handdator

Visa fullständig version : Packväske system



mattin
2011-01-03, 21:48
Hej,


Är ute efter ett enkelt system fär mina packrullar. Tänkte använda det ihop med mina easy brackets och jag vill att det skall fungera ungefär som fender hållare till båtar.
De skall alltså vara tilbaka lutade och att man bara stoppar i packrullarna snett-uppifrån-bakifrån.
Tror ni detta finns eller verkar det vara ett hemma bygge som fodras.

/MATTIN

mattin
2011-02-18, 22:17
i mitt imit i mitt hus är det tyst som i graven....hm ingen alltså.

/MATTIN

Ove
2011-02-18, 22:27
Hej,


Är ute efter ett enkelt system fär mina packrullar. Tänkte använda det ihop med mina easy brackets och jag vill att det skall fungera ungefär som fender hållare till båtar.
De skall alltså vara tilbaka lutade och att man bara stoppar i packrullarna snett-uppifrån-bakifrån.
Tror ni detta finns eller verkar det vara ett hemma bygge som fodras.

/MATTIN

:hmmmm2: Varför inte köra till båtshoppen och kolla? Fast billigt blir det inte - båtprylar kostar t.o.m. mera än MC-prylar. :rolleyes:

Olle Å
2011-02-19, 09:31
Det finns ju plaströr i en massa dimensioner från några cm till över halvmetern i diameter. De är ju lättkapade och det finns lock till dem. sätt ett par 250 mm på varje sida och lacka dem i valfri färg. Då får du ju fenderlook. Har för mig att locken kan förses med en o-ring så blir det alldeles vatttentätt. Det är rörfirmorna och en del bygghandlare som har dessa rör.
Tror att de är förhållandevis ganska billiga eftersom man köper dem per meter.

Man skall köra väl packad:banana:

Ove
2011-02-19, 12:11
Det finns ju plaströr i en massa dimensioner från några cm till över halvmetern i diameter. De är ju lättkapade och det finns lock till dem. sätt ett par 250 mm på varje sida och lacka dem i valfri färg. Då får du ju fenderlook. Har för mig att locken kan förses med en o-ring så blir det alldeles vatttentätt. Det är rörfirmorna och en del bygghandlare som har dessa rör.
Tror att de är förhållandevis ganska billiga eftersom man köper dem per meter.

Man skall köra väl packad:banana:

:hmmmm2: Vilken bra idé! Det går ju att forma till torpedtubsstuk eller kanske som lite åt panflöjtshållet. I vilket fall är det möjligt att få till bra stuvfack genom att knåpa ihop olika dimentioner på ett snyggt sätt. :rock: :cool:

Molgan
2011-02-20, 09:24
Har inte sett någon sådan lösning, men skulle vara kul att se om du kan snida till nåt i garaget! =)

Ove
2011-02-20, 12:03
Har inte sett någon sådan lösning, men skulle vara kul att se om du kan snida till nåt i garaget! =)

:) Jag kommer inte att göra någon ansats i den riktningen för jag har de packmöjligheter jag behöver. Men den som drar iväg på camping med fiske och annat i tankarna kanske kunde hitta på en del fina lösningar. Specialtuber för sovsäck, tält, flugspö, matlagningsgrejerna, klädpåsar o.s.v., Allt i perfekt ordning och åtskillt. Bra tanke! ;)

mattin
2011-02-22, 14:14
Hej,
var inne på att detta var en praktisk lösning, dock kanske inte så snygg som ett par snygga packväskor.

Jag var inne på dessa undrar bar om de kan hålla,,,vad tror ni..?


http://www.marinaman.se/fenderkorg-for-2-fendrar-p-5785.aspx


/MATTIN

Ove
2011-02-22, 23:24
Jag var inne på dessa undrar bar om de kan hålla,,,vad tror ni..?


:hmmmm2: Ärligt talat, nej jag tror inte det blir så bra. Fenderhållarna är väldigt glesa och måste kompletteras med några remmar för att inte packningen ska kalva ur. Nya fästen är nog nödvändigt för en MC rör sig livligare än vad en båt gör och den blir hårdare smällar. Nja skulle nog fundera en gång till för min del. ;)

Jan-Olov
2011-02-23, 07:21
Varför inte göra som Olle Å säger fast klä rören med skin. Det ger ett annat utseende vilket passar bättre till en custom.

MEHall
2011-02-23, 17:53
Håller nog med vad som sagts om rör, det verkar vara vettigare och blir mer vattentätt med lock. Måla eller klä med läder/läderimitation är nog det smartaste tror jag. ;) Visst man skulle ju kunna sätta in röret i korgen, ;) det är urspungligen en bra ide. ;) :cool: