handdator

Visa fullständig version : Valpen har somnat



Nina
2010-09-29, 16:30
Under samma dag som han fyllde 6 mån (tisdags) fick han somna in. Sov gott, valpen, vi ses en annan dag igen. :bawling:

Ove
2010-09-29, 17:18
Under samma dag som han fyllde 6 mån (tisdags) fick han somna in. Sov gott, valpen, vi ses en annan dag igen. :bawling:

:( Skittråkigt, men säkert det bästa beslutet. :(

erkagn
2010-09-29, 17:40
Ja, de var ett klokt beslut även om det är sorgligt.

Phaedre
2010-09-30, 14:46
Beklagar verkligen :bawling:

DearHunter
2010-09-30, 20:24
Trots att det förorsakade dig stor smärta, så valde Du ändå det mest ''humana'' för valpen.
Jag hoppas att Du finner tröst i att Du var så stark att Du satte dig själv i andra hand för valpens skull. På så sätt har Du visat att Du verkligen brydde dig.

Beklagar det tråkiga som hänt er.

/3,14

Nina
2010-10-05, 06:16
Ja det är nog det bästa man kan göra. Det hade kanske kunnat hjälpas men det vet de först när de öppnat magen och jag blivit 11.000 kr fattigare. Men hade det kunnat hjälpas kan han få tillbaka problemen efter 4-5 mån och så är man tillbaka i ruta 1 igen. Risken var stor att det kunde blivit en hund med klippkort och svängdörr hos veterinären, det är inget liv för valpen. De sista två dagarna kissade han blod igen och sista natten sov han 1,5 timme i stöten, däremellan vandrade han runt och pep. Stackar'n, han hade säkert ont.
Så, hundvakten fick låta honom somna in för jag var på Mallorca. Han somnade in samma dag som han fyllde 6 mån.

Det här är helt otroligt, jag har vuxit upp med hundar och det är bara en schäfer som hade problem som vi fick ta bort. Resten har varit friska och bra, det enda de upplevt hos veterinären var vaccinationssprutor. Ja Dobermannen svalde förstås ett cykelhandtag som fick fiskas upp ur magen och han fick ligga kvar i fyra dygn men annars har jag inte haft en sån här otur. Det värsta är att jag fäste mig hårt vid valpen, han var precis så där som jag vill en Dvärgschnauzer ska vara. Men jag har tre fina hundar kvar och det har hjälpt mig att gå vidare. Hade jag inte haft dem tror jag det varit jobbigare att gå vidare.

Mavve65
2010-10-05, 08:43
Tråkigt att det blev så. Nu är lidandet över för en hund som inte hade någon riktigt chans från början. Du var säkert den bästa matte han kunde ha under det korta jordeliv han fick.