handdator

Visa fullständig version : Ooh vilken mardröm



Nina
2010-09-11, 06:42
Den var så hemsk, drömmen, att jag vaknade och var kallsvettig i natt. Länge sen det var så men nu var det ruskigt läskigt! Och det tog en enorm tid att somna om. Vad jag drömde? Jo, att jag hade fått några kilon extra!! Jag stod på 86 kg nu och dagen innan var det 76,4 och jag grämde mig över att ha ätit bara ett par godisbitar extra. Och jag kände hur riktigt besviken jag var på mig själv och samtidigt ledsen för att jag nu fick börja om fast inte från 91 kg och hade några kilon till godo och det var ju det positiva i det hela. Vilken tur att det bara var en dröm. :)

Jaha, jag sitter och spanar efter en ny bil. Jag hade en Cooper S förut och den gillade jag benskarpt och sa i går att hade vi inte sålt min gamla Cooper S så hade dessa bilbyten inte blivit av. Vi köpte en Toyota Yaris vilken jag var gräsligt besviken på att efter 2 mån och 1 dag bytte jag in den mot en MINI Cooper D. Den har varit bra och bränslensål men jag vill nog ändå ha lite mer klös som en Cooper S kan ge. Jag såg just en svart med rött tak och röda speglar, jääättesnygg! Men så kikade jag på inredningen: allt går i svart, har röda lister och ser jättefint ut men… gröna skinnsäten?
Satte man in fel säten eller tog det svarta skinnet slut? Eller nån färgblind på fabriken som garvat skinnet? Allt annat går i svart med röda små detaljer och kromlist här och var och så satte man dit gröna säten?? De ser malplacerade ut i den inredningen.
Jag tänkte på Gibsons hundkoja, han beställde en svart och när han skulle efter en lång väntan hämta sin bil stod en blå där hos återförsäljaren... :o
Så, då är frågan: var det meningen att sätena skulle vara gröna eller har fabriken gjort fel igen? Visst ser det konstigt ut när allt annat går i svart och har röda detaljer?

Mc-Bosse
2010-09-11, 11:35
Det ser ju onekligen helknepigt ut. Svarta säten med röda sidor i sittdynan hade varit perfekt!

Nina
2010-09-11, 13:06
Det ser ju onekligen helknepigt ut. Svarta säten med röda sidor i sittdynan hade varit perfekt!

Ja visst gör det!? Jag var tvungen att åka och kolla på bilen, ibland kan bilder på nätet ge fel intryck och den var inte så dum faktiskt. Men jag passade på att fråga om sätena, det var en sommarjobbare som fått äran att designa en MINI, han skulle ändå inte jobba kvar där så sätena blev gröna… Stackars säljare, hon skämdes lite över att behöva besvara frågan om färgvalet just där.

Figurehead
2010-09-12, 23:01
Men alltså, jag tycker faktiskt det passar ganska bra ändå! I alla fall utifrån vad man ser på bilden. Känns lite klassiskt brittiskt.

Nina
2010-09-13, 05:49
Jo, i verkligheten ser den bättre ut, de var inte så dumma ändå när man väl såg bilen. Och den kommer vara one of its kind, alltså egen. Finns det en till exakt likadan lär den inte ha gröna säten i alla fall, jag tror majoriteten skulle beställa antingen svarta eller säten med röda detaljer i. Grönt var lite eget faktiskt och i verkligheten ser de bättre ut än på bild.

Hamre
2010-09-13, 19:49
Det va ju skitsnyggt med gröna säten. BRG ju!

Nina
2010-09-13, 21:31
Jag köpte bilen! :)

Mc-Bosse
2010-09-13, 22:29
Jag köpte bilen! :)

Se där! Med gröna säten och allt! :)

Felet är nog att där inte finns några andra gröna detaljer. Lite grönt här och var och sätena hade fungerat bättre.

Nina
2010-09-14, 11:18
Se där! Med gröna säten och allt! :)

Felet är nog att där inte finns några andra gröna detaljer. Lite grönt här och var och sätena hade fungerat bättre.

Kanske kan lägga in gröna mattor?

Ove
2010-09-14, 13:33
Kanske kan lägga in gröna mattor?

Kanske hänga en grön "raggartärning" i backspegeln? :D

Nina
2010-09-14, 13:42
Javisst eller slänga in en grön groda eller nåt annat dekorativt som är grönt, sånt fixar sig alltid. Kanske kan man byta div lampor i kupén mot gröna? :)

Mats Liifv
2010-09-14, 14:20
Det givna namnet måste väl bli KERMIT....? :D

Nina
2010-09-14, 14:31
Det givna namnet måste väl bli KERMIT....? :D

Ha ha ha, ja kanske det! :)

Nina
2010-09-14, 15:10
Twist! Black Magic (bil, inredning) with a little of Twist (gröna säten)! =)

Mc-Bosse
2010-09-15, 21:22
Det givna namnet måste väl bli KERMIT....? :D

Och vi kommer att bli gröna av avund... :)

DearHunter
2010-09-15, 22:56
Grattis till bilen oxå....Jag har sagt det förut. Du har bra smak och hittar det där lilla extra och piffiga :D

Du kör ju brittiskt rakt igenom.... Trajja och Cooper... frågan är om Du inte behöver en rejäl lagavullin så Du nyktrar till ... :D:D

Nina
2010-09-16, 06:29
Huu, whiskey? Nä inte jag.

Jag har varit lite trött min effekten i min Cooper D, jag vill ha mer drag (som vanligt med mig i bilden) och började snegla på Cooper S, de har ju 175 hk. Men så såg jag en grön numrerad jubileumsbil i Norrköping, en av 500 byggda med 211 hk. Ringde på den och da'n efter dök den här svarta upp i annonser. Cool, svart med röda detaljer! tänkte jag. Och så såg jag de gröna sätena, va f...? Har fabriken gjort fel?? funderade jag, nån måste ha gjort nåt fel här.
Men så for jag och kikade på bilen, sätena såg inte alls så hemska ut som de gjorde på bild i annonsen. Sen noterade jag i bilen att det var svarta reglage och knappar samt mätartavlor, inte silver som de flesta MINIs har, det var annorlunda! Frågade om färgvalet i bilen, varför gröna säten? undrade jag. Jo, en sommarjobbare fick beställa en bil och det sista man kryssade i var gröna säten, han skulle ändå inte jobba kvar och ev få höra nåt skäll.

Hem och jämförde bilar, i Norrköping står en bil och har silverfärgade reglage etc precis som de flesta och så finns det 499 till exakt likadana. En annars så svart bil med gröna säten i en annars så svart inredning lär ingen beställa, den kommer vara en av… ingen likadan. =)

I går fick jag veta att den här är den enda med svart lack och rött tak & speglar, det är nytt inför nästa år samt luftintag i stötfångaren nertill. Den gröna färgen på sätena är också nytt inför nästa år. Så den här är verkligen one of a kind, finns ingen till i hela Sverige som ser ut så här.

I dag hämtar jag bilen. =)

Nina
2010-09-16, 06:31
Glömde tillägga att de hittade ett fel på min bil när de kikade på den för inbyte, som funnits där sen den lämnade fabriken: framvagnen är helt fel inställd! Jag har inte märkt nåt för den har inte dragit åt nåt håll och gått spikrakt, däcken har jag inte sett på heller med de är nästan blankslitna på ytterkanterna..!
Så jag fick lite avdrag på inbytespriset men de gav motsvarande summa i rabatt på nya bilen. :)

Bilen är döpt till Black Magic with a twist. :)