handdator

Visa fullständig version : Gräsklippare



Ove
2010-08-27, 22:28
hade funderingar på att köpa en rysshoj med sidovagn dom kan man få billigt men min chefmekaniker(brorsan) avrådde mig. det är för mycket underhåll å skruvande i sånna tyckte han. så det blev en bsa golden flash 650 cc med sidovagn i stället från 1954. betydligt dyrare vart det, men den är värd varenda krona. å så fick man ju som bonus en otroligt häftig resa från arlanda å hem. jag njöt i ca 120mil, den häftigaste motorcykeltur jag varit med om

:) Har förstått att det är en del som pågår kontinuerligt, men kan det vara mer än på min gamla gräsklippare? Undrar? (Den som sett min gräsklippare anno dazumal förstår vad jag menar :p).

räven
2010-08-27, 22:36
Jonsereds stora modell med sidoutkast ,kanske?

Ove
2010-08-27, 22:46
Jonsereds stora modell med sidoutkast ,kanske?

Nähä!! :p Gammal Clip. 60-70 talare En trike med midjestyrning! :cool:

Gert
2010-08-27, 22:49
Nähä!! :p Gammal Clip. 60-70 talare En trike med midjestyrning! :cool:

Du menar inte en Clio? med vals där framme och tvåtakt?

Ove
2010-08-27, 23:04
Du menar inte en Clio? med vals där framme och tvåtakt?

:D Näjnej! Det var en gedigen grej från 50 talet, självgående och grön. Detta är en åkklippare, en röd. Gick upp i Klippo senare.

Gert
2010-08-28, 11:50
Ok, jag hade nämligen själv en Clio som på bilden och med den var det mycket "pyssel"...

Ove
2010-08-28, 14:11
Ok, jag hade nämligen själv en Clio som på bilden och med den var det mycket "pyssel"...

:eek: Oj! Vilken fining! Du har den väl kvar och vårdar den ömt? Gillar hela stuket med gräsuppsamlare och den lilla sulkyn med riktig slåttermaskinssits. :cool:

Gert
2010-08-28, 14:32
Nej den har jag inte kvar, hade nog varit gråhårig nu om den hade varit kvar på ägorna.

Ove
2010-09-22, 08:29
Nej den har jag inte kvar, hade nog varit gråhårig nu om den hade varit kvar på ägorna.

:) Testar mig själv i skruvandets ädla konst. Har bestämt mig - om jag klarar att fixa en "avancerad", högaktuell, reparation på klipparen så kommer jag att börja ge bud på några hojar. Har dessutom fått positiv respons i släkten om att delta i rysshojprojektet. :)