handdator

Visa fullständig version : Ghostrider



Chappy
2010-08-19, 20:07
Har sett film stockolm - Uppsala. Impad? inte ett f-bannat dugg!! Håller fullständigt med Nina i en annan tråd om däck, på detta forum. Här har vi en kille som helt respektlöst leker (lekt?) med andra trafikanters liv o säkerhet för sitt höga nöjes skull. Han är säkert extremt skicklig, men vi andra medelmåttor. Hur F-n vet han hur vi kommer att reagera i situationer när vi blir skrämda??
Andra medelmåttor med ekó i hjälmen triggas till att överskatta sin förmåga "kan han så kan jag"
Trodde att Nina Skulle få lite respons på sin vägran att ge honom ekonomiskt bidrag och inte bara lite mesigt trams från tuffa grabbar som annars retar sig på flugskit i andra trådar som genererar sidovis.:confused::confused::mad:

Motormannen
2010-08-19, 20:31
Han är ökänd. Även utomlands om jag förstått det rätt.

Ingen tvekan om att han är en total livsfara för allt och alla i trafiken.

Vad jag önskar honom och har önskat honom sedan jag såg honom vill jag inte beskriva på detta forum.

Ove
2010-08-19, 20:54
Har sett film stockolm - Uppsala. Impad? inte ett f-bannat dugg!! Håller fullständigt med Nina i en annan tråd om däck, på detta forum. Här har vi en kille som helt respektlöst leker (lekt?) med andra trafikanters liv o säkerhet för sitt höga nöjes skull. Han är säkert extremt skicklig, men vi andra medelmåttor. Hur F-n vet han hur vi kommer att reagera i situationer när vi blir skrämda??
Andra medelmåttor med ekó i hjälmen triggas till att överskatta sin förmåga "kan han så kan jag"
Trodde att Nina Skulle få lite respons på sin vägran att ge honom ekonomiskt bidrag och inte bara lite mesigt trams från tuffa grabbar som annars retar sig på flugskit i andra trådar som genererar sidovis.:confused::confused::mad:

:rolleyes: Tror inte jag är så tuff och retar mig på flugskit men tycker inte man behöver bojkotta honom i det han gör bra. Motorcykel åkning borde han avhålla sig ifrån för där saknar han, som många andra, vett och impar väl knappast på någon vettig människa. Jag tror inte ens han kan köra särskilt bra för då ställde han nog upp på banorna istället, men han inser väl att där finns det inga poäng för honom att hämta för att alla andra kan köra bättre.

Kanske jag är naiv, men jag tror på att om killen kan vara bra på något annat och kanske t.o.m. kanske bäst så kan han visa sina kvaliteer där. Det gäller inte bara honom utan många som inte funnit en plats där dom duger och får uppskattning. Alltså bättre att anlita honom i däcksfrågor, som han tydligen kan, än att ta ifrån honom den biten. Sen är det OK om han tjänar pengar på jobbet. Vad skulle han göra annars? Råna banker?:eek:

Mats Liifv
2010-08-19, 21:17
Kanske jag är naiv, men jag tror på att om killen kan vara bra på något annat och kanske t.o.m. kanske bäst så kan han visa sina kvaliteer där. Det gäller inte bara honom utan många som inte funnit en plats där dom duger och får uppskattning. Alltså bättre att anlita honom i däcksfrågor, som han tydligen kan, än att ta ifrån honom den biten. Sen är det OK om han tjänar pengar på jobbet. Vad skulle han göra annars? Råna banker?:eek:Delar din uppfattning. Har inga problem med att anlita honom eller hans firma för deras yrkesskicklighet. Däremot skulle jag aldrig köpa någon av hans filmer eftersom det är långt bortom allt förnuft det han gjort där. Kan väl förstå om andra gör en annan värdering, men så ser jag det.

Hagis
2010-08-19, 21:21
Jag säger det på en gång, jag försvarar inte hans körsätt på något vis!

Däremot så måste jag nog ändå säga som så att man ska inte gapa för mycket utan fakta! Han är en fd roadracing förare, han kör fortfarande bankörning men tävlar inte mot annat än klockan! Och han slutade pga hälsorisken både på och utanför banan! Mycket i filmerna är inte ens han som kör eller utför grejerna! Hur jag vet detta? Jag vet vem han är, har träffat honom några gånger i affärer samt att jag känner personerna som filmar hans "äventyr" väldigt väl!

Som jag nämnt tidigare så kan inte jag kommentera den typen av körning, jag har själv kört på liknande sätt men poängterar också den biten att jag sen ett tag tillbaka inte kör så längre! Det är en kick det kan jag inte förneka men å andra sidan är det med dagens synsätt inte värt risken för någon att jag framför en hoj på det sättet! Därför kan jag inte kassta sten i dessa diskutioner! Men till ämnet, personen som diskuteras har nog många av er träffat och tyckt/tycker är en trevlig person! Dom flesta vet bara inte om det ;) Det han gör för hojvärlden idag är det få som gör, detta gör inte körningarna okej så förstå mig rätt! Dr Jakyl and Mr Hide

Mc-Bosse
2010-08-19, 22:22
Det är dumt och respeklöst i allra högsta grad att köra Stockhoim - Uppsala på 16 min med snitthastighet på 250 km/ tim tror jag att det var. Men ändå kan jag inte låta bli att beundra att han genomförde det utan att skada andra eller sig själv. Trots vansinnesfarter så visste han vad han gjorde. Han har ju för alltid satt andra på plats. Han är snabbast. Punkt slut!

Dr Jekyll å ena sidan och Mr Hyde på den andra.

