handdator

Visa fullständig version : MC patrullen Räddar liv



Christian91
2010-12-18, 09:18
Har kollat lite på mcpatrullen räddar liv på tv4+ och en tanke har slagit mig. Varför satsar inte Sverige på sådant här.? För er som inte har sett programmet så handlar det om mcpoliser och mc ambulans i Storbritannien. Tänk vad man hade sparat tid om man hade haft mc ambulanser som man kunde skickat på sådant som är akut och där man måste vara snabbt på plats. Komer dem fram först så kan ju dem börja med behandling. Det är i alla fall vad jag tycker.
Flytta gärna tråden om den ligger fel.

För övrigt mitt första inlägg

MEHall
2010-12-18, 15:57
Med tanke på tråden "Färre nya MC-körkort 2010", så är det kanske inte så underligt att svenska polisen inte satsar på det.
Det är ett bra koncept dock. ;)

:D

Christian91
2010-12-19, 08:58
Jo det är ju förvisso sant.

Mavve65
2010-12-21, 11:28
Välkommen hit. Jag är själv nybörjare/återfallare, och läser många inlägg med stort intresse och lär mig en hel del nyttigt
Bra tips, den tv serien ska jag kolla. Jag undrar hur mångaa mc-poliser som finns i Sveriege egentligen? En MC ambulans är ju en bra idé.

erkagn
2010-12-21, 11:30
Såg en snutt. De kör visst FJR1300. Inte illa ju.

Christian91
2010-12-22, 17:56
Ja det var faktiskt främst ambulanserna jag tänkte på, man kunde sparat mycket resurser om dem fanns. Då kunde man skickat ut dem först så att dem kan reka läget först och påbörja behandling och bedöma om ambulans behövs.
Sedan vet jag inte antalet mc poliser men en gissning är att det är drygt ett hundratal landet runt.