handdator

Visa fullständig version : Knega på ett och två!



Gurrag
2010-12-02, 16:44
För att kunna köpa en fin bättre begagnad hoj till våren knegar jag på och är sparsam!
Sparar ni till något speciellt och i sådana fall vad?

erkagn
2010-12-02, 16:48
Jag har redan köpt hojen som jag drömt om i höstas. Har dragit in på onödiga köp som tidningar, godis och fika. Otroligt va mycket pengar man lägger på sånt om man inte tänker sig för.

Olle Å
2010-12-02, 20:11
Jag har redan köpt hojen som jag drömt om i höstas. Har dragit in på onödiga köp som tidningar, godis och fika. Otroligt va mycket pengar man lägger på sånt om man inte tänker sig för.


Om man har lite uthållighet så blir det faktiskt mycket billigare att spara ihop til en hoj än att låna till den. Som extrabonus blir det ju att en del onödiga grejer inte köps som ovanstående. Sedan om man vill tänka ändå mer ekonomiskt så är det bästa köpet att skaffa en hoj som är ett par år och har fåtal mil på mätaren.

nippe
2010-12-02, 20:23
Om man har lite uthållighet så blir det faktiskt mycket billigare att spara ihop til en hoj än att låna till den. Som extrabonus blir det ju att en del onödiga grejer inte köps som ovanstående. Sedan om man vill tänka ändå mer ekonomiskt så är det bästa köpet att skaffa en hoj som är ett par år och har fåtal mil på mätaren.

Jag lånade till hela hojen men betalar man av fort och får låg ränta så blir det inte så dyrt... tror hela lånet kommer kosta 800kr...
nu sparar jag till en tystare hjälm så att jag inte behöver ha ont i huvet och ringande öron så fort jag kör mer än en mil... :)

Nina
2010-12-03, 07:26
För att kunna köpa en fin bättre begagnad hoj till våren knegar jag på och är sparsam!
Sparar ni till något speciellt och i sådana fall vad?

Jag ska (har jag tänkt) betala hela min Street Triple R i februari, senast i mars. :)

Mc-Bosse
2010-12-03, 11:33
Jag sparar lite och funderar på att byta hoj till våren. Det blir något för max 15 000. -. En kompis har köpt en Honda CB500- 97. Satte mig på den och trivdes direkt på grund av den låga sittställningen och lägre styre. Min Kawasaki LTD från -81 sitter jag lite för högt på tycker jag i jämförelse. Och med en mer upprätt körställning som blir jobbigt i högre farter.

Lite mer framåtlutad körställning och lite mindre gubbig mc skulle vara kul! Men jag känner mig själv så det blir kanske inte alls av och då fortsätter jag med mc:n jag har. :)

Mavve65
2010-12-03, 12:12
själv var jag tidigare riktigt usel på att spara pengar.:banghead:...hade jag sparat lite varje år då jag inte hade mc hade jag kunnat haft en HD extra allt nu....:rofl:
Nu är jag lite mindre usel så efter julhelgen ska jag försöka spara till ny utrsutning bla. ny hjälm, mc-ställ, vindruta, hugger, packbox, ....