Ove
2010-08-19, 22:38
Det är dumt och respeklöst i allra högsta grad att köra Stockhoim - Uppsala på 16 min med snitthastighet på 250 km/ tim tror jag att det var. Men ändå kan jag inte låta bli att beundra att han genomförde det utan att skada andra eller sig själv. Trots vansinnesfarter så visste han vad han gjorde. Han har ju för alltid satt andra på plats. Han är snabbast. Punkt slut! Dr Jekyll å ena sidan och Mr Hyde på den andra.

:confused: Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet. :o

Mc-Bosse
2010-08-19, 22:44
:confused: Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet. :o

Nu ska vi inte minimera hans insats trots att det är dumt att från början komma på tanken. Vem som helst skulle överhuvudtaget inte våga att köra som han gjorde. Köra rakt fram på en motorväg är inga problem i vilken fart det än må vara men att hålla koll på andra fordon och göra egna filer både till vänster, höger och i mitten kräver nerver i vansinniga farter. Dessutom med klockan som piska!

Det är detta att han klarar av det som jag beundrar samtidigt som det är vansinnigt. Jo det går att ha två tolkningar.

Motormannen
2010-08-19, 22:45
Hälsorisk på banan? Är det inte en större hälsorisk ute i trafiken och för att inte tala om en hälsorisk för oskyldiga trafikanter?

Nä, om man nu är så ''duktig'' eller har ett sånt flyt så tycker jag streetraceförare av både motorcykel och bil borde satsa på att bli professionella för där finns det ju ganska stora pengar att hämta?

De får köra som de vill för mig men de får också ta konsekvenserna om det händer något, förr eller senare händer det och då får man skylla sig själv.

Mats Liifv
2010-08-19, 22:56
:confused: Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet. :oDen körningen är långt ifrån den enda....Får nog säga att han har en förmåga att köra motorcykel som går utanpå de flestas, tråkigt bara att den kommit till uttryck på det vis den den gjort.

Mc-Bosse
2010-08-19, 22:58
Den körningen är långt ifrån den enda....Får nog säga att han har en förmåga att köra motorcykel som går utanpå de flestas, tråkigt bara att den kommit till uttryck på det vis den den gjort.

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Hagis
2010-08-19, 23:22
Hälsorisk på banan? Är det inte en större hälsorisk ute i trafiken och för att inte tala om en hälsorisk för oskyldiga trafikanter?

Nä, om man nu är så ''duktig'' eller har ett sånt flyt så tycker jag streetraceförare av både motorcykel och bil borde satsa på att bli professionella för där finns det ju ganska stora pengar att hämta?


Suck. läs det jag skriver!
Han är en FD roadracing förare! Sen hälsorisken beror på banolyckor, personen kör knappt hoj överhuvudtaget längre, detta är ett resultat av banåkningsolyckor men personen håller sig idag enbart på banor så vitt jag vet! Seriöst, jag lägger ner denna diskution! Oavsett om ditt jobb kräver ditt och datt enligt alla paragrafer hit o dit, snacka om att leva efter jobbet! Jag kan lugnt stå för att jag tycker det är oansvarligt men samtidigt förstår jag kicksökandet. Jobbet är ett jobb jag förstår inte varför man ens diskuterar saker och ting när man konstant ser allt svart eller vitt och hela tiden ska vara så "präktigt korrekt" (ursäkta ordvalet, hitta inget annat) Orkar inte med sånna personer eller diskutioner! Jag drar mig ur gemensamma diskutioner!

Gurrag
2010-08-19, 23:31
Ja det är bara att hoppas att mr F har tagit sitt förnuft till fånga och börjat köra lagligt. Om det nu är han vill säga.

Hagis
2010-08-19, 23:36
Ja det är bara att hoppas att mr F har tagit sitt förnuft till fånga och börjat köra lagligt. Om det nu är han vill säga.

tillämpar tystnadsplikten ;)

Gurrag
2010-08-19, 23:55
tillämpar tystnadsplikten ;)

=) sålänge Google finns verkar inget vara helt hemligt. Dock så är jag inte helt hundra på att det är lagligt att skriva ut killens namn så därför avstår jag. Sen finns det alltid en liten risk att man fått information om bakfoten och råkar hänga ut fel person eller nått.

Ämnet ghostrider kommer nog vara ett hett ämne att diskutera tills det blir så många idioter så han försvinner in i massan. Idioter kommer tyvärr alltid att sätta andra liv än sina egna på spel.

Ska man kritisera filmmakeriet så blinkar väll lampan på kaknesstornet lite för snabbt i någon av filmerna etc...

Tror Rossi skulle äga honom körandes baklänges på en eu-moppe sålänge som "skill" handlar om att upptäcka och undvika farliga situationer.

Hagis
2010-08-20, 00:03
=) sålänge Google finns verkar inget vara helt hemligt. Dock så är jag inte helt hundra på att det är lagligt att skriva ut killens namn så därför avstår jag. Sen finns det alltid en liten risk att man fått information om bakfoten och råkar hänga ut fel person eller nått.

Ämnet ghostrider kommer nog vara ett hett ämne att diskutera tills det blir så många idioter så han försvinner in i massan. Idioter kommer tyvärr alltid att sätta andra liv än sina egna på spel.

Ska man kritisera filmmakeriet så blinkar väll lampan på kaknesstornet lite för snabbt i någon av filmerna etc...

Tror Rossi skulle äga honom körandes baklänges på en eu-moppe sålänge som "skill" handlar om att upptäcka och undvika farliga situationer.

