handdator

Visa fullständig version : FRANKENSTIEN TRIKE



trike robban
2010-09-18, 20:40
:banghead:

AT-gubben
2010-09-18, 22:33
:(:(:confused::confused: NÄÄÄÄÄ :(:(

Jan-Olov
2010-09-18, 23:02
Frågan är nog, går det överhuvud att styra eländet?

Gawriel
2010-09-19, 19:32
så länge det uppfyller alla regler så ska det nog inte vara nåt problem att få den reggad o godkänt
titta bara på Stellan Englunds Harrier, iofs inte en gigantisk trike men nog så ovanlig skapelse

trike robban
2010-09-19, 19:41
Som vanlig allt är negativt typiskt mc åkare, har aldrig själv tänkt så om mc. Den går alltså att köra titta in på frank trike.mpg You tube

AT-gubben
2010-09-19, 20:24
Som vanlig allt är negativt typiskt mc åkare, har aldrig själv tänkt så om mc. Den går alltså att köra titta in på frank trike.mpg You tube

NÄÄÄ, intdå, bara lite verklighetsanknytning med tanke på att vi finns i vårt hemland. Vis av erfarenheten så verkar en sådan skapelse som gjord för att neka tillträde på svenska vägnätet. :):( Om du bygger en likadan och får den igenom nålsögat så är jag den första att gratulera :eek: Men om du är fylld av optimism varför ställa frågan? :confused:

Apropå negativt! så har jag som måtto: Omöjlighet är bara massor av möjligheter. 8) Så det så. :rolleyes::)

trike robban
2010-09-19, 21:24
Tack för din inställning till ett sådant bygge. Trike åkare har ju aldrig varit riktigtl omtyckta av mc- åkare men jag tar emot ditt svar AT-gubbe och ser möjligheten i nålsögat.En som kört det mesta som rullar på hjul, och då även 2 hjul

Olle Å
2010-09-20, 08:20
Trikefolket samt de som kör med sidovagn är nog lite speciella tror jag. Vi får dock inte glömma de som kör dessa maskiner kan få uppleva hojkänslan trots att kanske har ett rörelsehandicap.

Ove
2010-09-20, 08:30
Tittade på youtube och såg att den tydligen bara driver på högerhjulet? Kan vara lite knepig att köra, precis som en sidvagnshoj. Den är väldigt smal också.

Kanske kan den gå igenom en besiktning men det blir nog inte helt lätt.

Gawriel
2010-09-20, 10:13
var inte så snar med att döma MC åkare för att tycka illa om trike åkare, jag tror då inte att det ligger riktigt så illa till
till o med du måste erkänna att den där monstret är lite udda

Ove
2010-09-20, 12:06
Tack för din inställning till ett sådant bygge. Trike åkare har ju aldrig varit riktigtl omtyckta av mc- åkare

:confused: Tror inte att det är så illa. Det är samma när jag kommer med min favorit med offroadstuk och ska åka med ett gäng tunga touring eller glidare. Dom tror inte att jag kan hänga med i tempot med min 650 kubikare. Sen kanske avsaknaden av fransar också spelar roll. Vad vet jag? :rolleyes:

trike robban
2010-09-20, 19:58
Ja döma mmmm jag har ju hamnat i mc getingboet och jag vet att trike inte är en mc utan en hybrid ,och jag har inte köpt en trike för jag tror att jag kör mc för då hade jag köpt en. Jag gillar trike för hur den ser ut hemmabyggt för det mesta man meckar bygger till lite här och där. Är inte mycket för färdigbyggda masstillverkning.Gillar hellre hembyggda choppers men jag vill inte trampa er mc åkare på tårna, men innan jag gick in på forumet så stod där custom, chopper , trike 8)

Ove
2010-09-20, 21:38
Ja döma mmmm jag har ju hamnat i mc getingboet och jag vet att trike inte är en mc utan en hybrid ,och jag har inte köpt en trike för jag tror att jag kör mc för då hade jag köpt en. Jag gillar trike för hur den ser ut hemmabyggt för det mesta man meckar bygger till lite här och där. Är inte mycket för färdigbyggda masstillverkning.Gillar hellre hembyggda choppers men jag vill inte trampa er mc åkare på tårna, men innan jag gick in på forumet så stod där custom, chopper , trike 8)

:confused: Vet inte riktigt vaför du känner dig sårad? :confused:

Du ställde en fråga om en smal och konstig trike som jag inte tror jag skulle vilja dra upp i landsvägsfart. En "riktigt" byggd trike är inga problem oavsett hur hjulena sitter. Funderar själv på att skaffa en sidvagnshoj (= assymetrisk trike). :)

:) Så! Välkommen hit, släpp loss och var glad! ;) :cool:

Hasselman
2010-09-21, 00:52
....vet att trike inte är en mc utan en hybrid8)
Det beror väl på hur den registreras, en trike kan ju vara både en trehjulig MOTORCYKEL eller en trehjulig PERSONBIL enligt Trafikverkets bestämmelser.


men jag vill inte trampa er mc åkare på tårna
Jag undrar vems tår som är ömmast, dina eller mina. Det är alltid tråkigt med människor som har förutfattade meningar om andra människor som man gärna klumpar ihop i grupper och kategorier av typen invandrare, mc-åkare, datanördar, 08-or m.m. för att sedan anse att alla tillhöriga dessa grupper är lika i allt som de gör och tycker.

För min del är du lika välkommen till detta forum som någon annan som VILL tillhöra gruppen som gillar motorcyklar och som följer forumets regler (de där som du säkert läste igenom innan du klickade i att du tänker följa dem).

När någon besvarar din fråga om triken på bilden går att registrera med att de inte TROR det blir du sur av och kommenterar med:


Som vanlig allt är negativt typiskt mc åkare, har aldrig själv tänkt så om mc.
Det visar inte direkt på ett tolerant och öppet sinne utan snarare på en som från början bestämt sig för att en viss grupp av individer är negativa redan från början.
Vill du inte ha ärliga raka svar, ställ då inte raka frågor. Eller det kanske är jag som missade att din fråga inte alls var en fråga. Jag såg först nu att det inte fanns något frågetecken i slutet av meningen.