handdator

Visa fullständig version : Så där ja



Nina
2010-10-09, 13:46
Nu står Streeten på depåstödet. Med lite hjälp (jag balanserade och Jocke drog) så kom den upp på stödet.

:banana:

Mats Liifv
2010-10-09, 14:16
Nu står Streeten på depåstödet. Med lite hjälp (jag balanserade och Jocke drog) så kom den upp på stödet.

:banana:Smidigt för den som saknar centralstöd! :rock:

erkagn
2010-10-09, 16:32
Ja, väldans smidigt. Så den hänger på dina såna dära mojänger du köpte dit?

Nina
2010-10-09, 17:32
Den använder svingen som stöd. Jag rullar in depåstödet, rätar upp hojen och sen trycker jag till stödet bakåt/nedåt så baken rullas upp på stödet. I dag hade jag hjälp för det var första gången och jag vill ju inte tappa pärlan och så. Så jag rätade upp hojen och balanserade den så drog Jocke så hojen kom upp på stödet. Nu är bakdäcket fritt från golvet och jag kan roa mig med att snurra på det under vintern. =)

Mange
2010-10-09, 19:06
En riktig "street" har ju inget centralstöd och ska stå på depåstöd:deal:. Ja det kändes lite vingligt första gången man skulle ha upp hojen på stödet (fick be frugan om hjälp och får höra det än idag:o). Jag köpte mitt depåstöd på biltema men är lite osäker på om man vågar ha hojen stående på det hela vintern. Kanske blir nån rolig kraschhistoria att berätta om till våren som alla retar en för:aetsch:

erkagn
2010-10-09, 19:06
Den använder svingen som stöd. Jag rullar in depåstödet, rätar upp hojen och sen trycker jag till stödet bakåt/nedåt så baken rullas upp på stödet. I dag hade jag hjälp för det var första gången och jag vill ju inte tappa pärlan och så. Så jag rätade upp hojen och balanserade den så drog Jocke så hojen kom upp på stödet. Nu är bakdäcket fritt från golvet och jag kan roa mig med att snurra på det under vintern. =)


Går det använda på customhojar oxå? Eller är de bara till för sporthojar?:)

Nina
2010-10-09, 19:52
En riktig "street" har ju inget centralstöd och ska stå på depåstöd:deal:. Ja det kändes lite vingligt första gången man skulle ha upp hojen på stödet (fick be frugan om hjälp och får höra det än idag:o). Jag köpte mitt depåstöd på biltema men är lite osäker på om man vågar ha hojen stående på det hela vintern. Kanske blir nån rolig kraschhistoria att berätta om till våren som alla retar en för:aetsch:
Jag tror nog den kan stå hela vintern på det? Det är ju ett bockat rör med hjul på och jag tyckte det kändes rätt så stabilt fast inte lika stabilt som med centralstöd. Jag vill undvika att få platta däck på ena sidan, jag har haft en sån hoj en gång och butiken hade inte roat sig med att rulla hojen/hjulen under tiden den stod hos dom. Så jag ogillar skarpt att parkera en hoj under en längre tid som över vintern på sidostödet.


Går det använda på customhojar oxå? Eller är de bara till för sporthojar?:)
Det finns särskilda lyftar för custom. Biltema, Jula m fl har såna.

Länkar:

Biltema, mc-lyft (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/MC-lyft-680-kg/)

Julas mc-lyft (http://www.jula.se/mc-lyft-680-kg-129498)

Jag har en liknande från Bålstasläpet, den syns i bakgrunden ihopfälld på golvet till vänster om Streeten (ser lite guldeloxerad ut), men de tillverkar inte dem längre. Precis framför den gula dammsugaren, bredvid Triumph-kartongen på golvet ligger den lyften ihopfälld. :)

Nina
2010-10-09, 19:54
Kom just på att jag har ju köpt en Biltema-lyft en gång, den är fortfarande i sin kartong och aldrig använd… *skäms på mig nu*

Nina
2010-10-09, 19:57
Apropå ingenting, jag tog ut Scramblern i dag. Snacka om att ha vant sig snabbt med Streeten. Jag skulle upp med fötterna på fotpinnarna men jag hittade inte dom. De satt visst lite längre fram på Scramblern…
Sen har vi effekten, oj vad det gick långsamt men ändå skönt på sitt vis för nu ville jag verkligen köra den hojen. =)
Tyckte också att fotbromsen tog långt ner, allt kändes förresten lite annorlunda på den men efter en kort körning och tid var jag tillbaks i mina gamla vanor och stod upp på den när jag körde den. Jodå, det går alldeles utmärkt att stå upp på den. :D

erkagn
2010-10-09, 20:35
Apropå ingenting, jag tog ut Scramblern i dag. Snacka om att ha vant sig snabbt med Streeten. Jag skulle upp med fötterna på fotpinnarna men jag hittade inte dom. De satt visst lite längre fram på Scramblern…
Sen har vi effekten, oj vad det gick långsamt men ändå skönt på sitt vis för nu ville jag verkligen köra den hojen. =)
Tyckte också att fotbromsen tog långt ner, allt kändes förresten lite annorlunda på den men efter en kort körning och tid var jag tillbaks i mina gamla vanor och stod upp på den när jag körde den. Jodå, det går alldeles utmärkt att stå upp på den. :D


Jo, otroligt va snabbt man vänjer sig. Känner bara när man kört en sväng med brorsans BMW 800 R och ska tillbaka till sin glidare då vill fötterna till fel ställe :D