:) Nä google är väll ändå IT världens bästa uppfinning, jag väljer att inte lägga ut namn eller liknande som kan göra att folk vet vem det är av den enkla orsaken att jag inte får någon lön av herr blå och heller inte har ett intresse av att lägga deras puzzel! Förortsmentalitet hihi

Grejen är som så (tror jag) att i o med att personen inte längre kör så vitt jag vet (nu vet jag inte allt men ändå rätt mycket) så kommer detta fenomen bli lika tyst och dött som get away in stockholm filmerna. Sen kommer någon ny med ännu värre inställning osv som kommer väcka samma disktuion!

:) som sagt, gällande filmerna så är det väldigt mycket hokus pokus med vem som gör vad osv. Om dom sen kört filmen förfort, ja det vet jag dock inte men jag vet tex att det inte är GR som sitter på bobben efter en bil på motorvägen! Det och ett par andra klipp är andra personer som står för!

Edit:
Jo rossi är ju rossi ;D

Scorpio
2010-08-20, 08:45
Vilken makalös jubelidiot.

Det enda jag personligen skulle sörja om han kör av vägen och kör ihjäl sig är att det drabbar mig och alla andra motorcyklister och skattebetalare i form av försäkringspremier och skatt.

En sådan total brist på respekt för andra trafikanter/människors liv och hälsa har jag sällan sett. Jag hoppas då verkligen att det inte slutar med att någon annan trafikant drabbas av hans framfart, men risken är ju tyvärr stor att det är just där vi hamnar förr eller senare :(

Det är ju också för tragiskt att han för ett visst klientel är lite av en hjälte och idol. Det leder ju till att de vill vara som honom med följden att vi får fler idioter på vägarna med total brist på respekt för andra trafikanter/människors liv och hälsa.

Jag betvivlar inte ett ögonblick att denne Ghostrider rent tekniskt är en mycket skicklig mc-förare. Om han kunde hålla sig till inhägnade områden med sina "konster" skulle det istället för att vara en stor fara för andra människor kunna vara något beundransvärt. Men då skulle det väl för vissa inte vara lika fränt..

Nina
2010-08-20, 09:29
Jag skulle inte köpa filmerna, å andra sidan tar det också emot att köpa däck av honom. Jag har sett honom, brukar gå runt på affären med GR-tröjor på sig och frugan/sambon. Men… Njääe, jag skulle ha svårt för att köpa däck eller annan service av honom trots att han kan ha slutat köra fort. Han har ju skapat sig två läger, en för och en emot.

Jag brukar inte bli imponerad av framfarter som dessa filmer, varken på två eller fyra hjul, kan snarare tycka att de har lite att växa till sig. Jag blir inte så imponerad av folk som utsätter andra för fara tyvärr.
Däremot blir jag imponerad av folk som kör ifrån andra på ärligt vis. Jag vet en förare som kom med en sniken 125:a och blev utskrattad av de stora grabbarna på sina 400cc och 500cc. Men den utskrattade körde ifrån dem när de stora grabbarna körde fast i gyttjan med sina tunga maskiner. Jag blir imponerad av dylika handlingar och det behöver inte ens gå fort. I vintras kom samme förare till Vinterrallyt med en 98cc, han tog sig igenom Ådranvägen med den, en annan körde fast och grävde ner bakhjulet i halvmetern snö...

En annan förare jag körde bakom körde med MotoGuzzi Brevia med vanliga mc-däck – på blank-is. En annan kör med dubbat men han körde med vanliga mc-däck på ren is och inga fötter befann sig på marken utan på fotpinnarna. Det var en äldre trial-förare jag låg bakom, det är mäktigt att se sånt här. :)

Ove
2010-08-20, 10:07
:D Bra Nina! Du har hittat en poäng här! Jag har själv kört en massa konstiga maskiner som de flesta nu har gått till historien och sett folk som verkligen kan hantera dom och då inte bara MC.

En gubbe som inte ser mycket ut för världen och och har låg framtoning som hamnar i förarsits och bara flyter förbi svårigheter utan att dom märks är vad som kännetecknar mästaren. Ska någon annan normalklant försöka göra samma sak blir det fastkörning och haverier som resultat. Det har hänt många gånger att man stått som en fågelholk och undrat hur i h-e människan bär sig åt?? :eek:

Ett exempel är när man åker bil på en riktigt dålig väg med potthålor och pölar som täcker hela vägbanan. Den ena föraren hittar vartenda gupp och den andre bara flyter igenom och det känns som att åka på slätaste asfalt därför att han/hon hittar de två parallella spåren som passar för fordonet. Det är känsla. :cool:

Kanske en avvikelse från tråden men jag tog risken. ;)

engström67
2010-08-20, 10:08
Jag skulle inte köpa filmerna, å andra sidan tar det också emot att köpa däck av honom. Jag har sett honom, brukar gå runt på affären med GR-tröjor på sig och frugan/sambon. Men… Njääe, jag skulle ha svårt för att köpa däck eller annan service av honom trots att han kan ha slutat köra fort. Han har ju skapat sig två läger, en för och en emot.

Jag brukar inte bli imponerad av framfarter som dessa filmer, varken på två eller fyra hjul, kan snarare tycka att de har lite att växa till sig. Jag blir inte så imponerad av folk som utsätter andra för fara tyvärr.
Däremot blir jag imponerad av folk som kör ifrån andra på ärligt vis. Jag vet en förare som kom med en sniken 125:a och blev utskrattad av de stora grabbarna på sina 400cc och 500cc. Men den utskrattade körde ifrån dem när de stora grabbarna körde fast i gyttjan med sina tunga maskiner. Jag blir imponerad av dylika handlingar och det behöver inte ens gå fort. I vintras kom samme förare till Vinterrallyt med en 98cc, han tog sig igenom Ådranvägen med den, en annan körde fast och grävde ner bakhjulet i halvmetern snö...

