handdator

Visa fullständig version : Ny från Ljusdal



Grönsaksträffen
2010-12-10, 01:41
Kvinnlig återfallare, eller vad man ska kalla det. Har under alla o-aktiva år fortsatt äga mc, men det har varit obes, avställt, trasigt etc. Har nu köpt en i julklapp, och hoppas komma ut lite om några månader.

Det användarnamn jag ville ha var upptaget så jag valde ett annat. Om det finns några "gamlingar" här så bör ni kunna känna igen mig på det? Hör av er i så fall, skulle vara kul.

Har tidigare åkt bl a en svart tvåtaktare, en grön och en blå Honda. Mycket träffar var det på den tiden det begav sig.

erkagn
2010-12-10, 06:55
Hej! Och välkommen åter! Själv har jag bara varit på forumet ca ett år, så jag känner inte igen dig.

Ove
2010-12-10, 07:05
:dancing: Godmorgom och välkommen! Gamling är jag nog men jag har inte varit på så många träffar så vi har nog inte setts. :)

Mats Liifv
2010-12-10, 08:32
Välkommen hit, du är okänd även för mig!

Ingemar
2010-12-10, 10:02
:) Klokt beslut att återuppta åkandet.
Vad blev det för hoj nu då?

Grönsaksträffen
2010-12-10, 10:32
Tack!
Det går bra med nya bekantskaper också, det är ju så det är : Främlingar är vänner man inte känner än.

Det jag kliar mig i huvudet och försöker förstå hur jag ska få in under granen är en Yamaha Virago - lite reservation, har inte hunnit betala och hämta än, men det är på gång.

Får väl efterlysa om det finns folk i min närhet här också. Har bara bott här tre år, så jag känner inte så mycket folk i trakten.

räven
2010-12-10, 11:14
Hej å välkommen. Vi är ett gäng gamlingar här , kallar oss 60+. Vi brukar ha en del sammankomster. Som vi brukar välkommna till på 60+ sidan här på hojen. Just nu ligger vår å sommarturer i planeringsfasen.

Grönsaksträffen
2010-12-10, 11:49
Hej räven!
Jag har redan hittat ert lilla rum, men över hundra sidor vet jag inte om jag orkar läsa igenom.... Vet inte om jag är gammal nog för er, är ju 60--, men om ni behöver kvinnlig fägring så vet ni var jag finns.

erkagn
2010-12-10, 13:18
Tack!
Det går bra med nya bekantskaper också, det är ju så det är : Främlingar är vänner man inte känner än.

Det jag kliar mig i huvudet och försöker förstå hur jag ska få in under granen är en Yamaha Virago - lite reservation, har inte hunnit betala och hämta än, men det är på gång.

Får väl efterlysa om det finns folk i min närhet här också. Har bara bott här tre år, så jag känner inte så mycket folk i trakten.


Härlig hoj du valt! Har inte ägt/kört Virago, men väl en Yamaha TR1 samt en Dragstar 1100. Men har bara hört gott om Virago att dem är pigga för vara en glidarhoj och har bra bromsar och väghållning.

Ove
2010-12-10, 13:28
Hej räven!
Jag har redan hittat ert lilla rum, men över hundra sidor vet jag inte om jag orkar läsa igenom.... Vet inte om jag är gammal nog för er, är ju 60--, men om ni behöver kvinnlig fägring så vet ni var jag finns.

:) Trots din ungdom ( 2 st-?) är du välkommen på tråden och även på våra turer om det passar. Ungdomarna som ännu inte växt i 60+västen ännu brukar vi kalla Hängörouns och dom är välkomna för det behöver fyllas på med lite 60+are. Vi är ju inte så många som ståtar med dom västarna ännu. :cool:

Grönsaksträffen
2010-12-10, 14:20
Tack, Ove. Jag kan i alla fall skryta med att vara född på 60-talet, det kan väl inte du?
Får försöka läsa ikapp lite hos er, än har jag bara passerat tranorna 2009....

veteranmc
2010-12-10, 15:23
välkommen grönsaksträffen
jag är en 48 årig veteranmotorcykelåkare från kalix. var faktiskt till ljusdal i sommar när vi körde hem en bsa golden flash 650cc från 1954 med sidovagn från stockholm som vi köpt. då övernatta vi i en liten by strax utanför ljusdal hos en kompis i hans sommarstuga stället hette loka

Grönsaksträffen
2010-12-13, 17:55
Vet inte var det ligger, men är ju ganska nyinflyttad här. I Kalix hittar jag ännu sämre, har faktiskt aldrig varit så långt norrut! Borde jag skämmas nu?

