handdator

Visa fullständig version : Hundrackare...



Nina
2010-09-17, 04:07
Ah, han har svårt att sova ibland på nätterna, valpen. Förra natten sov han hela natten, i natt väcktes jag 03:30, han pep och vandrade runt. Jaha, så han måste ut nu? tänkte jag och klädde på mig, gick ut med hunden och han kissade. Okej, så han var nödig, tänkte jag och så ville jag gå in när han gjort sitt.

Inte han.

Han skulle gå och utforska grannens tomt och lukta på allt… Nu ville han gå på promenad innan klockan ens var 03:45, annars på morgnarna och ibland på dagarna är han minsann trött och ska inte gå några promenader. :rolleyes:

Ove
2010-09-17, 13:53
:) Du passade väl på att njuta av gryningspromenaden? Det brukar vara friskare i luften och tyst och skönt vid den tiden. :) :D ;)

Nina
2010-09-17, 17:48
Så besökte vi veterinären i dag och blev några tusen fattigare…
Valpen kissade blod i dag så jag åkte in med honom akut. De hittade urinstenar i blåsan samt att levern verkar ha problem, därför så verkar han inte ha gått upp i vikt som han ska, antog de.

Känner redan nu att jag orkar inte ha klippkort hos veterinären, det är tillräckligt att ha blivit väckt om nätterna under en månads tid nu och sömnen förstörd. Han kanske blir bra av antibiotikan men om ett halvår kan problemet vara tillbaka. Eller om nåt år eller tre, man vet aldrig när det dyker upp igen. Är levern dålig så bildas kristaller och blir till urinstenar. Hamnar dessa i urinröret är det stopp och hunden kan inte kissa, då är det bara att ta honom till akuten igen.

Jag orkar inte med det.

räven
2010-09-17, 18:06
Om det är hur det blir, ta bort hunden för bådas skull. I sådana läge bör man inte vara blödig.

Ove
2010-09-17, 19:09
Om det är hur det blir, ta bort hunden för bådas skull. I sådana läge bör man inte vara blödig.

Instämmer helt, en valp med problem bör man nog ta bort så tidigt som möjligt. Mest humant.

Nina
2010-09-18, 06:10
Fast det finns många djurägare som köper specialfoder till sina djur som också har samma problem, foder som på något vis löser upp kristallerna så det inte bildas sten i urinblåsan och de djuren lever länge och utan problem sen. Men jag funderar på att låta honom flytta till en tjej jag vet som också tillfrågades. Hon har hans syster och jag vet att han skulle få det bra där också. Hon är även utb djursjukvårdare.
Jag ska se vad veterinären säger på onsdag när de tagit nya prover och om han ska gå på specialfoder.