handdator

Visa fullständig version : Konsten att få på käften...



Mc-Bosse
2010-09-22, 19:04
Hej!

Stod vid ett rödljus vid Lasarettet i Lund med bussen och uppglidandes i vänsterfilen kommer en Harley Davidson. Stor motor på säkert 2 liter typ fördelat på endast 2 cylindrar.

På käften hade jag kunnat fått om jag tryckt ner min ruta och frågat om han glömt ställa tändningen för det var ju otroligt vad hela ekipaget vibrerade. Det såg ut som om den helt enkelt hade tändfel. :D

Men jag bara tittade och förundrades över personers olika tankegångar vad gäller sköna motorer. ;)

RobbeS
2010-09-22, 19:25
Jag har också alltid förundrats över det där vibrerandet. En bekant har en HD extrautrustad för säkert 100 papp. När den står på tomgång undrar man om alla bultar och skruvar är fastsvetsade på hojen. Hur kan dom annars inte skruvas upp...

Phaedre
2010-09-22, 20:26
Jag har också alltid förundrats över det där vibrerandet. En bekant har en HD extrautrustad för säkert 100 papp. När den står på tomgång undrar man om alla bultar och skruvar är fastsvetsade på hojen. Hur kan dom annars inte skruvas upp...

Grannen har en HD; jag är förundrad över hur illa det kan låta! Som sagt, vibrationerna får ju alla små skruvar att skallra! :)

Mange
2010-09-22, 20:31
Men det är väl lite av grejjen med den typen av hoj, det är som en Opel Ascona med
R-kam, va gött det låter:)

Phaedre
2010-09-22, 20:35
Men allt det där rasslet...? Nja, inte för mig iaf!

Chappy
2010-09-22, 22:16
Jag har fått mängdraabbbbatt på Loctite . Hur har ni det med symaskinsoljan??
Man ska inte dricka den för då glappar käften.
Hackar det för länge går något sönder. Det gäller inte bara motorer Bosse.
Ska vi samsas på samma sida ska vi nog inte hacka för mycket på varandras hojval.
Alla kan inte som jag köra både japs o HD

Mc-Bosse
2010-09-23, 04:41
Ska vi samsas på samma sida ska vi nog inte hacka för mycket på varandras hojval.


Nä men jag kan ju som jag skrev "förundras" :D

erkagn
2010-09-23, 06:07
Själv tycker jag att radfyror går för perfekt och därigenom blir karaktärslösa och tråkiga. Japs-v-twinar har mer själ. Men en HD-motors motorgång är så härlig att den tillför hojåkandet en extra dimension. Jag hade ett brett leende när jag klev av min nya hoj efter första turen igår. Men alla är ju olika, så dem som gillar andra typer av hojar får ju göra det :-)

engström67
2010-09-23, 10:05
Själv tycker jag att radfyror går för perfekt och därigenom blir karaktärslösa och tråkiga. Japs-v-twinar har mer själ. Men en HD-motors motorgång är så härlig att den tillför hojåkandet en extra dimension. Jag hade ett brett leende när jag klev av min nya hoj efter första turen igår. Men alla är ju olika, så dem som gillar andra typer av hojar får ju göra det :-)

Håller med dig,en hd sjunger ju på tomgång,det hörs verkligen att det rör sig inuti,skit fränt.Jag är svag för alla hojar som låter,inte bara ur rören utan maskinella ljud.Lika med duccati,ktm mums.Min nya supertenere har ju också fått en släng av otakt och skrammel i sig;D men vibrerar inte mycket,tack vare balansaxlar,men fränt låter det.

Mavve65
2010-09-23, 10:21
Min hoj låter som när våra katter jamar efter mat när man accellererar;)
Men precis som våra katter har den vassa klor när det behövs:D
Liter mer buller kunde dock inte skada, speciellt i stan vore det ju inte så dumt, eftersom fotgängarna tror att alla gator i stockholm är gågator som de kan korsa som de vill.:eek:
Tuta vill man ju inte göra heller -hur coolt är det?

Mange
2010-09-23, 17:41
Jag har fått mängdraabbbbatt på Loctite . Hur har ni det med symaskinsoljan??
Man ska inte dricka den för då glappar käften.
Hackar det för länge går något sönder. Det gäller inte bara motorer Bosse.
Ska vi samsas på samma sida ska vi nog inte hacka för mycket på varandras hojval.
Alla kan inte som jag köra både japs o HD

Dessutom så gör långvarigt brukande av symaskinsolja att man glömmer att koppla på hjärnan innan hakan glappar:D

Mc-Bosse
2010-09-24, 17:21
Nä tacka vet jag en ylande radfyra in på rödmarkeringen på varvräknaren! Då vaknar hela jag och spritter av glädje!

:banana:

Intruder
2010-10-10, 18:32
Ni pratar om HD
Igen som lyssnat på en Duccati
Den låter som den ska rasa när som helst
Personligen skulle ja inte rullan utanför garaget

erkagn
2010-10-10, 18:51
Ni pratar om HD
Igen som lyssnat på en Duccati
Den låter som den ska rasa när som helst
Personligen skulle ja inte rullan utanför garaget

Har inte hört personligen, men lyssnat på youtube och hört folk berätta om Ducati. Tycker inte det låter förtroendeingivande men kanske inte är någon fara. Har som sagt var aldrig ägt nån eller kört nån.

Gibson
2010-10-10, 18:58
Dessutom så gör långvarigt brukande av symaskinsolja att man glömmer att koppla på hjärnan innan hakan glappar:D


:D:D:D:D:D:D

intemartin
2010-10-10, 19:17
Nä tacka vet jag en ylande radfyra in på rödmarkeringen på varvräknaren! Då vaknar hela jag och spritter av glädje!

:banana:

Suck sånt tröttnar man på fort på.

V-twin is the shit somnar nästan på min Suzuki hur mkt man än varvar den men Buellens 1125CC V-twin får det att bli som ett äventyr varje gång man kör en sväng. :hello:

Mats Liifv
2010-10-10, 21:46
Ni pratar om HD
Igen som lyssnat på en Duccati
Den låter som den ska rasa när som helst
Personligen skulle ja inte rullan utanför garagetÄr väl främst deras torrkoppling som för ett oherrans oväsen. Ska ju låta så, men den oinvigde tror att ett generalras är nära förestående!

Jonas76
2010-10-10, 22:00
DUCATI=TORRKOPPLING=KÄRLEK!

Nina
2010-10-11, 06:29
Jag tycker det är en viss charm med Ducatis (o)ljud! :)
Jag tycker att alla får köra precis vad de trivs på, jag är nog en blandning av allt möjligt men svänger mer åt Triumph just nu. Ja Husqvarnan klappar varmt i hjärtat också. =)