handdator

Visa fullständig version : Black Magic with a twist



Nina
2010-09-17, 04:18
…är hemma. :D

Oh vilket fett drag det är i bilen och då har jag bara dragit upp den till 2500 varv max. När jag låg på E4:an och körde hemåt behövde jag bara trycka till lite lätt på pedalen så ökade den farten plättlätt. Det var som jag bara behövde blåsa på gaspedalen så stack den iväg. Ruskigt monster det där, me like. :D

Nu har jag fått höra att detta är den första John Cooper Works som är svart med rött tak + speglar, med nytt facelift inför nästa år. Bl a luftintag för bromsarna fram är nytt, backljusen nere i stötfångaren bak, xenonljus som svänger när jag vrider på ratten, ny grön kulör på sätena och det roliga av allt var att jag kunde ändra innerbelysningen till grönt så nu lyser det grönt här och där i kupén, så matchas sätena in bra. Det andra jag fått höra är att detta är den första tjej-ägda Cooper Works (?). Måste finnas nån till, jag tror inte jag är först med det.

Ja mitt i jag körde och njöt av första turen hem med bilen så ringer min mobil. Jag svarade i den som jag brukar men jag hörde inte min man där utan i bilens högtalare!! Vad tusan, bilen är ju utrustad med hands-free! Kändes skumt att sitta och prata med bilen ungefär.

Hemma tog jag kort med mobilen, när jag får bra väder och en fin bra plats hittad ska jag ta bättre kort. :D

Mavve65
2010-09-17, 07:38
Grymt snygg!!!!!!
Kan färgen på säten och belysning vara British racing green, kanske?

DearHunter
2010-09-17, 08:42
Den är helt klart tuff. En kaxig liten krabat. Grattis!

Jag tror helt klart på att Du är den första kvinnan som har köpt en sådan.....för Du är den Du är :D:p

Nina
2010-09-17, 09:34
Grymt snygg!!!!!!
Kan färgen på säten och belysning vara British racing green, kanske?

Nej den färgen på sätena heter Classic Green, den är ny inför 2011 års modeller. BRG är mer klatschig och mörkare grön. Innerbelysningen kan man ändra till gult, rosa, orange, grönt, blått m fl men jag tog grönt som passar med sätena. :)

Jag fick veta att det finns tydligen bara en tjej som ägare på en JCW (?) men bilmodellen har ju funnits ett tag så jag tror inte alls jag är ensam om den saken. Vore konstigt om den funnits några år och så skulle jag vara först?

Nu fattar jag, bilen har inbyggd hands-free, varför jag fick skrika i går när jag svarade i telefon var för att jag inte hade kopplat in sladden med mobilen, den låg nämligen lös och mobilen pratade då med bilen via blåtand. Med kabeln påkopplad så slipper man skrika i bilen… :o
Bilen är modernare än min gamling som var drygt 2 år gammal men oj vad det händer mycket på två år bara.

Mc-Bosse
2010-09-17, 19:39
[QUOTE=Nina;44655]…är hemma. :D

Oh vilket fett drag det är i bilen och då har jag bara dragit upp den till 2500 varv max. QUOTE]

Tror du bilen går sönder om du drar den till rött för att motorn är ny? Bara dra på i alla växlar och känn vad bilen går för. Jag hade inte kunnat låta bli! :D:D:D

Nina
2010-09-17, 20:17
Tror du bilen går sönder om du drar den till rött för att motorn är ny? Bara dra på i alla växlar och känn vad bilen går för. Jag hade inte kunnat låta bli! :D:D:D

Nä men det är bra om grejerna slits in korrekt. :rolleyes:

Nina
2010-09-18, 06:01
Det står i handboken att man inte bör överstiga 4500 varv eller 160 km/tim första 200 milen, därefter kan man öka lite i taget, bl a för bränslesnålaste ekonomi. Däcken körs in under 30 mil (lite långt med 30 mil eller hur men okej, det nöter visst av nån hinna) och kopplingen efter 50 mil, bilen var dyr så det är bäst jag gör som det står även om andra kan tycka det är fjantigt men jag ska ju ha bilen ett bra tag framöver, hoppas den fungerar bra.