En annan förare jag körde bakom körde med MotoGuzzi Brevia med vanliga mc-däck – på blank-is. En annan kör med dubbat men han körde med vanliga mc-däck på ren is och inga fötter befann sig på marken utan på fotpinnarna. Det var en äldre trial-förare jag låg bakom, det är mäktigt att se sånt här. :)GR är ju hur säker som helst att köra hoj,visst är det tokigt att köra så ibland andra trafikanter,men största faran där är nog dom,killen kan hantera hojen bättre än dom flesta,men ärligt talat så gillar jag inte det.Men att inte handla av honom är ju löjligt,vad har det med saken att göra.Skulle då aldrig tveka.

DearHunter
2010-08-20, 10:42
Detta är ju sanslöst....

Vi gör såhär:

GhostHunter är en f.d. prickskytt.

GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer.

Hans polare som står som en runkande apflock runt honom filmar med sina mobiler och lägger ut det på youtube, förståss!

Idag så pysslar inte GhostHunter med sådant längre. Han säljer ammunition och handladdar.

:D

Scorpio
2010-08-20, 11:05
DearHunter:

En klockren liknelse vad gäller Ghostriders respekt för andra människors liv och hälsa!

Mc-Bosse
2010-08-20, 11:29
Detta är ju sanslöst....

Vi gör såhär:

GhostHunter är en f.d. prickskytt.

GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer.

Hans polare som står som en runkande apflock runt honom filmar med sina mobiler och lägger ut det på youtube, förståss!

Idag så pysslar inte GhostHunter med sådant längre. Han säljer ammunition och handladdar.

:D

En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.

Motormannen
2010-08-20, 11:47
Suck. läs det jag skriver!
Han är en FD roadracing förare! Sen hälsorisken beror på banolyckor, personen kör knappt hoj överhuvudtaget längre, detta är ett resultat av banåkningsolyckor men personen håller sig idag enbart på banor så vitt jag vet! Seriöst, jag lägger ner denna diskution! Oavsett om ditt jobb kräver ditt och datt enligt alla paragrafer hit o dit, snacka om att leva efter jobbet! Jag kan lugnt stå för att jag tycker det är oansvarligt men samtidigt förstår jag kicksökandet. Jobbet är ett jobb jag förstår inte varför man ens diskuterar saker och ting när man konstant ser allt svart eller vitt och hela tiden ska vara så "präktigt korrekt" (ursäkta ordvalet, hitta inget annat) Orkar inte med sånna personer eller diskutioner! Jag drar mig ur gemensamma diskutioner!

Nu får du ju ta och ge dig.

Har aldrig yppat något om mitt jobb i denna diskussion och dessutom har mitt jobb inte ett dyft med diskussionen kring Ghostrider att göra, så jag förstår ärligt talat inte varför du blir så upprörd.

Jag håller fullständigt med Scorpio och DearHunter's jämförelse var klockren.

Du Hagis, har som du själv sa kört på liknande sätt och kan förstå att killen finner en kick i detta. Jag har å andra sidan inte kört på liknande sätt och kan inte förstå, eftersom jag själv aldrig har upplevt känslan. Simple as that.

RobbeS
2010-08-20, 12:01
En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.

Vet vi egentligen det. Jag är ganska övertygad om att han misslyckats många gånger men inte värre än att han klarat sig. Vi lär inte få se misstagen på film i alla fall.
Om nu Ghost Rider är en så hyvens kille så att han försöker att undvika att köra på trafikmärken och barnvagnar så vore det ju betydligt bättre att han höll sig till en hastighet som är någorlunda vettig och respekterade rödljus vid övergångsställen. Men så mycket hänsyn vill han inte ta.

Liknelsen är ju klockren då Gr:s lek för eget intresse sker på platser där andra människor också vistas. Sen spelar det ingen roll hur skicklig han är för den där oförutsedda lilla detaljen som orsakar katastrof dyker alltid upp förr eller senare. GR verkar dock ha insett att han klarat sig alltför länge och att turen förr eller senare viker och därför lagt av. Synd bara att han inspirerat andra människor som saknar hans förmåga att köra mc.

Gurrag
2010-08-20, 12:05
Burr
Hoppas inte denna tråd blir som en sån där infekterad diskussion om vilken motorolja som är bäst eller om dyra eller billiga hjälmar är bäst. Det leder bara till osämja.

RobbeS
2010-08-20, 12:14
Burr
Hoppas inte denna tråd blir som en sån där infekterad diskussion om vilken motorolja som är bäst eller om dyra eller billiga hjälmar är bäst. Det leder bara till osämja.

Så länge man undviker personliga påhopp om t.ex andras yrkesval så tror jag att tråden kan vara ganska intressant. Men som i allt annat så är vissa mot och andra för och det är det bara att respektera. Tänk vad trist om alla tyckte likadant:)

Mc-Bosse
2010-08-20, 12:14
Jag har å andra sidan inte kört på liknande sätt och kan inte förstå, eftersom jag själv aldrig har upplevt känslan. Simple as that.

Jag kan förstå kicken trots att jag under min dryga året gamla mc-karriär bara varit uppe i 160 km/ tim och vänt med min hoj. Alla fattar väl att fart ger en kick oavsett om man själv varit med om det eller inte? Dragit på med sin bil har säkert de flesta gjort någon gång under sin körkortstid. Samma känsla av kontroll i hög fart gäller där. Ibland undrar jag om jag är på ett mc-forum eller på ett forum för Fiat 127 årsmodellerna 68 - 72. Vi kör väl mc och har kraftresurserna till vårt förfogande via högerhanden? Sporthoj.com är ju bara för mycket av fart, fart, fart och åter fart men detta är ju trots allt ett mc-forum.

