handdator

Visa fullständig version : Tjong i bakplåten



Nina
2010-10-17, 10:59
Det är ”lite” turbulens i mitt liv just nu som ännu inte är uppredda eller under kontroll, men jag tänkte att det är ju inte en mc-grej och egentligen inte något som är trevligt, roligt, positivt, upplyftande, må-bra-grej etc så jag tog bort den tråden. Ibland kan det dock kännas bra att få skriva av sig lite men... Fr o m nu ska jag inte skriva fler tråkiga saker här, det får gärna handla om mc, turer och annat som berör mc. Ja kanske om nåt annat fortskaffningsmedel, jag är ju väldigt intresserad av fordon och teknik dito för övrigt. :dancing:

Dock var vi och kikade på husvagnar för en tid sedan. Vi kikade på flera modeller och utföranden men fastnade för en Adria. Jag skojade med min man då medan jag stod inne i husvagnen, jag sa:
— Ja bara hojen går in genom dörren så!

Den förväntade reaktionen i form av ett skratt, ett fniss eller så lite som en kommentar modell ”Nu var du rolig…” uteblev. Begrep han inte mitt skämt eller? undrade jag och stövlade till dörren. Utanför ser jag en gravallvarlig make titta på mig som om han tänkte ”Inte en till!”. Jag trodde aldrig nån faktiskt tänkt den tanken men svärfar hade under 70-talet när de hade husvagn plockat isär sin mc och baxat in den i husvagnen med familjens hjälp och inte bara en gång utan flera gånger. En och annan underlig svenska hade också använts. Jag tänkte bara skoja, för ingen hade väl satt idén i verket men det hade man.

Nina
2010-10-17, 11:05
…så vi köpte en Adria Adora i går som vi tänkt åka runt med nästa år. Ska jag ha med hojen får jag köra den själv (jippi), här baxas inte några isärplockade hojar i nån husvagn (puh). =)

erkagn
2010-10-17, 11:16
Grattis till husvagnen! Men visst finns det husbilar där det finns utrymme för mc. Eller är det mera hemmabyggen för crossåkare och andra tävlingsåkare?

Kimmo
2010-10-17, 11:20
Grattis till Adrian vi har en oxå en Adora 552UK -06 som vi dragit
runt överallt i Europa.

räven
2010-10-17, 12:25
Är husvagnshatare, dom är i vägen på kul hojvägar

Nina
2010-10-17, 15:58
Grattis till husvagnen! Men visst finns det husbilar där det finns utrymme för mc. Eller är det mera hemmabyggen för crossåkare och andra tävlingsåkare?

Fast vi vill inte ha husbil för då måste man ta med hela rasket om man måste åka och handla. Enklare att bara ta bilen så får vagnen stå kvar. :)
Jag har aldrig kuskat runt med husvagn så jag vet inte hur det är, kanske skoj eller ren pina men det får tiden visa vad jag tycker. Brukar dock vara ganska anpassningsbar så det ska nog gå bra. :)

Mats Liifv
2010-10-17, 17:41
Fast vi vill inte ha husbil för då måste man ta med hela rasket om man måste åka och handla. Enklare att bara ta bilen så får vagnen stå kvar. :)
Jag har aldrig kuskat runt med husvagn så jag vet inte hur det är, kanske skoj eller ren pina men det får tiden visa vad jag tycker. Brukar dock vara ganska anpassningsbar så det ska nog gå bra. :)Verkar smidigare med husvagn än husbil ur den aspekten. Har aldrig testat på husvagnslivet, men många är väldigt entusiastiska. Verkar vara väldigt mycket för eller emot. Så här långt är det bekväm motorcykel och hotell som får gälla för min del...

Nina
2010-10-18, 05:05
Är husvagnshatare, dom är i vägen på kul hojvägar

Tänk på att det kan sitta en hojåkare i bilen som kör på sina fina hojvägar… ;)

Nina
2010-10-18, 05:21
Grattis till Adrian vi har en oxå en Adora 552UK -06 som vi dragit
runt överallt i Europa.

Den vi köpte heter Adria Adora 563 PT (http://www.tradecenter.se/search/image.jspx?advert=833929&index=), vi tyckte den hade bra duschmöjligheter och att toan inte var placerad precis bredvid matplatsen. Och att sängen inte behöver bäddas på matplatsen, det där att ta ner bordet och bädda för att sen på morgonen bäddas om för att få en matplats tyckte vi lät jobbigt. Jag som är morgonpigg uppe med tuppen och en make som sover bort halva dagarna, som gjort för tjafs över när han ska gå upp så man kan äta frukost nån gång. ;)

Kimmo
2010-10-18, 14:29
Vi har en 552 UK vilken har våningssäng till höger bak samt en dinett till vänster.
Det går att bädda ner där emellan oxå och då får man ett trippelsäng samt med
en säng i vänster överskåp. Så allt som att är det plats för 5 att sova i bakdelen
samt bäddbar soffgrupp fram. Toaletten har vi mitt i vagnen som gränsar mot
sovdelen bak. Fast nu har den andra camping säsongen precis börjat då vi står
på Tandådalens camping tom 1 maj.