handdator

Visa fullständig version : Slutåkt för min del...



Figurehead
2010-09-27, 17:25
Tänkte bara klaga lite på ett forum som förhoppningsvis förstår vad jag går igenom. :)

Var på väg hem från stugan förra helgen och stannade till vid ett gammalt skyttevärn från 2a världskriget. Har varit där många ggr förr, men jag hade hört att det skulle finnas ett skyddsrum en bit in i skogen också. Detta skulle såklart utforskas i sann pojkanda!

Hittade tillslut dörren i berget och öppnade järnporten. Svart som natten var det där inne, men upp med mobilen och kolla runt var man ju tvungen till. :)
Uppfostrad som man är ville jag stänga dörren efter mig (det handlar alltså om ett oanvänt bergrum mitt i skogen) och tar tag i handtaget och smäller igen den X antal hundra kilo tunga dörren - rätt på tummen! :eek:

Tur i oturen att jag hade bilen och inte cykeln som jag tänkt ta från början. 16 mil hem till Karlstad med tillhörande akutintag. Kan nog ha varit en av dom obehagligaste upplevelserna på länge.
Enligt läkarna bör smärtan lägga sig om en vecka, men jag kommer inte kunna använda tummen på minst två månader!

Och jag har precis köpt ett hus som skall renoveras innan jul! :banghead:

Kunde vara bättre just nu, hoppas nån förstår mig...

Gert
2010-09-27, 17:30
Tänkte bara klaga lite på ett forum som förhoppningsvis förstår vad jag går igenom. :)
Och jag har precis köpt ett hus som skall renoveras innan jul! :banghead:

Kunde vara bättre just nu, hoppas nån förstår mig... Du behöver inte vara orolig, allt arbete kommer att vara kvar även efter jul... ;-)

Ove
2010-09-27, 17:47
- rätt på tummen! :eek:

:eek: AJ! :eek:

erkagn
2010-09-27, 18:00
Oj, stackars dig. Inte skoj va invalid i tummen så länge.

Phaedre
2010-09-27, 18:04
Surt! Jag känner med dig! :bawling:

Hamre
2010-09-27, 18:27
E huvet dumt får kroppen lida! :hmmmm2:

Motormannen
2010-09-27, 19:52
Ajajaj! Det var ingen solskenshistoria precis, ta hand om dig och tänk på att det ändå börjar bli för kallt att åka hoj!

Figurehead
2010-09-27, 20:04
Ajajaj! Det var ingen solskenshistoria precis, ta hand om dig och tänk på att det ändå börjar bli för kallt att åka hoj!

Inte lätt det när solen skiner och det är 15 grader varmt ute. :)

Tack vänner, era ord värmer! =)

Olle Å
2010-09-27, 20:48
Inte kul med klämda fingrar. Om di vill så kan jag visa dig ett annat värn från andra världskriget till våren

Ove
2010-09-27, 21:08
:hmmmm2: Slutåkt? För en tumme? Är hela tummen paj eller är det bara yttre biten som fått stryk?

Det är klart att om du är gipsad eller har stift som sticker ut är det väl ingen idé att försöka men det finns om det är högerhanden ett väldigt bra hjälpmedel - gashjälpen från Biltema. Jag har själv problem att hålla tight runt styret på grund av arthros i tummarnas leder, men den förhånade lilla plastflärpen gör att det är aldrig något hinder för mig att köra. ;)

Mange
2010-09-27, 21:26
AJ som f... , men det small inte så högt när du la tummen i mellan, heder till dig som försöker vara tyst i skogen. Likt Olle Å vet jag också ett värn som behöver utforskas, vet dock inte om man vågar ge dig vägbeskrivning:D.
Krya på dig och hoppas att tummen läker som den ska, förhoppningsvis har du fått några goa piller som dämpar smärtan:cheers:

Mavve65
2010-09-28, 11:04
Tur du inte kapade tummen helt. I tummen sitter väl båtbenet som ska göra j-vligt ont att skada:nurse: Hoppas allt blir bra till nästa mc-säsong

Mavve65
2010-09-28, 11:06
Äsch, smlilysen med tummen hamnade fel, det var ju inte meningen det skulle se ut som det var "tummen upp" för din skada........

nippe
2010-09-28, 11:19
Tur du inte kapade tummen helt. I tummen sitter väl båtbenet som ska göra j-vligt ont att skada:nurse: Hoppas allt blir bra till nästa mc-säsong

Båtbenet sitter i handen nedanför tummen och är det ben i kroppen som läker sämst... stukade det i februari förra året och fick gå i gips i 5v... för en stukning.

DearHunter
2010-09-28, 15:55
Ouch :eek:

Vad synd. Hoppas det läker och att Du får tumme med dörrarna på ett trevligare sätt.

Figurehead
2010-09-28, 23:50
AJ som f... , men det small inte så högt när du la tummen i mellan, heder till dig som försöker vara tyst i skogen. Likt Olle Å vet jag också ett värn som behöver utforskas, vet dock inte om man vågar ge dig vägbeskrivning:D.
Krya på dig och hoppas att tummen läker som den ska, förhoppningsvis har du fått några goa piller som dämpar smärtan:cheers:

Jorå, piller skrevs ut på akuten. Känns lite dom man tagit två stor stark, lagom lullig liksom. :) :cheers:
Känns bättre nu, var mest förbannad på att man kan vara så klantig, och att en sån "liten" sak kan göra en så handikappad. Men den värsta värken har lagt sig, så det känns på rätt väg iaf. Tummen är stel som en pinne bara...

Om jag har tur läker den såpass att jag kan belasta den och att jag får på mig handskarna innan frosten kommer! Monterade ihop de sista delarna på cykeln idag, så jag hoppas få provköra det nya styret o reglagen så snart som möjligt!

Tack igen för alla uppmuntrande ord. Lovar att hålla mig borta från dumheter i fortsättningen, i alla fall under säsong. :rolleyes:

Mats Liifv
2010-09-29, 07:44
Tack igen för alla uppmuntrande ord. Lovar att hålla mig borta från dumheter i fortsättningen, i alla fall under säsong. :rolleyes:Om man ska se nå´t positivt i eländet så är det i alla fall bättre att det hände nu än under säsongen. Nu kommer du att vara okay tills det är dags att börja köra igen framåt vårkanten...:rock:

Mavve65
2010-09-29, 10:25
Ska verkligen gamla bunkrar ha dörrar på det sättet? Tänk om någon unge blir instängd!

Mats Liifv
2010-09-29, 12:08
Ska verkligen gamla bunkrar ha dörrar på det sättet? Tänk om någon unge blir instängd!Dom borde nog vara igensvetsade,vilket de flesta verkar vara, åtminstone de jag besökt i Stockholms närhet.

nippe
2010-09-29, 12:38
Dom borde nog vara igensvetsade,vilket de flesta verkar vara, åtminstone de jag besökt i Stockholms närhet.

jag har sett sådana ställen både vara ostängda, stängda och stängda men av någon öppnade igen..

Mats Liifv
2010-09-29, 14:29
jag har sett sådana ställen både vara ostängda, stängda och stängda men av någon öppnade igen..Farliga lekplatser för barn...och vuxna!

Figurehead
2010-09-29, 18:10
Just denna bunker ligger som sagt mitt i skogen längs en riksväg ca 2 mil till närmsta ort, så jag tror inte det är så många ungar som leker där... Och jag kan ju inte direkt skylla min klantighet på att dörren inte var igensvetsad. :)

Tycker för egen del att det snarare är kul att de låter en del avsides ställen vara kvar som de var när de byggdes. En bit intressant historia för alla att ta del av.