Denna tråden andas i hög grad präktighet. Allt som är mot lagen ska fullständigt förkastas med alla medel. Det ska inte finnas någon möjlighet till att köra som en idiot på en mc om man vill för vi bor ju i präktiga Sverige där jantelagen (http://sv.wikipedia.org/wiki/Jantelagen) lever och frodas i hög grad.

DearHunter
2010-08-20, 12:16
En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.

Du, GhostBusDriver...!:D

...den faller inte pladask. Syftet är samma!
GhostHunter prickar inte människor han/hon heller förövrigt. En enorm skicklighet och bedrift som uppskattas av tex sådana som filmar när folk misshandlas oprovocerat på öppen gata och som väntar på att GH/GR ska misslyckas så att de ska få filma något mastigt och blodigt........

Motormannen
2010-08-20, 12:25
Jag kan förstå kicken trots att jag under min dryga året gamla mc-karriär bara varit uppe i 160 km/ tim och vänt med min hoj. Alla fattar väl att fart ger en kick oavsett om man själv varit med om det eller inte? Dragit på med sin bil har säkert de flesta gjort någon gång under sin körkortstid. Samma känsla av kontroll i hög fart gäller där. Ibland undrar jag om jag är på ett mc-forum eller på ett forum för Fiat 127 årsmodellerna 68 - 72. Vi kör väl mc och har kraftresurserna till vårt förfogande via högerhanden? Sporthoj.com är ju bara för mycket av fart, fart, fart och åter fart men detta är ju trots allt ett mc-forum.

Så länge man inte upplevt något så vet man ju inte vilken känsla man personligen får, om man uppskattar det eller inte. Alla är vi olika.

Jag kan t.ex säga till dig att dykning måste du bara prova för det är världens härligaste upplevelse, istället kanske du får alldeles för hög känsla av instängdhet som en del faktiskt får.

Jag är en mer försiktig person som inte uppskattar höga farter, jag åker inte ens virvellvind eller berg-och-dalbana på tivoli!

Vi ska inte bli osams för att människor har olika åsikter om ditten och datten.

Mc-Bosse
2010-08-20, 12:40
Du, GhostBusDriver...!:D

...den faller inte pladask. Syftet är samma!
GhostHunter prickar inte människor han/hon heller förövrigt. En enorm skicklighet och bedrift som uppskattas av tex sådana som filmar när folk misshandlas oprovocerat på öppen gata och som väntar på att GH/GR ska misslyckas så att de ska få filma något mastigt och blodigt........

Nu är du ute och cyklar! En mc på motorvägen som kör om alla fordon i hög fart bara det hittas en liten lucka någonstans på vägen kan inte jämföras med någon som sitter och skjuter med vapen på allmän plats! Han må vara skicklig och inte träffa personer men han gör faktiskt skada på egendom av olika slag. Och det helt medvetet till skillnad mot GR som undviker all skada på egendom med sin skicklighet i framförandet av sin mc.

När du nu också drar in misshandel av personer på allmän plats, dock i en bisats, är du ju så långt ifrån ämnet som det bara går. GR visste hur man framför en mc i fruktansvärt hög fart utan att köra på någonting och förflyttade sig från Stockholm till Uppsala på 16 min.

Det är skickligt och i all sin vansinnighet coolt! :D

DearHunter
2010-08-20, 12:46
Nu är du ute och cyklar! En mc på motorvägen som kör om alla fordon i hög fart bara det hittas en liten lucka någonstans på vägen kan inte jämföras med någon som sitter och skjuter med vapen på allmän plats! Han må vara skicklig och inte träffa personer men han gör faktiskt skada på egendom av olika slag. Och det helt medvetet till skillnad mot GR som undviker all skada på egendom med sin skicklighet i framförandet av sin mc.

När du nu också drar in misshandel av personer på allmän plats, dock i en bisats, är du ju så långt ifrån ämnet som det bara går. GR visste hur man framför en mc i fruktansvärt hög fart utan att köra på någonting och förflyttade sig från Stockholm till Uppsala på 16 min.

Det är skickligt och i all sin vansinnighet coolt! :D

Skador på egendom är oviktigt i sammanhanget.
Det är inte träden jag skriver om. Det är skogen.....

Mc-Bosse
2010-08-20, 13:07
Skador på egendom är oviktigt i sammanhanget.
Det är inte träden jag skriver om. Det är skogen.....

Ghostrider kör med sin mc så fort det bara är möljigt mellan Stockholm och Uppsala. Han undviker med sin skicklighet att köra på någonting. Några rickoschetter existerar inte. En del bilister blir upprörda och skärrade av han framfart men allt löper på bra och han når sitt mål på 16 min.

Och detta jämför du med:

"GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer."

Olika åsikter ska ventileras och det är nu gjort. Nu ska jag ut och se om jag kan skrämma upp någon med min mc... ;)

Starrider_Johnny
2010-08-20, 13:14
Är det inte bättre att köra Stockholm-Uppsala på längsta möjliga tid och stanna på några ställen och lukta på blommorna ;)

Scorpio
2010-08-20, 14:08
Jag sticker inte under stol med att jag också kan få en kick av att verkligen pressa min mc, det sker dock på inhägnat område(läs: bankörning) där risken att skada andra människor är minimal(förutom likasinnade som kör på samma villkor).