I dag är jag på ganska gott humör. Har kollat försäkringspremier, eftersom jag "glömde" göra det tidigare. Det blev en glad överaskning. Nu uppstod frågan om jag ska betala några hundralappar för att få några tior i rabatt. Men det behöver jag inte bestämma i dag.

erkagn
2010-12-13, 18:35
Vet inte var det ligger, men är ju ganska nyinflyttad här. I Kalix hittar jag ännu sämre, har faktiskt aldrig varit så långt norrut! Borde jag skämmas nu?

I dag är jag på ganska gott humör. Har kollat försäkringspremier, eftersom jag "glömde" göra det tidigare. Det blev en glad överaskning. Nu uppstod frågan om jag ska betala några hundralappar för att få några tior i rabatt. Men det behöver jag inte bestämma i dag.

Så du du funderar gå med i SMC för att få rabatten? Man får ju dessutom en trevlig tidning. Jag är med i SMC och är nöjd med det, även om jag kanske inte fått ut så mycket mer än tidningen samt lite granna i rabatt på Bilsport & MC-försäkringen.

Grönsaksträffen
2010-12-13, 20:53
Ja, SMC är väl nästan obligatoriskt.... Tittade lite på deras sida nu, och såg att det har blivit lite förändringar sen sist jag var med. Rabatten var inte via dem, utan en märkesklubb. Lite lustigt att den lokala kontaktpersonen bor bara några kilometer från mig, men ingen jag kände igen. Kanske skulle boka in en dejt och få lite information?

Methx
2010-12-13, 21:10
Ja, SMC är väl nästan obligatoriskt.... Tittade lite på deras sida nu, och såg att det har blivit lite förändringar sen sist jag var med. Rabatten var inte via dem, utan en märkesklubb. Lite lustigt att den lokala kontaktpersonen bor bara några kilometer från mig, men ingen jag kände igen. Kanske skulle boka in en dejt och få lite information?

Undrar om min MC lärare fick gage för att jag reggade mig hos SMC.
Han näst intill tvingade på mig ett medlemsskap, men oh andra sidan
så, ska jag stödja någon organisation, passar en MC främjande
organisation utmärkt.

räven
2010-12-13, 21:53
Hej räven!
Jag har redan hittat ert lilla rum, men över hundra sidor vet jag inte om jag orkar läsa igenom.... Vet inte om jag är gammal nog för er, är ju 60--, men om ni behöver kvinnlig fägring så vet ni var jag finns.

En gång va några st 60+ västar å käkade. Då kom det en kvinna i 50 årsåldern å frågade om man måste va 60+ för att åka med oss om man va tjej. Spontana uppfattningen va att det kunde räcka med 25. Kvinnan skrattade å tyckte vi va roliga.

Grönsaksträffen
2010-12-13, 22:15
Jag kan vara 25 också. Har varit mellan 15 och 50 nästan hela mitt liv.

Minns en gång när jag var i 20-årsåldern och var på en träff. Fick syn på en jag kände som just kom, så jag gick och mötte honom för att hälsa. Han höll på att skriva in sig, och jag fick syn på hans ålder; 35 år. Hade aldrig ens tänkt på det där med biologisk ålder, så jag blev väldigt överumplad när jag såg det på pappret.

räven
2010-12-13, 23:23
Jag kan vara 25 också. Har varit mellan 15 och 50 nästan hela mitt liv.

Minns en gång när jag var i 20-årsåldern och var på en träff. Fick syn på en jag kände som just kom, så jag gick och mötte honom för att hälsa. Han höll på att skriva in sig, och jag fick syn på hans ålder; 35 år. Hade aldrig ens tänkt på det där med biologisk ålder, så jag blev väldigt överumplad när jag såg det på pappret.

Detta är extra påtagligt i hojkolektivet, vem faen tänker på ålder när vi ska ut å köra. 60+ är tanken att vi blir aldrig gamla när det handlar om att köra hoj.

Gurrag
2010-12-13, 23:54
Välkommen!

Ove
2010-12-14, 08:53
Detta är extra påtagligt i hojkolektivet, vem faen tänker på ålder när vi ska ut å köra. 60+ är tanken att vi blir aldrig gamla när det handlar om att köra hoj.

:cool: Väl talat! Kör tillsammans med alla åldrar och skjutsat damer från tonår till 75+. Inga problem. :cool:

Phaedre
2010-12-14, 20:50
Välkommen! Inte för att jag på något sätt har något emot karlarna här med det ändå extra trevligt med lite mer kvinnfolk. ;)