handdator

Visa fullständig version : Tur till E-tuna



Nina
2010-08-22, 08:02
I dag tänkte Den Grå som egentligen inte har något namn ännu, ta mig med ut på en utflykt till Eskilstuna och kika på lite dragracing där. Främst hojar studeras, är faktiskt lite nyfiken på det där med 402 m rakt fram på hoj. Jag har ju licens för bil och får köra neråt 7,5 sek på 402 m men hoj verkar skoj (vilket rim!), i alla fall just nu. :)

I dag läste jag i dagens Expressen (http://www.expressen.se/Nyheter/1.2105703/svensk-man-dod-i-flygolycka) att en Spitfire kraschat i Norge, tragiskt att piloten dog, jag beklagar sorgen och tänker på hans anhöriga. Spitfire tillhör ett av mina favoriter bland gamla flygplan, på Kjula förra året såg jag en Spitfire som jag tog kort på under dess take off, det blev lyckade fina bilder där man ser bakgrunden röra sig och planet är skarpt. Kan vara samma flygplan för det planet jag plåtade förra året var också tillhörande Biltema. Det skulle ha varit flyguppvisning i dag i Norge och detta var en övning inför dagens flyguppvisning när det kraschade under landning.

I går kikade vi på husvagnar. Min man trodde jag menade allvar när jag sa att dörren måste vara tillräckligt bred så jag får in en hoj i husvagnen. Vilken blick jag fick! Men faktum var att svärfar har faktiskt gjort så, han hade fått demontera halva hojen för att få in den i husvagnen. Det trodde jag aldrig att nån faktiskt hade gjort det så jag skojade om dörrbredden och antog att det verkar så dråpligt och ett så ruskigt jobbigt förfarande att det borde höras jag skojar och så hade svärfar redan gjort så… :o
Inte undra på att jag fick en sån blick som jag fick i går!

E-tuna nästa på Den Grå, som inte har något namn ännu!

gunther
2010-08-22, 09:07
Gandalf.

Nina
2010-08-22, 09:25
Gandalf.

Ja vilket bra namn! :D
Den har bara fått heta Den Grå då jag inte fått kläm på nåt bra namn, men Gandalf låter bra! Tack för tipset.

Var inne på reg-skyltens BSP ett tag men kom inte på nåt bra där heller. Det var tur det inte blev SBP för då hade den fått heta Svensk BilProvning eller kanske rentav Svensk BikeProvning… :rolleyes:

Nina
2010-08-22, 09:40
Oj, här svänger det snabbt. Nu kan jag inte åka ut till E-tuna pga ändrade planer i dagsschemat. Jag hinner en annan gång, E-tuna ligger nog kvar då också. =)