handdator

Visa fullständig version : Här går jag...



Nina
2010-10-13, 06:31
...och hoppas på snö i år också. :)
Husqvarnan är framtagen och står redo vid garageporten med dubbdäck och skidorna ligger bredvid, bara att hänga på hojen. Rätt lustigt men jag går faktiskt runt och är så där ivrig och förväntansfull som de allra flesta blir just när våren ska komma med hojsäsongen i hasorna. Jag går här och lallar runt NU och hoppas att det ska bli snö. Det är som att jag sover över sommaren och nu när det blir kallt ute jublar jag och vaknar till liv. :rolleyes:

erkagn
2010-10-13, 06:48
Jag hoppas vintern tar slut nå gång innan den ens hunnit börja. Men ett flertal tunga månader tills mc-säsongen börjar. Så skoj du har en vinterhoj!

Olle Å
2010-10-13, 09:05
...och hoppas på snö i år också. :)
Husqvarnan är framtagen och står redo vid garageporten med dubbdäck och skidorna ligger bredvid, bara att hänga på hojen. Rätt lustigt men jag går faktiskt runt och är så där ivrig och förväntansfull som de allra flesta blir just när våren ska komma med hojsäsongen i hasorna. Jag går här och lallar runt NU och hoppas att det ska bli snö. Det är som att jag sover över sommaren och nu när det blir kallt ute jublar jag och vaknar till liv. :rolleyes:

Håller med Nina. Går också och väntar på snö och is. Bara det inte blir så jäkla kallt som i vintras. Med elvärme i handskar och strumpor klarar man sig gott.

Nina
2010-10-13, 09:22
Ja det gäller att klä sig bra. Jag använder mig av försvarets flerlagerprincip samt eluppvärmda sockor i ull och Clas Ohlson har värmande små saker man kan ha i vantarna som räcker några timmar. Och så får man se till att inte frysa om delar av ansiktet som kinder och nästipp. Men oj vad det är skoj att köra i snö! :D

veteranmc
2010-10-13, 13:37
hur kallt har ni det igentligen där nere på vintern när ni har elvärme i handskar å strumpor? jag kör som nina en husqvarna 256 med skidor(brorsan min har en sån som jag brukar låna). riktigt roligt att vara ut å gasa man saknar tiden då man var med i fmck

Nina
2010-10-13, 18:44
hur kallt har ni det igentligen där nere på vintern när ni har elvärme i handskar å strumpor? jag kör som nina en husqvarna 256 med skidor(brorsan min har en sån som jag brukar låna). riktigt roligt att vara ut å gasa man saknar tiden då man var med i fmck

I nollgradig temp blir det runt -10° C i fartvinden, efter en stund fryser saker längst bort från hjärtat som tår och fingrar. Här i 08-området blir det oftast runt nollan i temp, kanske ner mot -10° C. I vintras var det dock neråt -32° C en dag men tempen låg oftast runt -20° C då. Jag tror inte vi får så kallt och så pass mycket snö som sist men det vore skoj med snö, hellre snö än slask. Första turen förra året på Husqvarnan skedde i snöstorm… :rock:

veteranmc
2010-10-14, 07:09
här uppe i metropolen kalix är det vitt ute nu det harkommit snö i natt

DearHunter
2010-10-14, 15:45
här uppe i metropolen kalix är det vitt ute nu det harkommit snö i natt

Grattis. Att bo i Kalix är som att vara gift med en kvinna som blir gravid varje år. När snön har fallit så tar det 9 månader innan Du får se asfalten :D

Nina
2010-10-16, 06:26
Grattis. Att bo i Kalix är som att vara gift med en kvinna som blir gravid varje år. När snön har fallit så tar det 9 månader innan Du får se asfalten :D

:D :D :D