Den gamla, dieseln, verkade inte vilja vara med mig. Här är de problem jag hade under de dryga två åren jag hade den:

– Fönsterhissarna åkte upp, vände direkt och åkte ner halvvägs. Databoxar styr fönsterhissarna som krånglade så de fick bytas ut efter 6 mån.
– Påkörning, ny bakfälg
– Flera tillfällen där den nästan blivit inblandad i trafikolyckor, alla med risk för påkörningar. Bl a häromdagen på samma parkering där den blev påkörd förut.
– Buckla i bakskärmen under en natt, nån gick in på tomten och svingade nåt hårt och vasst.
– Stenskott i rutan.
– Innerspegeln, listen lossnade som håller själva spegeln på plats. Går ej att trycka tillbaka på plats.
– Bagageluckelåset och dörrlås som inte fungerade, det gick inte att låsa upp bilen varken med nyckel eller larm ibland.
– Tändningslåset kände ibland inte igen nyckeln och vägrade starta bilen.
– Start- & Stoppfunktionen krånglade ibland, ibland när jag kom till rödljus och motorn stängdes av så startade den inte trots att jag trampat ner kopplingen. Då fick jag stänga av helt och starta om bilen, undrade varje gång om Microsoft varit inblandad, att bilen utfört en förbjuden åtgärd av nåt slag.

Sen har vi effekten, jag vill ha mer pulver i bitarna och den kändes som en dussinbil för mig. Visst, man tankade sällan och så men… Alla dessa problem den hade fick mig att tycka mindre om bilen att jag till slut funderade på att byta. Jag provkörde en Audi A1 men en MINI är alltid en MINI. Och ska jag kika på MINI så kan jag lika gärna kika på en med mer pulver i, i början kikade jag på Cooper S men så tänkte jag: när jag ändå håller på och kollar på en med fler hästar i så kan jag väl lika gärna kolla på Works-bilarna också.

Jag hittade en i Norrköping men snart dök en MINI upp med snarlik utrustning upp i Solna vilket låg närmre så jag åkte dit och klämde på bilen. Den var förstås billigare, snarlik utrustning fast för mindre peng så den tingade jag. Och ingen kommer beställa en likadan med gröna säten, den här kommer vara den enda i sitt slag. ;)
Alltid kommer de reta nån, hi hi.

Den i Norrköping skulle vara en av 500 byggda. 500 exakt likadana och numrerade. Njäääe… Den svarta med gröna säten i vore nåt säreget.

Mc-Bosse
2010-09-18, 08:45
Hur du kan köpa en mini igen med de problemen såsom elhissar och det andra kan ju vara svårt att förstå. Nästan så man kan tro att eldelarna kommer från samma leverantör som levererar till franska blmärken... ;)

Men jag är ju som jag är numera. Bilen finns där för att köras och ska aldrig krångla och därför blev det en Corolla för min del. Alldaglig för att inte säga mainstream så att den är osynlig men ack så trevlig med tillförlitligheten! :D

Mc-Bosse
2010-09-18, 08:51
Då fick jag stänga av helt och starta om bilen, undrade varje gång om Microsoft varit inblandad, att bilen utfört en förbjuden åtgärd av nåt slag.


Funderade naturligtvis aldrig på att Mac kunde vara inblandat? Nähä. ;););)

Nina
2010-09-18, 08:59
Jo, men den första hundkojan jag ägde hade inga problem alls! Förutom att den var dyr i skatt var väl det enda men annars fungerade den utan krångel. Den har jag saknat och haft i tankarna senaste tiden, att det var ju synd man bytte bil till en som inte alls motsvarade mina önskemål och så bytte jag igen till en hundkoja som tyvärr visade sig ha små fel istället. :)

Mac brukar aaaldrig utföra förbjudna åtgärder, hö hööö. ;) ;) ;)

Nina
2010-09-18, 09:46
Lite bilder

Mc-Bosse
2010-09-18, 10:57
Är det luftintagen till de dubbla turboaggregaten i fronten?

Du ger mig ideer om att styla min helsvarta Corolla med lite rött! En smal stripes i rött längs bilsidorna vid midjelinjen förhöjer nog!

Nina
2010-09-18, 13:19
Är det luftintagen till de dubbla turboaggregaten i fronten?

Du ger mig ideer om att styla min helsvarta Corolla med lite rött! En smal stripes i rött längs bilsidorna vid midjelinjen förhöjer nog!

Luftintagen är kylning till bromsarna. :)

Ja det blir jättesnyggt, det tycker jag du ska göra, Bosse. =)
Svart med rött är alltid snyggt liksom rött med svarta detaljer också.