Men faktum är att jag också har kört RIKTIGT fort på allmän väg.

Det var nu bra många år sedan och det var en tidig söndag morgon när jag var ensam på motorvägen. Detta förringar dock inte det faktum att det var oansvarigt handlat av mig. Jag hävdar dock att den stora skillnaden mellan mig och Ghostrider är att jag faktiskt är medveten om detta ansvar. Varför jag också minimerade risken för andra trafikanter/människor genom att välja en motorväg tom från trafik. Som tur är har jag vuxit/mognat ifrån detta nu..

Roadking
2010-08-20, 14:45
Det är skickligt och i all sin vansinnighet coolt! :D

Tycker du det är coolt när ett gäng harley utan dämpning i sina raka rör skrämmer skiten ur barn och gamla också?
Om du nu med millimeternogranna jämförelser skall påpeka min osaklighet så be my guest.

Roadking
2010-08-20, 15:07
Är det inte bättre att köra Stockholm-Uppsala på längsta möjliga tid och stanna på några ställen och lukta på blommorna ;)
:cool::)

erkagn
2010-08-20, 15:25
Är det inte bättre att köra Stockholm-Uppsala på längsta möjliga tid och stanna på några ställen och lukta på blommorna ;)

Ja, de tycker jag är bättre! Så resonerar nog många customhojåkare 8)

oban
2010-08-20, 18:51
Ghostrider kör med sin mc så fort det bara är möljigt mellan Stockholm och Uppsala. Han undviker med sin skicklighet att köra på någonting. Några rickoschetter existerar inte. En del bilister blir upprörda och skärrade av han framfart men allt löper på bra och han når sitt mål på 16 min.


Turligtvis (eller tyvärr) så har han bara en enorm tur när han kört sina repor på film, det räcker med en bilist som får för sig att köra om någon annan när han kommer bakifrån i hög fart för att filmen inte ska vara så tuff längre. Då spelar skickligheten ingen roll längre.

Sen kan man ju också undra över skickligheten, om han nu är sån överhejare på att köra hoj snabbt, varför kör han då inte på bana och blir mästare??.... eller är det så att han blir ifrånkörd på bana??? (bara undrar)

Retard
2010-08-20, 18:58
GR, the man the myth. Jämför inte han med John Ausonius Pleese.

Mc-Bosse
2010-08-20, 19:17
Tycker du det är coolt när ett gäng harley utan dämpning i sina raka rör skrämmer skiten ur barn och gamla också?
Om du nu med millimeternogranna jämförelser skall påpeka min osaklighet så be my guest.

Kom igen nu! Va e detta för kommentar? Blanda in avgasljud? Jag har ju i inlägg efter inlägg förklarat min ståndpunkt i frågan! Det är GR:s färd på 16 min som är cool *OBS* I ALL SIN VANSINNIGHET! *OBS*. Hade han nu orsakat olyckor och skit på denna sträcka hade det inte alls varit coolt. Är det bara jag som kan ha två åsikter om samma sak?

Jag tycker en del saker är coola i sin vansinnighet och att klara av nämnda sträcka på 16 min är coolt. Varför skulle jag tycka att högt avgasljud är coolt som inte har med tråden att göra? Vad i mina inlägg har fått dig att tro detta om mig?

Millimeternogrann är jag inte alls i mina kommentarer. Men när jag tycker jämförelser haltar värre än en häst på 3 ben så reagerar jag. När du nu drar in högt avgasljud som kan skrämma slag på personer så reagerar jag igen. Vi diskuterar GR:s framfart och att jag tycker att nämnda sträcka på 16 min är coolt *OBS* I ALL SIN VANSINNIGHET! *OBS*. Jag har aldrig sagt att det är lämpligt men nu gjorde han det på ett synnerligen skickligt sätt och då är det coolt! :D

Du försöker på något sätt att inkludera högt avgasljud i vad jag tycker är coolt. Är det något mer som jag ska tycka är coolt bara för att jag tycker GR:s framfart *OBS* I ALL SIN VANSINNIGHET! *OBS* är cool? Bara du tycks veta! :D

You can all be my guests! ;)

Mc-Bosse
2010-08-20, 20:20
Turligtvis (eller tyvärr) så har han bara en enorm tur när han kört sina repor på film, det räcker med en bilist som får för sig att köra om någon annan när han kommer bakifrån i hög fart för att filmen inte ska vara så tuff längre. Då spelar skickligheten ingen roll längre.

Sen kan man ju också undra över skickligheten, om han nu är sån överhejare på att köra hoj snabbt, varför kör han då inte på bana och blir mästare??.... eller är det så att han blir ifrånkörd på bana??? (bara undrar)

Skicklighet kan även innefatta en viss portion tur. Som jag fattat det var anledningen tills hans beteende att han ville sätta stöddiga typer i sina snabba bilar på plats. Han är en hejare även på bana.

