handdator

Visa fullständig version : Värde AJS Bigport 350cc 1928?



lillislu
2010-10-11, 11:08
Hej

Jag har ärvt en AJS Bigport 350cc från 1928 av min pappa.
Har alltid älskat hojen men behöver veta ungefär vad en sån är värd här i Sverige och även i Danmark
Hojen är i toppskick, renoverad efter orginalet och fullr kör bar registrerad och klar
Kördes bla på Skåne runt 2009 i 70 mil utan problem=)
Är en underbart vacker hoj

MVH
Anne

veteranmc
2010-10-11, 15:38
hej
vet inte värdet på en sånn motorcykel men lägg gärna in en bild så man får se hur den ser ut gillar gamla motorcyklar

erkagn
2010-10-11, 16:26
Hej

Jag har ärvt en AJS Bigport 350cc från 1928 av min pappa.
Har alltid älskat hojen men behöver veta ungefär vad en sån är värd här i Sverige och även i Danmark
Hojen är i toppskick, renoverad efter orginalet och fullr kör bar registrerad och klar
Kördes bla på Skåne runt 2009 i 70 mil utan problem=)
Är en underbart vacker hoj

MVH
Anne

Hej och välkommen!

Jag är inte heller nå expert av värdet på gamla MC. Men skulle tro affektionsvärdet är högre än priset på hojen. Jag skulle då försökt behålla den om jag hade plats och möjlighet. Lägg som sagt gärna in en bild på den!

Guzzi-Leif
2010-10-11, 23:06
Veteranorganisationerna har besiktningsmän som kan sin sak. Prova där.

lillislu
2010-10-12, 09:44
Hej och Tack för svaren
En dum fråga men hur hittar jag telenummer till veteranorganisationerna?
Är helt ny på det här :confused:

Passar på att ladda upp en bild på ögonstenen med, inte bästa kvalitet men har inga digitala bilder ännu..

erkagn
2010-10-12, 10:09
Hej och Tack för svaren
En dum fråga men hur hittar jag telenummer till veteranorganisationerna?
Är helt ny på det här :confused:

Passar på att ladda upp en bild på ögonstenen med, inte bästa kvalitet men har inga digitala bilder ännu..

Vilken häftig hoj!

GeCe
2010-10-12, 12:19
Vilken häftig hoj!


Den där hojen kan vara värd mycket om man hittar rätt köpare, skulle absolut inte rea bort den!
Kosta på en besikting och få reda på värdet som kanske kan vara ett 6-siffrigt belopp.

lillislu
2010-10-12, 13:26
Den är besiktigad och inregistrerad på vägverket redan och försäkrad=)
Ja den är underbar men vet inte om jag kan behålla den tyvärr..

Mats Liifv
2010-10-12, 14:33
Börja söka info här (http://mchk.org/)! Dom bör kunna hjälpa dig!

Nina
2010-10-12, 14:53
GeCe, köp den du. :)
Anne, under 500cc är de inte så dyra, skulle tro den landar nånstans kring 30-35000 kr i det skicket.

lillislu
2010-10-12, 15:11
Tack Mats
Tycker jag känner igen ditt namn
Kände du någon Karl- Erik Nilsson "Kalle" i Skåne?

veteranmc
2010-10-12, 16:50
klart en godkänd motorcykel verkligen en stilig modell vacker så man får en tår i ögat när man ser den tack för att du satte in en bild på den. skriv gärna här inne vad dom värderar en sån till när du fått nått svar

GeCe
2010-10-12, 18:51
GeCe, köp den du. :)
Anne, under 500cc är de inte så dyra, skulle tro den landar nånstans kring 30-35000 kr i det skicket.

Det är ju möjligt att jag tog i litet men jag skrev också kanske. Men 30-35000 tror jag bestämt är för lite.

cbrblackbird
2010-10-12, 21:48
Kan vara intresserad av att köpa den, du kan kontakta mig när du fått fram vilket pris du vill ha så kan vi se om vi kommer överens

Nina
2010-10-13, 06:57
Det är ju möjligt att jag tog i litet men jag skrev också kanske. Men 30-35000 tror jag bestämt är för lite.

Jag visade bild och frågade en insatt…

GeCe
2010-10-13, 08:48
Jag visade bild och frågade en insatt…


Okey! Då har det nog med kubiken att göra som jag nog bortsåg ifrån men det blir intressant om vi får reda på sanningen så småningom!

Nina
2010-10-13, 09:18
Okey! Då har det nog med kubiken att göra som jag nog bortsåg ifrån men det blir intressant om vi får reda på sanningen så småningom!

Ja han sa det när jag visade bilden och berättade vad det var för kubik etc, men han kan ha fel också. Fast jag tycker Anne ska behålla den, ovanligt med tjejer som äger en så pass gammal mc och i det superfina skicket. :beer:

erkagn
2010-10-13, 09:39
Tycker oxå hon ska behålla den. En fin kulthoj.

