handdator

Visa fullständig version : Ducati 750 Sport 01



intemartin
2010-10-18, 21:22
Tittat lite på ducati då jag ska sälja min RF 600 till sommaren men behöver 2st hojar Buellen kör jag bara på fina dagar medans 2a hojen ska köras i ur och skur.

Nån som vet något specielt om Ducatis 750 sport modeler ? verkar lite slöa med ca 60hk men kanske något man kan trimma lite =)

Jåke
2010-10-18, 21:35
De är snygga, låter bra och har roligt chassie vilket gör dem hyggligt snabba på kurviga vägar när man fått upp farten. Men hopplösa som vardagsfordon att använda i ur och skur. 60 hkr ger ingen raket när de inte ens har speciellt mycket effekt i det lägre registret, och att trimma dem "lite" kostar en mindre förmögenhet utan att ge samma resultat som en billigare japansk twin har från början. Liksom service på dessa äldre motorer.

En söndagshoj som din Buell, och det var väl inte vad du letade? En SV/TRX/TDM/TL/VTR är ett bättre vardagfordon.

Jonas76
2010-10-18, 21:49
Jag hade en 900ssie och den har ju lite mer pulver men att ha den till vardags typ fram o tillbaka till jobbet är den ingen höjdare....lämpar sig bättre till aktiv körning eller banåka är vad jag tycker iallafall.
Modellen har en ganska extrem körställning.

intemartin
2010-10-19, 09:58
De är snygga, låter bra och har roligt chassie vilket gör dem hyggligt snabba på kurviga vägar när man fått upp farten. Men hopplösa som vardagsfordon att använda i ur och skur. 60 hkr ger ingen raket när de inte ens har speciellt mycket effekt i det lägre registret, och att trimma dem "lite" kostar en mindre förmögenhet utan att ge samma resultat som en billigare japansk twin har från början. Liksom service på dessa äldre motorer.

En söndagshoj som din Buell, och det var väl inte vad du letade? En SV/TRX/TDM/TL/VTR är ett bättre vardagfordon.

Har redan haft en VTR tråkig hoj.

ok trodde att de var rätt driftsäkra men det är de kanske inte obs har inte så långt till jobbet så körstälning är inte så viktigt inga speciella fel med 750 sport annars ? trodde de var driftsäkra med tanke på den låga effekten för 750cc en vanlig 750 brukar ju ge minst 100hk och är det inte en insprutare ? då är det väl bara att mappa den för mer effekt ?

tänkte bara att de verkade vara en roligare version av ducati monster.

intemartin
2010-10-20, 13:35
Som jag skrev innan det är väl en insprutare så det är väl bara att mappa om för högre effekt ? kan ju inte kosta så mkt?

Jonas76
2010-10-20, 14:32
Tror inte att du får ut så mycket mer av att bara mappa om den.
Vill du ha mer så behövs nog slipon, öppet luftfilter och performance dator men det är väl bara att glida in hos halmstad gustav och kolla, dom e väl fortfarande ducati återförsäljare och borde väl då kunna svara på såna frågor.