DearHunter
2010-08-20, 21:11
Han (med flera) skulle kunna förse psykiatriforskningen med så mycket material så att det skulle fylla ett helt mentalsjukhus (diagnoser alltså). Inte ens Greklands samlade statsskuld skulle kunna finansiera en elchockbehandling även om Fortum halverade elpriset och staten tog bort all skatt!

http://www.youtube.com/watch?v=Gx1CkPcICaY&feature=related

Coolt Bosse! Känns tryggt att ha dig som bussförare.... :D

Jonas
2010-08-20, 21:15
Inte coolt alls. Bara idioti. Förstår inte hur någon annan än sextonåringar med ADHD kan tycka att detta är häftigt. Köra fort är en sak, men det här galenskap av någon som förmodligen helt saknade empati för egna anhöriga eller andras väl och liv. Nu ska han ha sansat sig, men kommer för lång tid vara normen för andra galenpannor som vill nå hans "status". Med garanterade olyckor som följd. Säkert har redan många som haft GB som förebild/idol skadats eller omkommit redan. Vad är coolt med det, Mc-Bosse?? Att han klarade sig berodde till största delen på tur i kombination med erfarenhet och skicklighet, men det förtar inte att det var galenskap det han höll på med. Såna beteenden förstör för hela hojkollektivet och bör självklart inte beskrivas som coolt! :mad:

Roadking
2010-08-20, 21:22
Kom igen nu! Va e detta för kommentar? Blanda in avgasljud?

;)

Som jag misstänkte. Du skulle inte förstå och mig kvittar det lika.
Du får självklart reagera på precis vad du vill, men den rätten har även jag. Att på detta sätt ange en galning som cool misspryder ett ansvarsfullt stt att se på umgänge i trafiken.

Mc-Bosse
2010-08-20, 21:27
Inte coolt alls. Bara idioti. Förstår inte hur någon annan än sextonåringar med ADHD kan tycka att detta är häftigt. Köra fort är en sak, men det här galenskap av någon som förmodligen helt saknade empati för egna anhöriga eller andras väl och liv. Nu ska han ha sansat sig, men kommer för lång tid vara normen för andra galenpannor som vill nå hans "status". Med garanterade olyckor som följd. Säkert har redan många som haft GB som förebild/idol skadats eller omkommit redan. Vad är coolt med det, Mc-Bosse?? Att han klarade sig berodde till största delen på tur i kombination med erfarenhet och skicklighet, men det förtar inte att det var galenskap det han höll på med. Såna beteenden förstör för hela hojkollektivet och bör självklart inte beskrivas som coolt! :mad:

Jag skriver en sista gång i denna tråden för er som inte kan läsa eller av någon anledning inte vill fatta. Det är galenskap som du säger Jonas. Vansinnigt har dock hela tiden varit mitt ordval. Jag tycker att jag på ett synnerligen pedagogiskt sätt förklarat och sagt att skickligheten i att göra färden i dom farterna och att klara av det är coolt just bara för att han handhar mc:n på ett mycket skickligt sätt utan att krocka. Men det är samtidigt vansinnigt eller som du Jonas säger: galet. Är det min tvådelade åsikt som inte kan accepteras så kan jag inte göra något åt det!

Jag tycker att om jag lämnar denna tråden nu så flyr jag inte för jag kan inte vara tydligare än vad jag varit.

Fortsätt gärna diskutera. Jag kommer att läsa men lägger mig inte i.

DearHunter
2010-08-20, 21:39
Du flyr tråden. Helt klart.... :D ;)

Jonas
2010-08-20, 21:53
Men ändå kan jag inte låta bli att beundra att han genomförde det utan att skada andra eller sig själv. Trots vansinnesfarter så visste han vad han gjorde. Han har ju för alltid satt andra på plats. Han är snabbast. Punkt slut!


Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.!


Allt som är mot lagen ska fullständigt förkastas med alla medel. Det ska inte finnas någon möjlighet till att köra som en idiot på en mc om man vill för vi bor ju i präktiga Sverige där jantelagen lever och frodas i hög grad.


GR visste hur man framför en mc i fruktansvärt hög fart utan att köra på någonting och förflyttade sig från Stockholm till Uppsala på 16 min.

Det är skickligt och i all sin vansinnighet coolt! :D


Nu ska jag ut och se om jag kan skrämma upp någon med min mc...


Jag tycker en del saker är coola i sin vansinnighet och att klara av nämnda sträcka på 16 min är coolt.


Som jag fattat det var anledningen tills hans beteende att han ville sätta stöddiga typer i sina snabba bilar på plats.

Dina citat är både märkliga och lite skrämmande. Jag är synnerligen glad över att du inte har den där Hayabusan som du suktar efter... :(

(ja, jag har fetstilat en del av de uttryck som jag vänder mig emot och som får mig att undra hur du tänker, Mc-Bosse)

engström67
2010-08-20, 22:20
Ghostrider kör med sin mc så fort det bara är möljigt mellan Stockholm och Uppsala. Han undviker med sin skicklighet att köra på någonting. Några rickoschetter existerar inte. En del bilister blir upprörda och skärrade av han framfart men allt löper på bra och han når sitt mål på 16 min.

Och detta jämför du med:

"GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer."

Olika åsikter ska ventileras och det är nu gjort. Nu ska jag ut och se om jag kan skrämma upp någon med min mc... ;)

Du är rolig du,jag håller med dig i det mesta,jag har själv en hoj med 160hk och inte sjutton åker man bara omkring i 90,man lär ju rasta pollarna ibland annars kan man ju åka moped;DTänk när man är ute och åker med den lokala mc klubben och det är mest blyslädar som åker i 80 på 90väg osv,man kan ju få spader

Nicke
2010-08-20, 22:35
Ja, de tycker jag är bättre! Så resonerar nog många customhojåkare 8)


.... och även jag ....

Mr.Peter
2010-08-21, 01:12
Du är rolig du,jag håller med dig i det mesta,jag har själv en hoj med 160hk och inte sjutton åker man bara omkring i 90,man lär ju rasta pollarna ibland annars kan man ju åka moped;DTänk när man är ute och åker med den lokala mc klubben och det är mest blyslädar som åker i 80 på 90väg osv,man kan ju få spader
Stämmer bra de!

