handdator

Visa fullständig version : Ingen Ghost rider, men imponerar likväl



Roadking
2010-08-22, 12:14
Imponerande trots att det går sakta. Hur många här skulle fixa detta? Inte jag åtminstone... http://www.youtube.com/watch?v=99KKx7cB-Ok&feature=related

Jonas
2010-08-22, 12:55
Skickligt och imponerande! :D

Motormannen
2010-08-22, 14:10
Skulle antagligen ta flera månader av intensiv träning på manöverbanan om de hade dessa test på uppkörningen!

Det är vad jag kallar balans och skicklighet!

Ziggy
2010-08-22, 14:25
Han kör för fort för krypkörningen ;-) Men satans teknik där

Mats Liifv
2010-08-22, 16:21
Känner mig ganska övertygad om att han kan köra hur sakta som helst, om det var det han skulle. Den killen har kontroll utöver det vanliga....

christianka
2010-08-22, 16:34
ja oavsett om han hade klarat svensk uppkörning eller inte så är det mycket imponerande. :)

Roadking
2010-08-22, 16:34
http://www.youtube.com/watch?v=CgFwjob2vfk&feature=search
Nog kan han alltid

Ove
2010-08-22, 16:50
:) Sånt imponerar på mig! :D Hantera storklumpar till hojar på det sättet fordrar lite känsla om man säger så. :cool:

Nina
2010-08-22, 16:55
Ha ha, ja där har man lite att träna på! Noterade förresten någon att den krypkörande polisen höll styret i fullt styrutslag? Det är enklare att stå still om styret inte hålls rakt. :)

engström67
2010-08-22, 18:10
Duktig kille,men han har ju hjälp av cykeln lite med,eftersom han lägger den på motorbågarna med;)

Roadking
2010-08-22, 20:20
Vet inte om någon lagt märke till att roadkingarna sm polisen har i USA har ett Heritagestyre istället för det som monteras på fablik. Köpte mig ett likadant och jisses så lätt den blev att manövrera, men man har ju en bit kvar så att säga ;-)

Guzzi-Leif
2010-08-22, 21:02
Respect!

Dessutom bekräftar det vansinnet i många svenska körkortsinspektörers förbud att använda bakbromsen i det långsamma provet.

Roadking
2010-08-22, 21:07
Respect!

Dessutom bekräftar det vansinnet i många svenska körkortsinspektörers förbud att använda bakbromsen i det långsamma provet.

Kollat in lite instruktionsvideos och där är det just bakbromsen som gäller vid denna typen av körning, inget annat.........

Motormannen
2010-08-22, 21:16
Respect!

Dessutom bekräftar det vansinnet i många svenska körkortsinspektörers förbud att använda bakbromsen i det långsamma provet.

Är det frambroms som gäller om man tycker att det går för fort på lågfartsbanan?

Mc-Bosse
2010-08-22, 21:32
Är det frambroms som gäller om man tycker att det går för fort på lågfartsbanan?

Till körkortsaspiranten Livgardisten:

Jag tog körkort våren 09 och det var helt klart och utan diskussion att skulle det bromsas i lågfartsbanorna (vilket var fullständigt tillåtet, dock inte konstant hela tiden) eller överhuvudtaget när man ska styra med framhjulet i låga farter så var det bakbromsen som gällde. Framhjulet ska inte bromsa för då är där liksom inte fritt spel i det när man styr i låg fart.

Och nu åter till topic... eller? ;)

Guzzi-Leif
2010-08-22, 21:48
Yes; visst är det enbart bakbromsen som gäller i sådan körning, precis som Bosse skriver!
Det vansinne jag bubblar om är att man på vissa provorter underkänner folk som håller nere farten och stöttar balansen med (bak-)bromsen, de kräver att man enbart ska reglera farten med kopplingsslir.
Så gör man ju aldrig i praktiken utan ligger med lite "släp" på bromsen för att få styrsel...

Mats Liifv
2010-08-22, 22:01
Yes; visst är det enbart bakbromsen som gäller i sådan körning, precis som Bosse skriver!
Det vansinne jag bubblar om är att man på vissa provorter underkänner folk som håller nere farten och stöttar balansen med (bak-)bromsen, de kräver att man enbart ska reglera farten med kopplingsslir.
Så gör man ju aldrig i praktiken utan ligger med lite "släp" på bromsen för att få styrsel...
Det är ju det enda som funkar. Rent vansinne, hur tänker man egentligen?

NeXTer
2010-08-22, 22:08
För att återgå till ämnet så är den första videon en utmärkt demonstration av tillämpad motstyrning! :)

Mc-Bosse
2010-08-22, 22:10
Jag vet det är off topic men körkortsaspiranten ska ha besked och det tycker jag är viktigt. ;) PEWA kanske kan dela tråden?

Jag kan förstå inspektörers motvillighet till att man ska använda bakbromsen på uppkörning om den konstant används eller vid upprepade tillfällen i lågfarten. Det är skillnad på att om man får upp farten för mycket vid något tillfälle och frikoppla inte är tillräckligt för att sänka farten fort, att man då trycker kort på bakbromsen. Mot att hela tiden kontrollera farten med bakbromsen. Kontrollen i låg fart vill de se genom balansen/gasen/frikopplingen.

Bromsar man för mycket kan det anses som att man inte har koll på gas och koppling eftersom hastigheten ökar om och om igen och bakbromsen måste användas.

gunther
2010-08-22, 22:34
Ha ha, ja där har man lite att träna på! Noterade förresten någon att den krypkörande polisen höll styret i fullt styrutslag? Det är enklare att stå still om styret inte hålls rakt. :)

Tricket är att ha bågen i dragläge (ett utmärkt sätt att bränna koppling på för övrigt) och samtidigt stå på bromsarna (omväxlande) och som du säger - sätta styret ut åt något håll. På så vis kommer ramen att få en spänning i sig och den yta som täcks av motorcykelns yttersta punkter är större, då blir det enklare (men inte enkelt!) att finjustera sin egna tyngdpunkt inom det området. Tror att samma teknik till viss del används av trial-åkare och cykelbud vid rödljus. =)

MrFluke
2010-08-24, 14:05
SKILLZ!!!

Blir lika imponerad varje gång jag ser den första filmen :D
Teknik och kontroll jävlar i min lilla låda!

Olle Å
2010-08-24, 18:34
Tyvärr så försöker en del efterlikna orginalet

Ove
2010-08-24, 19:07
Tyvärr så försöker en del efterlikna orginalet

:D Jajjamen!! Jag övar så fort jag kommer åt. Lite sport att inte sätta ner foten vid rödljus och garagevändnigar på smala vägar när jag inte har annat för mig. :D ;)

Mats Liifv
2010-08-24, 19:56
:D Jajjamen!! Jag övar så fort jag kommer åt. Lite sport att inte sätta ner foten vid rödljus och garagevändnigar på smala vägar när jag inte har annat för mig. :D ;) Bra träning, försöker alltid klara mig så länge som möjligt från att sätta ner fötterna när jag kommer fram till ett rödljus. Krypkörning får jag daglig övning i när jag tar mig hem från jobbet....:rolleyes: