handdator

Visa fullständig version : Lördagstur till Nyköping



Mats Liifv
2010-08-27, 07:55
Danne och jag kommer att ta en tur till Nyköping på lördag. Startar klockan 09:30 från Shell i Botkyrka och kör Gamla Södertäljevägen till Läggesta-Laxne-Björnlunda-Nyköping.

Ska byta motorcykel för en tid med Annelie Burvall. Hon vill testa hur det är att köra custom....

Hemvägen blir troligen kustvägen med eventuell fika på Nynäs slott, om det är öppet.

Om någon är intresserad är det bara att hänga på. Anmäl er gärna här i tråden så vi vet om det är någon vi ska vänta in!

Nina
2010-08-27, 09:02
Vädret ser lovande ut för er del under lördagen, hoppas ni får en behaglig tur och ett gott fika samt att Anneli gillar att köra din Triumph. Kanske föds det en till anglofil på lördag? :)

DearHunter
2010-08-27, 09:20
Rätt kul att så många tjejer gillar tunga och maffiga hojar (läs: lok). Man skulle kunna tycka att små gulliga hojar (som tex 600 kubiks sporthojar ;D) skulle vara det enda.. men vad man misstar sig:rolleyes:

Storleken verkar visst spela roll..... :D

gunther
2010-08-27, 10:00
Så länge det inte spöregnar så hakar jag på. Nina (adara, min sambo) kanske hakar på - oklart ännu. Kan även hända att en kollega följer med. Beror lite på om hennes båges batteri vågar starta motorn eller inte.

Nina
2010-08-27, 10:13
Så länge det inte spöregnar så hakar jag på. Nina kanske hakar på - oklart ännu. Kan även hända att en kollega följer med. Beror lite på om hennes båges batteri vågar starta motorn eller inte.

Oj, nu blev det lite konstigt här... Det är alltså inte jag som menas. ;)

gunther
2010-08-27, 10:57
Oj, nu blev det lite konstigt här... Det är alltså inte jag som menas. ;)

Ja se där, tänkte inte på det. =)
Rättat nu.

Mats Liifv
2010-08-27, 11:12
Lite ändrade planer. Vi startar på samma tid och plats, men åker i stället till Strängnäs och tittar på motorcykelutställning. Byter hojar i samband med det. Leffa möter upp i Botkyrka!

DearHunter
2010-08-27, 11:22
Blir säkert spännande. Vem vet..... ett nytt impulsköp kanske mognar fram inom 2 sek efter utställningen. Vem blir näste man/kvinna som druttar dit. Och vad blir det för hoj?

De tres gäng är verifierade och etablerade impulsköpknuttar:

1) Jonas
2) Mats
3) Daniel

Av någon anledning så tippar jag på vår okrönte impulskung - Jonas.... :D

;)

Mats Liifv
2010-08-27, 12:22
Blir säkert spännande. Vem vet..... ett nytt impulsköp kanske mognar fram inom 2 sek efter utställningen. Vem blir näste man/kvinna som druttar dit. Och vad blir det för hoj?

De tres gäng är verifierade och etablerade impulsköpknuttar:

1) Jonas
2) Mats
3) Daniel

Av någon anledning så tippar jag på vår okrönte impulskung - Jonas.... :D

;)Ha ha ha....undrar varför du tippar just Jonas? Jag har ju bara skaffat en enda ny hoj den härsäsongen....ligger klart i bakvatten! ;)

Mc-Bosse
2010-08-27, 14:58
Får jag vara med på byta-mc-listan så ligger jag väl sist för jag har aldrig bytt mc. :)

Jonas
2010-08-27, 16:43
Blir säkert spännande. Vem vet..... ett nytt impulsköp kanske mognar fram inom 2 sek efter utställningen. Vem blir näste man/kvinna som druttar dit. Och vad blir det för hoj?

De tres gäng är verifierade och etablerade impulsköpknuttar:

1) Jonas
2) Mats
3) Daniel

Av någon anledning så tippar jag på vår okrönte impulskung - Jonas.... :D

;)

Nej, du Piotr! Nu får det vara bra för den här säsongen och förmodligen för nästa också. Nu har jag hittat helt rätt. Stortrivs ombord på min Vulcan. Det enda jag saknar är ABS, så därför blir det en Classic Tourer även nästa gång fast 2010 års modell. Men jag vann kanske i år. Säsongen är dock inte slut.... :D

gunther
2010-08-27, 16:45
Tror inte att vi kommer följa med den här vändan. Customutställningar är inte riktigt vår kopp med thé. =)

Jonas
2010-08-27, 16:52
Tror inte att vi kommer följa med den här vändan. Customutställningar är inte riktigt vår kopp med thé. =)

Men det kan bli... :D

Danne
2010-08-27, 19:29
Tror inte att vi kommer följa med den här vändan. Customutställningar är inte riktigt vår kopp med thé. =)

Inte min grej heller, men det är kul att åka en sväng oavsett resmål!

DearHunter
2010-08-27, 19:35
Inte min grej heller, men det är kul att åka en sväng oavsett resmål!

Präsis..... Jag var över idag till Nynäs och köpte rökta räkor och en halv ål. Behövde jag det? Nä..
Men hojturen behövde jag ta...:cool:;D

Mats Liifv
2010-08-27, 21:57
Präsis..... Jag var över idag till Nynäs och köpte rökta räkor och en halv ål. Behövde jag det? Nä..
Men hojturen behövde jag ta...:cool:;DRökta räkor behöver man alltid....;)

Mc-Bosse
2010-08-27, 22:59
Nej, du Piotr! Nu får det vara bra för den här säsongen och förmodligen för nästa också. Nu har jag hittat helt rätt. Stortrivs ombord på min Vulcan. Det enda jag saknar är ABS, så därför blir det en Classic Tourer även nästa gång fast 2010 års modell. Men jag vann kanske i år. Säsongen är dock inte slut.... :D

Då har du ju planerat ett byte och då får du 0,5 i poäng redan nu! ;)

Jag ligger fortfarande på 0 (noll). :D

Mats Liifv
2010-08-27, 23:12
Då har du ju planerat ett byte och då får du 0,5 i poäng redan nu! ;)

Jag ligger fortfarande på 0 (noll). :DDu vet ju inget annat, vänta tills du bytt en gång så är cirkusen igång. Så är det i alla fall för många av oss...är inne på min tjugofemte hoj nu!

Mc-Bosse
2010-08-27, 23:18
Du vet ju inget annat, vänta tills du bytt en gång så är cirkusen igång. Så är det i alla fall för många av oss...är inne på min tjugofemte hoj nu!

*lol*