handdator

Visa fullständig version : Moppeutmaning!



GeCe
2010-10-31, 16:14
Hej alla blöjknuttar med moppe! :D

Utmanar alla på hojen på mopperace till sommaren! :cool:

Nästan var som helst i vårt avlånga land fast "veteranmc" långt uppifrån Norrland får ursäkta då det är lite långt att åka tyvärr. Men lite tillmötesgående kan vi väl vara då en moppe inte är svårt att lasta på en släpkärra eller hållare på en dragkrok.

Väl mött någonstans i sommar alla moppe och blöjknuttar.

veteranmc
2010-11-02, 07:37
Hej alla blöjknuttar med moppe! :D

Utmanar alla på hojen på mopperace till sommaren! :cool:

Nästan var som helst i vårt avlånga land fast "veteranmc" långt uppifrån Norrland får ursäkta då det är lite långt att åka tyvärr. Men lite tillmötesgående kan vi väl vara då en moppe inte är svårt att lasta på en släpkärra eller hållare på en dragkrok.

Väl mött någonstans i sommar alla moppe och blöjknuttar.

jo ni bor ju så ocentralt.det är väl 100mil å drygt det.:D har ingen moppe men skulle vara kul med en. men då skulle det bli nån modell som man cyklar igång å med remdrift. ska man åka moppe å mc ska man göra det med stil, fast en sk enpetare skulle vara roligt att ha. om det nu är nån här inne som inte vet vad en enpetare är så är det en gammal trampcykel med hjälpmotor en riktig kultgrej för oss nostalgiker:banana:

GeCe
2010-11-02, 11:24
jo ni bor ju så ocentralt.det är väl 100mil å drygt det.:D har ingen moppe men skulle vara kul med en. men då skulle det bli nån modell som man cyklar igång å med remdrift. ska man åka moppe å mc ska man göra det med stil, fast en sk enpetare skulle vara roligt att ha. om det nu är nån här inne som inte vet vad en enpetare är så är det en gammal trampcykel med hjälpmotor en riktig kultgrej för oss nostalgiker:banana:


De där enpetarna är riktigt roliga grannen har en sådan med rejäla cykelhjul. Och en annan granne berättade att han hade sin kvar framtill för några år sedan en från 1958 ( köpt ny ) med frihjul som gick som ett spjut i nedförsbackarna. Han är -68 år i år och skickade iväg cykeln för 500 kr för något år sedan, aj,aj! :mad:

Såg en sådan till salu häromdagen på nätet faktiskt. Du måste skaffa dig ett lite charmtroll till moppe veteranmc det gäller idag att hänga med i utveckligen.

Sen vad som ocentralt eller inte det är en annans diskussion! :rolleyes:

veteranmc
2010-11-02, 16:05
har bara ägt en enda moped i mitt liv det var en puch dakota röd från 1967. man får nog skaffa en veteranmoppe också. det finns ett gäng här i kalix som brukar vara ute å köra nån sväng. å i finland kör dom mopperally å dom har rätt inställning ingen lämnas kvar efter vägen. det komer en bil å tar med mopederna om dom strejkar efter vägen har en kompis från finland som brukar vara dit å köra. numera är han bosatt här i kalix

GeCe
2010-11-02, 16:21
har bara ägt en enda moped i mitt liv det var en puch dakota röd från 1967. man får nog skaffa en veteranmoppe också. det finns ett gäng här i kalix som brukar vara ute å köra nån sväng. å i finland kör dom mopperally å dom har rätt inställning ingen lämnas kvar efter vägen. det komer en bil å tar med mopederna om dom strejkar efter vägen har en kompis från finland som brukar vara dit å köra. numera är han bosatt här i kalix

Kul! Ägde faktiskt själv en röd Frorida som jag köpte ny just 1967 och ägde i tre år och körde 1100 mil med. Sålde den i mitt oförstånd för 900 kr och köpte en gammal PV med delad framruta från 1954 för 600 kr.

räven
2010-11-02, 17:14
Försörjde mig under 2a året på verkstadsskolan att trimma Puchar. Dom va så tacksamma att dra pluggen ur, jacka kolven, 0,6 mm topplaning
Skäms nog lite i dag.

GeCe
2010-11-02, 18:22
Försörjde mig under 2a året på verkstadsskolan att trimma Puchar. Dom va så tacksamma att dra pluggen ur, jacka kolven, 0,6 mm topplaning
Skäms nog lite i dag.

Det är preskiberat idag Jan och jag ska inte skvallra för någon heller.

räven
2010-11-02, 19:19
Men hade många nöjda kunder, å arga föräldrar till dom.

GeCe
2010-11-02, 19:27
Men hade många nöjda kunder, å arga föräldrar till dom.

Tror de flesta av dessa föräldrar inte finns längre så du kan nog så sova sött om nätterna räven och dröm bara vackra drömmar om flickor och kommande mc-turer istället. :)

räven
2010-11-02, 20:46
Tror de flesta av dessa föräldrar inte finns längre så du kan nog så sova sött om nätterna räven och dröm bara vackra drömmar om flickor och kommande mc-turer istället. :)

Jo sant, gör som du säger.

veteranmc
2010-11-02, 21:41
på min puch dakota hade pluggen tagits bort gjorts en halvmåne på kolven å planat toppen. den gjorde 55-60km/h å gick saktast i byn.:mad: snabbast var en zundapp den gick kring 90km/h

GeCe
2010-11-02, 22:14
på min puch dakota hade pluggen tagits bort gjorts en halvmåne på kolven å planat toppen. den gjorde 55-60km/h å gick saktast i byn.:mad: snabbast var en zundapp den gick kring 90km/h

Ja, säger då det vad en del ska ha bråttom. Var själv nöjd med cykeln i orginal skick men som jag påtalat förut: Har inte så bråttom man ska väl hinna med och se sig omkring också.

GeCe
2010-11-03, 08:04
Utmaningen gäller inte längre då jag nu valt att lämna hojen och det är för många svar att jag ska kunna radera mina inlägg i tråden

V Saarela
2010-11-05, 22:25
Utmaningen gäller inte längre då jag nu valt att lämna hojen och det är för många svar att jag ska kunna radera mina inlägg i tråden

Att sluta hänga på ett forum är ju enkelt, bara att sluta skriva.
Att sen skriva att man raderar sina inlägg tyder på missnöje med nåt.

Jag har ju "känt" dig i olika sammanhang sedan Innovatidens begynnelse....kan du deklarera vad som hänt här som gjort dig så förargad att du meddelar detta på ett sk ändock diplomatiskt sätt?