handdator

Visa fullständig version : Tokigheter ni varit med om?



Nina
2007-07-23, 12:45
Tänkte man kunde skapa en tokrolig tråd om eskapader man varit med om, som varit rena rama dolda-kameran-saker.

Ett av mina roligaste minnen är denna:

Mina föräldrar hade tagit båten ut och fiska. Jag följde med och läste serietidningar. Efter en väldigt lång stund vrålade mamma av glädje —Jag tror jag fått en riktig bjässe på kroken nu! Kom och hjälp mig dra upp den för den stretar emot varje gång jag försöker!!
Pappa provade dra upp bjässen och får upp…

…sitt eget spö. Varje gång hon drog så satt han på andra sidan båten och tänkte han fått en riktigt stor fisk på kroken nu men eftersom hon behövde hjälp med sin bjässe så låste han sitt spö vid stolen och gick och hjälpte henne.

Efter ytterligare en lång stunds tystnad och väntan fick mamma napp igen men denna gång frågade hon om han kände när hon drog i spöt och det gjorde han inte. Alltså satt de inte ihop under båten. Mamma drog och slet och fick upp…

…en Simpa! :o
Som hon skrek högljutt när hon såg den, jisses vilken FUL fisk! Där satt jag och såg allt som det vore en fars mitt framför ögonen och gapskrattade. De fick inga fiskar den dagen, de fick varandras krokar och en ful Simpa.
Not: Simpa kan man äta men man måste ta dom innan de sprutar ut giftet i sin kropp så de flesta slänger tillbaka dom, det gjorde även mina föräldrar.

turbo
2007-07-26, 04:20
kul historia! ;D

jag måste fundera vilka tokigheter jag själv gjort men jag kan bjuda på en gammal grannes så länge.
han hade köpt en ny motor till båten och skulle testa den på sin båt. han hakade på motorn och drog igång den! han körde kanske 40-50 meter i lugn fart från bryggan sedan drog han på.. (han hade alltså glömt att dra fast den i akterspegeln) PLUMS!, den nya motorn hoppade snyggt av båten och försvann ner i vattnet, snopet värre ;)

Gibson
2007-07-26, 11:10
Hela mitt liv ser ut som en parodi, det känns så ibland och jag ska nog komma på något att dela med mig av. ;D ;)

pewa
2007-07-26, 16:25
Jag och min flickvän var i England och skulle åka nattbussen hem från stan. Själv saknar jag lokalsonne så hon fick guida.. ordinarie bussen kom inte eller hade redan gått men det stog en annan buss där "som säkert ska åt vårat håll". Vi hoppade på, åkte åt helt fel håll men tänkte "den vänder säkert". Efter ett tag hade 90% av passagerarna hoppat av vid olika hållplatser.. plötsligt stannar den på en öde bensinstation en bit utanför stan. Chauffören säger det man vill höra i det läget: "Last stop! Gotta get off mate!" :)

..kom en taxi lite senare så vi tog oss hem.

Nina
2007-07-27, 07:56
Det här var för några vintrar sen och jag körde vår Volvo 960 mot Coop Forum. På vägen dit ser jag att jag är alldeles ensam på vägen, bara jag och den nya snön. Härligt, här ska sladdas! :D

…och sätter igång med bredställ i korsningarna och rondellen, guu så kul!! ;D
När jag svänger in på Coop Forums parkering ser jag en blå ljusramp i backspegeln. Oj! Var kom dom ifrån?! Men hur länge har de legat bakom och hur mycket har de sett? Oh shit!! och såg för min inre syn hur körkortet ryker all världens väg nu. :o
Som jag skämdes, jag parkerade bilen lugnt och stilla och den här målade bilen ställer sig på rutan bredvid och blänger. Om jag ändå kunde sjunka genom golvet eller nåt.
Okej, bestämmer mig för att ta tjuren vid hornen och ta emot böteslappen samt utskällningen, i värsta fall se körkortet återkallas, så jag tar av mig bältet och ska hissa ner rutan men ser deras förvånade uppsyn.
Den var bara för mycket, jag skulle gärna vilja veta vad deras tanke var just då. De ser alltså en tjej i yngre medelåldern bakom ratten och inte nån spoling som lånat farsans bil!!
De la i backen och åkte igen, undrar om jag var det stora samtalsämnet den dagen (?). ;)

(Jag brukar alltid sladda med mina bilar när första snön kommit, ser det som en avrostning.)

Gibson
2007-07-27, 10:56
Det hände en sak igår som jag tycker var en tokighet, jag hade lånat en batteriladdare av en kompis och han sa att jag skulle vara rädd om den för det var den sista han hade och vad händer jo den går sönder. Jag vet inte vad som haände men den är stendöd, jag hade laddat ett batteri och skulle ladda det andra och den bara dog. Det är roligt att saker går sönder när man lånar dom. ??? :-[ :'(

Nina
2007-07-27, 15:41
Detta var under en tid då jag var hemvärnskvinna och befann mig i krig ute i nån skog. Vi hade packat ihop lägret bestående av tält plus spis och var på väg nånstans när jättesvampar dök upp mitt på vägen framför oss, de skulle föreställa minor och fienden tryckte i buskarna.
Jag släcker belysningen och allt på bilen och smyger, och helst skulle man få tyst på motorn också men det går inte, dieslar låter en del.
Jag stannar på given order och rusar ut längs diket, slänger mig ner i diket och gör mig skjutklar, adrenalinstinn som jag var. Nu får ingenting skada min grupp! Den ska skyddas till varje pris! Snart ser jag fienden framför mig, det var lite mörkt ute men när ögonen väl vant sig såg jag dom smyga runt och var man riktigt tyst hörde man löv och lösa grenar prassla.
Ha! Mitt framför mig, prickskytt som jag är ska jag ta sikte och slänger upp armarna i liggande skjutställning men nåt viktigt saknades… :-[

Jädr… BÖSSAN!! :o Den fanns visst kvar i bilen. Attans, nu måste jag ta mig tillbaka och hämta bössan. Hoppas nu ingen ser att jag glömt bössan kvar i bilen. För man får inte ha vapnet längre bort än inom en armlängds avstånd. :-X
Som tur är såg ingen för fienden började skjuta just när jag smög tillbaka och hämtade bössan, jag var säkert rökt där men jag gav mig in i leken i alla fall! ;D