handdator

Visa fullständig version : Förtidsröstat?



erkagn
2010-09-15, 07:39
Jag var och röstade redan måndag den 13 september. Är det fler än jag som förtidsröstat?

Tycker det är skönt ha gjort bort det ju.

Mats Liifv
2010-09-15, 07:48
Gjorde det redan första dan det gick.

Är i Värmland och kör motorcykel på vägarna som används i Svenska Rallyt över helgen. Har faktiskt alltid röstat i förtid och aldrig varit till någon vallokal!

Mavve65
2010-09-15, 08:05
Man kan ju snart rösta nästan var som helst, McDonalds tex. Kanske en mc- återförsäljare nappar på idén till nästa val?.
Har dock inte röstat ännu, blir nog på biblioteket i morgon.

Ps Ni som kör "glidare" bör väl rösta blått?;)
PPs: usräkta den var långsökt..har inte fått kaffe ännu..:o

Gawriel
2010-09-15, 08:37
...
Ps Ni som kör "glidare" bör väl rösta blått?;)
PPs: usräkta den var långsökt..har inte fått kaffe ännu..:o
nä, nu såg jag rött! :D

nää, blir på valdagen, det är ingen rusning o trängsel i vallokalerna på mindre orter


PS.
nu till lite mera val humor
Är du en hemlös kaskelot? Snart har vi en massa lediga valstugor!
och
En blåval har strandat på Rosenbad o en massa människor håller på att krossas under dess tyngd. Hjälp oss att få den i djupet igen!

Molgan
2010-09-15, 09:29
Förtidsrösta? Trodde inte man kunde rösta innan fredagsfinalerna drar igång. :confused:


Edit: Ahaaa, det var inte Idol du snackade om..

erkagn
2010-09-15, 11:38
Man kan ju snart rösta nästan var som helst, McDonalds tex. Kanske en mc- återförsäljare nappar på idén till nästa val?.
Har dock inte röstat ännu, blir nog på biblioteket i morgon.

Ps Ni som kör "glidare" bör väl rösta blått?;)
PPs: usräkta den var långsökt..har inte fått kaffe ännu..:o


Ja, egentligen borde man tro att glidarhojsknuttarna skulle rösta blått eftersom den hojtypen är en hyllning till den amerikanska livsstilen. Men tror nog det är ganska så blandat även i denna kategori.

oobum
2010-09-15, 12:56
Var min första lediga dag idag, så jag passade på. Mest eftersom jag kommer jobba som valarbetare den 19.e.

Mats Liifv
2010-09-15, 13:17
Kan säga att intresset för att rösta på våra ambassader i utlandet har varit rekordstort i år. Jag kör allla valsedlar som kommer hem med kurirpost, till Valmyndigheten i Solna. Blir körningar varje dag denna vecka. Återstår att se om intresset är på samma nivå här hemma i Sverige!

Nina
2010-09-15, 14:02
Jepp, jag förtidsröstade. Känns skönt att ha det avklarat. :)

GeländeSport
2010-09-15, 14:28
Jag har utlandsröstat för första gången, lite krångligare än att förtidsrösta "hemma" i Sverige men lika viktigt.

GeCe
2010-09-15, 14:31
Röstat!
Gjorde det enkelt och trivsamt för mig och tog scootern och röstade på samma sätt jag gjort i 35 år.

Mats Liifv
2010-09-15, 14:46
Jag har utlandsröstat för första gången, lite krångligare än att förtidsrösta "hemma" i Sverige men lika viktigt.Bra, då vet du att valsedeln kommer fram på ett säkert sätt genom min försorg! ;)

Molgan
2010-09-15, 15:03
Kan säga att intresset för att rösta på våra ambassader i utlandet har varit rekordstort i år. Jag kör allla valsedlar som kommer hem med kurirpost, till Valmyndigheten i Solna. Blir körningar varje dag denna vecka. Återstår att se om intresset är på samma nivå här hemma i Sverige!
När du säger "kör" tolkar jag det som att du tar K1200'an? Se till att stänga packväskorna ordentligt annars kan du få syssla med valfiske i riddarfjärden. =)

Mc-Bosse
2010-09-15, 20:12
Jag förtidsröstade igår. Jag hade olika färger på i övrigt likadana papperslappar att välja mellan? Är det något nytt? ;)

Ove
2010-09-15, 21:56
:cool: Japp! have utfört min medborgerliga plikt! Undrar bara om jag satsade på rätt häst? Spörs i ändanom. :rolleyes:

DearHunter
2010-09-15, 22:43
Jag förtidsröstade igår. Jag hade olika färger på i övrigt likadana papperslappar att välja mellan? Är det något nytt? ;)

Japp. Några av dem ger dig skavsår och i förlängningen hemorrojder... :D

Mc-Bosse
2010-09-16, 12:50
Japp. Några av dem ger dig skavsår och i förlängningen hemorrojder... :D

Så en viss färg ger mig sämre sjukvård när jag hamnar på hemmet? ;)

räven
2010-09-16, 13:31
Så en viss färg ger mig sämre sjukvård när jag hamnar på hemmet? ;)

Skånska gammelknuttar kommer att forslas på Polsk lasbil till etterstupan vid Knapelid om du röstar fel.

DearHunter
2010-09-16, 14:38
Skånska gammelknuttar kommer att forslas på Polsk lasbil till etterstupan vid Knapelid om du röstar fel.

Nja, Skånska Gammelfjärtar kommer att ta en Svenskägd buss, tillverkad i Kina som körs av en Polsk chaffis genom hela Europa till Spanjen. Där kommer de att leva gott på sin magra pension i solen... Under tiden så kommer man i Sverige att kohandla över partigränserna och dra in middagarna på ålderdomshemmen med argumentet att pensionärer med dålig matsmältning spräcker Sveriges ambitiösa planer på att minska utsöndringen av växthusgaser till år 2020 :D

I utbyte får vi lägre skatt på kattmat, vilket höjer pensionärens disponibla inkomst med ca 300%.
Eftersom katter ägs till större delan av kvinnor så får vi även ett utjämnande genusperspektiv på jämlikheten.

Holá !

Mavve65
2010-09-16, 19:00
Jag röstar på det parti som lovar och svär på att låta det bli lagligt att köra i bussfilen;)

Häromdagen körde jag just i "bus-filen", och passerade en polisbil i kön. Så jag slängde in mc:n några bilar framför och höll andan. Då kommer polsen farandes i bussfilen och genar in framför mig och står således snett över vägbanan. en meter framför mig. Nu f-n är det kört tänkte jag, men polisen satt kvar i bilen. Ville väl bara markera, antar jag. Vid roslagstull passerade jag polisbilen i ytterfilen och sedan hade jag dem efter mig hela vägen in till Kungsholmen!>:(
Ska man inte få pendla i lugn och ro??

Motormannen
2010-09-17, 18:48
Har förtidsröstat.

Mc-Bosse
2010-09-17, 19:48
Ska man inte få pendla i lugn och ro??

Inte i bussfilen om du ser min stora buss torna upp sig i dina backspeglar! Bara se till att komma ifrån bussfilen för annars kan det gå illa... mycket illa! :D