handdator

Visa fullständig version : MC-Nyheterna 2011



Mats Liifv
2010-11-12, 16:48
Här (http://fastbikes.se/index.php/nyheter/motorcyklar/3618-oeversikt-2011-nyheterna) finns en bra sammanställning av de olik märkenas nyheter inför den kommande säsongen!

Olle Å
2010-11-15, 08:28
Jag har kollat på alla nyheterna på¨mc-fronten. kan inte hjälpa att jag nog är kvar i det lite äldre och mera funktionella stuket. Varför skall det vara så mycket finesser på varenda hoj? jag tycker faktiskt att tillverkarna borde ha två upplagor av sina hojar en liten mera " back to basic " och sedan en för de som är lite prylälskare och utseendefixerade.
Vi som är lite händiga och kanske vill kunna reparera i allafall enkla fel utmed lansvägen har ju inte med dagens all elektronik någon möjlighet att göra något om hojen pjötsligt stannar. Förr kanske man kunde dra isär några kablar och vira ihop dem och köra vidare, men i dag............
All denna plast som är så förbaskat känslig för repor måst väl kosta försäkringbolagen och i andra hand oss försäkrade en bra slant. Seda är det väl upp till försäkringsbolagen om de vill ersätta några repor med nya dyra plastdelar. Det är ju du som betalar i slutändan.
Visst är ju många hoja snygga och välbyggda, men varför alla dessa hästkrafter? Är det för att kompensera de allt tyngre hojarna. Ni som kör tunga customhojar bryr väl er inte om detta, men vi som kanske hellre vill ha hojar av typ Africa Twin eller Téneré har ju fått lite problem med detta. Jag tycker att man skall kunna själpa omkull med hojen utan att bli sittande och gråta för några repor. ( har faktiskt varit vittne till detta) Saknar de lite mera robusta hojarna.