Guzzi-Leif
2010-10-13, 22:33
Och jag tycker hon ska göra som hon vill.
Om hon säljer, hoppas jag att hon får en rejäl slant - den verkade väldigt fin!

Ingemar
2010-10-14, 10:32
Hej och Tack för svaren
En dum fråga men hur hittar jag telenummer till veteranorganisationerna?
Är helt ny på det här :confused:

Passar på att ladda upp en bild på ögonstenen med, inte bästa kvalitet men har inga digitala bilder ännu..

Den var fin den.Förhasta dig bara inte vid ev. försäljning Värdet på den sjunker inte.:)
Vet du kanske också något om hojens historia innan den kom i din fars ägo Den är säkert intressant. :)

GeCe
2010-10-16, 03:58
Den var fin den.Förhasta dig bara inte vid ev. försäljning Värdet på den sjunker inte.:)
Vet du kanske också något om hojens historia innan den kom i din fars ägo Den är säkert intressant. :)

Historik och papper på gamla kultföremål brukar alltid vara intressant och höja värdet!

Nina
2010-10-16, 06:26
Historik och papper på gamla kultföremål brukar alltid vara intressant och höja värdet!

Oh, då borde jag få mer betalt för min BSA från -44 som är i ett ypperligt kanonskick? Tror inte det om jag ska vara ärlig, den var med i förra numret av MCHK's tidning där hela dess levnadshistorik berättades. Men det är alltid skoj att veta vad gamla fordon har varit med om under åren innan man köpte det. :)

GeCe
2010-10-16, 18:18
Oh, då borde jag få mer betalt för min BSA från -44 som är i ett ypperligt kanonskick? Tror inte det om jag ska vara ärlig, den var med i förra numret av MCHK's tidning där hela dess levnadshistorik berättades. Men det är alltid skoj att veta vad gamla fordon har varit med om under åren innan man köpte det. :)


Är det en tocken sån här goding du har? 2323

Nina
2010-10-17, 06:39
Är det en tocken sån här goding du har?

Ja precis! Just en sån där med samma sorts avgasrör. Visst är den snygg, som en mc såg ut förr. :knuddel:

akems
2010-10-17, 10:00
Nu ska jag vara tråkig,det faktiska värdet är aldrig högre än någon är beredd att betala.För att man ska få ut några pengar så måste man hitta en samlare där den sak man har passar in och har man riktig tur så passar den saken man har in i många samlingar och då kan man få dom pengar saken är "värd".Diskutionon om vad något är värt kan man igentligen inte se innan saken är såld för då talar man bara om ett försäkringsvärde eller ett tänkt värde.Det viktigaste av all försäljning av väldigt speciella saker är att inte ha bråttom utan vänta till man hittat den speciella köparen till din grej.
Jag skrev detta för det är lätt att tro att bara för en sak är värd en summa att den så kan man sälja den för det också direkt,det är mycket svårt att komma i kontakt med rätt köpare direkt.Har själv försökt sälja veteran.
mvh
Åke

Nina
2010-10-17, 10:49
Nu ska jag vara tråkig,det faktiska värdet är aldrig högre än någon är beredd att betala.För att man ska få ut några pengar så måste man hitta en samlare där den sak man har passar in och har man riktig tur så passar den saken man har in i många samlingar och då kan man få dom pengar saken är "värd".Diskutionon om vad något är värt kan man igentligen inte se innan saken är såld för då talar man bara om ett försäkringsvärde eller ett tänkt värde.Det viktigaste av all försäljning av väldigt speciella saker är att inte ha bråttom utan vänta till man hittat den speciella köparen till din grej.
Jag skrev detta för det är lätt att tro att bara för en sak är värd en summa att den så kan man sälja den för det också direkt,det är mycket svårt att komma i kontakt med rätt köpare direkt.Har själv försökt sälja veteran.
mvh
Åke

Kunde inte beskrivit det bättre själv. :)

Calle_C
2010-10-19, 09:05
Efter lite snabbt googlande så verkar det vara några som har gått för 4000 pund dvs cirka 50k kr, sen var det ett enstaka exemplar som sålts för 1500 pund men skicket på den var säkert inget vidare.

Sedan var det en som hade sålts för 14000 dollar så i det skicket du har den i kan du nog få en rejäl slant om du hittar rätt köpare :)

En 1924 för 3800 pund som såldes (http://www.classic-auctions.co.uk/Auctions/12-02-2006-TheRoyalBathWestShowground-1138/1924AJSBigPort350cc-9663.aspx)
En 1927 som gick för 8800 pund (http://www.motorbase.com/auctionlot/by-id/1184425445/)
Den för 14000 dollar, 1927 (http://www.motorbase.com/auctionlot/by-id/457869079/)

Super X
2010-11-29, 01:09
kolla på:http://www.prewarcar.com/classifieds/motorcycles/