handdator

Visa fullständig version : Julklappsbud?



Motormannen
2010-10-28, 19:25
Jag funderar på att skicka en julklapp med bud inom Sverige men undrar om det över huvudtaget är möjligt att få det levererat på julafton?

Vilka är billigast eller är det hugget som stucket?

Tidsaspekten är inte så viktig då jag kan lämna paketet till budfirman en vecka innan bara de levererar det på julafton.

Jag antar att Posten inte går på julafton?

Figurehead
2010-10-28, 20:45
Allt i Sverige står ju inte still bara för att det är julafton, så jag antar att de stora bolagen (Typ DHL och Schenker) fortfarande levererar. Men kanske till en högre kostnad...

GeCe
2010-10-28, 21:01
Allt i Sverige står ju inte still bara för att det är julafton, så jag antar att de stora bolagen (Typ DHL och Schenker) fortfarande levererar. Men kanske till en högre kostnad...

Det billigaste sättet i Sverige att frakta något paket med lite storlek tror jag faktiskt är med buss. Det är min erfarenhet.

AT-gubben
2010-10-28, 21:10
Jag är säker på att Posten kan leverera på tid och dag, men det är säkert inte billigt. Knata till ett postkontor eller ring så får du veta pris och möjligheter.

Vill du vara tvärsäker så kontakta en budfirma men sitt ner när du får prisuppgift. :eek:

Motormannen
2010-10-28, 21:20
Ska ringa runt och kolla då imorgon. Så dyrt kan det väl ändå inte vara? Räknat med en 600-800...

Vitsen med att ta det med budfirma och inte bussgods är ju att julklappen kommer direkt hem till mottagaren och detta är liksom en ganska speciell person. :)

AT-gubben
2010-10-28, 21:24
Priset beror på avstånd. Oftast. :confused:

Motormannen
2010-10-28, 21:25
Priset beror på avstånd. Oftast. :confused:

45 mil. :cool:

AT-gubben
2010-10-28, 21:35
Lycka till. :fight: :santaclaus:

Motormannen
2010-10-28, 22:05
Lycka till. :fight: :santaclaus:

Haha! Hur ska jag tolka det där? :P

Som sagt så skulle det vara ett ganska lyxigt upplägg. Istället för att man skickar det som vanligt med Posten och mottagaren får en avi att hämta ut paketet någon dag innan och i så fall måste man ju skriva något som att ''Får ej öppnat förns på julafton!''.

DearHunter
2010-10-28, 22:43
Jag funderar på att skicka en julklapp med bud inom Sverige men undrar om det över huvudtaget är möjligt att få det levererat på julafton?

Vilka är billigast eller är det hugget som stucket?

Tidsaspekten är inte så viktig då jag kan lämna paketet till budfirman en vecka innan bara de levererar det på julafton.

Jag antar att Posten inte går på julafton?

Vad är detta för en fråga ?? :rofl:

Hur man skickar julklappar...billigast....assåå...hallå.... :sleep:
T-O-M-T-E-N !!!
:beer:

Motormannen
2010-10-28, 22:49
Vad är detta för en fråga ?? :rofl:

Hur man skickar julklappar...billigast....assåå...hallå.... :sleep:
T-O-M-T-E-N !!!
:beer:

Har du hans nummer så tycker jag du gott kan dela med dig! ;)

Posten har faktiskt utdelning läste jag om man skickar med sånt där express/1-klass-brev, lite dyrare men myyycket billigare än bud kan jag tänka mig! Hoppas bara man kan få med den servicen att brevbäraren går in med brevet till mottagaren!