handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om nya BMW 1600?



erkagn
2010-10-07, 13:13
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/bikes/tour/k1600/k1600.html

Personligen tycker jag den är en aning för stor och klumpig. Men säkert härligt med 6:a ju...

Är det någon här som funderar köpa den?

Gawriel
2010-10-07, 13:43
har ju inte nåra hundratusen liggande, annars...

Ove
2010-10-07, 14:39
Personligen tycker jag den är en aning för stor och klumpig. Men säkert härligt med 6:a ju...
Är det någon här som funderar köpa den?

:sleep: Villha-nerven pirrar inte ett endaste dugg. Ännu ett par klumpar på marknaden. Går säkert som tåget på autobahn men det är knappast min bana så jag ska kanske avstå från att tycka. :rolleyes:

Men det är klart..... presentationen var ju välgjord ;)

Mats Liifv
2010-10-07, 14:51
För mig som gärna kör långt, länge och gärna med passagerare är den precis vad jag vill ha. Priset gör dock att planerna på något dylikt får ligga många år bort i tiden...när den börjar komma ner i rimliga priser. Tills dess nöjer jag mig med föregångaren, vackert så!

Mr.Peter
2010-10-07, 15:53
Vad blir det för pris på dom?

Lite besviken på designen är jag nog.

erkagn
2010-10-07, 15:56
Har inte sett nå uppgift om priset än.

Så här skriver Bike om den.

http://www.bike.se/content/4197/

räven
2010-10-07, 16:47
Passar inte min körstil.

GeCe
2010-10-07, 22:12
Jösses vilket monster! :hmmmm2:

Mavve65
2010-10-08, 10:13
Det är en bil på 2 hjul:rolleyes:

erkagn
2010-10-08, 10:25
Sexorna brukar ju ha ett härligt ljud!

Ove
2010-10-08, 11:23
Sexorna brukar ju ha ett härligt ljud!

:) Ja det kan vara så om man inte pillar på dämpningen. Faktiskt väldigt skönt med Mc som bara kurrar lite belåtet. :);)

Bennie Bleking
2010-10-08, 11:39
Claessons Motor i Bromölla har redan sålt 6 stycken.
Obesett och med diffus prislapp.
Tydligen finns det köpare som bara ska ha.........

Mats Liifv
2010-10-08, 12:32
Claessons Motor i Bromölla har redan sålt 6 stycken.
Obesett och med diffus prislapp.
Tydligen finns det köpare som bara ska ha.........Gissar att det är ägare av föregångaren K1200LT som byter upp sig. Tror nog att de vet vad de gör....ska bli kul att testa en längre fram på säsongen. Är dock väldigt nöjd med min egen 1200 LT så behovet att byta känns inte överhängande. Vet inte hur det är med andra märken, men just bland BMW-ägare är det ganska vanligt att man beställer en ny hoj "osedd".

DearHunter
2010-10-08, 12:48
Gissar att det är ägare av föregångaren K1200LT som byter upp sig. Tror nog att de vet vad de gör....ska bli kul att testa en längre fram på säsongen. Är dock väldigt nöjd med min egen 1200 LT så behovet att byta känns inte överhängande. Vet inte hur det är med andra märken, men just bland BMW-ägare är det ganska vanligt att man beställer en ny hoj "osedd".

Vaddå... slinker man in i affären när säljarna vänder ryggen till och smyger sedan ut med uppvikt krage.. :rofl:

Jag tror nog att den nya hojen blir ett attraktivt alternativ till Gold Wing. Säg att det diffar 50 kkr mellan den och de något billigare Pan European eller GTR. Nya BMW:n kostar väl ung som wingen eller en schysst HD som det bokstavligen kryllar av på våra vägar. Huslånen är fortfarande billiga just nu med den låga räntan. Dessutom är ränteavdraget 30%.

En mäklare bode kunna nappa på detta och ställa in en sprojlans Winge eller BMW i källaren lite snyggt och '' höja budpriset med motsvarande''. Räntan är ca 3,4% på ett 3 årigt lån.
Sedan säger man till lilla frugan:

- Kolla älskling, Wingen följde med köpet. Nu måste vi bara ut och åka.... och vips så har man smugit in en hoj utan att frugan protesterar....:birthday:

Kimmo
2010-10-08, 12:56
Vaddå... slinker man in i affären när säljarna vänder ryggen till och smyger sedan ut med uppvikt krage.. :rofl:

Jag tror nog att den nya hojen blir ett attraktivt alternativ till Gold Wing. Säg att det diffar 50 kkr mellan den och de något billigare Pan European eller GTR. Nya BMW:n kostar väl ung som wingen eller en schysst HD som det bokstavligen kryllar av på våra vägar. Huslånen är fortfarande billiga just nu med den låga räntan. Dessutom är ränteavdraget 30%.

En mäklare bode kunna nappa på detta och ställa in en sprojlans Winge eller BMW i källaren lite snyggt och '' höja budpriset med motsvarande''. Räntan är ca 3,4% på ett 3 årigt lån.
Sedan säger man till lilla frugan:

- Kolla älskling, Wingen följde med köpet. Nu måste vi bara ut och åka.... och vips så har man smugit in en hoj utan att frugan protesterar....:birthday:

Kunderu inte ha kommit med detta förslag för ett par månader sedan när vi köpte hur.
AAAAAArrrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhh att jag missaade en sådant brilliant idé. :bawling:

engström67
2010-10-08, 21:55
Visst det verkar vara en trevlig hoj,men säkert väldigt dyr och sedan tycker jag effekten är lite låg 160hk:confused: det hade ju jag i kawan på1400 kubik,men nu är det offroadtouring som gäller,mycket roligare och även snabbare förutom på motorvägen:)