässa sedan 89-90 tyckte att det var jätteroligt att gå runt och kika och prata lite med folk. Det som var lite tråkigt var att jag inte kunde komma på fredagen när flera av er andra var där. Men jag träffade i alla fall Mats, Maud och Burvalls. :)
Jag har valt ut bilderna på de gula hojarna och försökt ladda upp dem eftersom jag själv har en guling :) Och la till en bild på Zach Ness och hans bygge som var det snyggaste av de tre Ness-hojarna. Dessutom är det han själv som putsar på den :p