Det är ju därför man kör mc,annars kan man ju köra med rutorna nere på bilen!:cool:

GeCe
2010-08-21, 02:39
Nu ska vi inte minimera hans insats trots att det är dumt att från början komma på tanken. Vem som helst skulle överhuvudtaget inte våga att köra som han gjorde. Köra rakt fram på en motorväg är inga problem i vilken fart det än må vara men att hålla koll på andra fordon och göra egna filer både till vänster, höger och i mitten kräver nerver i vansinniga farter. Dessutom med klockan som piska!

Det är detta att han klarar av det som jag beundrar samtidigt som det är vansinnigt. Jo det går att ha två tolkningar.

Att minimera hans insats är precis vad jag tycker vi ska göra och det finns INGET som helst försvar för ett sådant idiotiskt beteende. Att han nu tydligen slutat med dumheterna talar väl för sig själv han kanske börjat använda hjärnan i den mån det finns någon. Undrar hur du använde hjärnan när du skrev det där dravlet?

När han höll på och om han då hade varit en orsakat en olycka och någon mina närstående blivit drabbad lovar jag dig att jag pepprat fanskapet fullt med bly och styckat upp resterna till vargmat och tagit mitt straff sen. För med den snälla svenska lagstiftning vi har hade han aldrig fått det straff han hade förtjänat i mina ögon.

Blev själv omkörd på 70-väg häromdagen av två idioter som tydligen tävlade som körde som galningar och trängde sig fram emellan bilarna och gjorde vansinnes omkörningar där en normal människa inte skulle drömma om att köra om. Det påminde mig om den här tråden!

Scorpio
2010-08-21, 10:07
Som tidigare sagts, om han nu är så överdj-vligt säker på att köra mc, hur det komma sig att han inte vunnit några stora titlar inom roadracingen? Men det är väl bara ren och skär otur förstås..

Om det istället skulle vara så att han kanske inte är fullt så säker på att köra mc som somliga vill låta påskina, så borde han, för att visa åtminstone en liten gnutta respekt för andra människors liv och hälsa, ägna sig åt sådant här istället:

http://www.youtube.com/watch?v=x3FOOAMqMvM

Roadking
2010-08-21, 10:39
Citat:
Nu ska jag ut och se om jag kan skrämma upp någon med min mc... / Skrämma skiten ur barn och gamla.
så svårt va det tydligen inte för andra att begripa vad jag menade.

Ove
2010-08-21, 11:02
:confused: Förstår fortfarande inte vari "prestationen" ligger. Motorväg och förutsägbar trafik. bara att höja blicken och reagera lite tidigare än i normalfart. Ser ingenting att beundra, bara dumhet. Mest korkade är dom som dokumenterar och sprider fånerierna. :rolleyes:

engström67
2010-08-21, 12:42
:confused: Förstår fortfarande inte vari "prestationen" ligger. Motorväg och förutsägbar trafik. bara att höja blicken och reagera lite tidigare än i normalfart. Ser ingenting att beundra, bara dumhet. Mest korkade är dom som dokumenterar och sprider fånerierna. :rolleyes:

Jag försvarar inte GR,tvärtom jag har sett någon kort filmsnutt med honom och det är ju inte ens kul, men köra hoj det kan han,men dom förstör ju för oss andra vanliga mc åkare.Höja blicken lite,reagera lite tidigare:confused: har du kört över 200 någon gång,krävs lite mera än höja blicken lite,för att inte tala om på bakhjulet i 300,inga blåbär i trafiken skulle klara dessa tokerier,men det ser ju fränt ut:rolleyes:

Ove
2010-08-21, 12:58
Jag försvarar inte GR,tvärtom jag har sett någon kort filmsnutt med honom och det är ju inte ens kul, men köra hoj det kan han,men dom förstör ju för oss andra vanliga mc åkare.Höja blicken lite,reagera lite tidigare:confused: har du kört över 200 någon gång,krävs lite mera än höja blicken lite,för att inte tala om på bakhjulet i 300,inga blåbär i trafiken skulle klara dessa tokerier,men det ser ju fränt ut:rolleyes:

Jodå. Jag har kört ganska fort. För fort och nästan hela tiden men alltid försökt följa alla andra regler än just hastighetsgränserna som gällde. Har lugnat ner mig sen ett antal år. Var faktiskt tvungen att skaffa mig en bil med "inbyggd hastighetsbegränsning" för att tagga ner och vänja om. En hastighet på mätaren betyder eg. inte så väldigt mycket för det kan gå j-a fort i 70 om man är på rätt väg och då känns det betydligt mer än 200+ på en raka. Jag har alltså gjort mina dumheter själv och gör väl fortfarande ibland men inte f - n tycker jag det är något som ska ut på youtube!

Säger som Mor Emma när det skulle vara så frigjort på 70-talet och hon fick frågan vad hon tyckte om sexdebatten: Vi gjorde detsamma förr också men då höll vi tyst! ;)

GeCe
2010-08-21, 14:43
Säger som Mor Emma när det skulle vara så frigjort på 70-talet och hon fick frågan vad hon tyckte om sexdebatten: Vi gjorde detsamma förr också men då höll vi tyst! ;)

En fullträff! :D :D :D Skryt och skrävel luktar alltid illa!

Retard
2010-08-21, 16:19
Tänk er för nu. Ni är på hojen.nu. Här har alla mer DB än HK på sina hojar.

Och åkningen går ut på att göra småbarn döva, inte att köra över dem vid övergångsställena som de med plastraketer gör.

GeCe
2010-08-21, 17:08
Tänk er för nu. Ni är på hojen.nu. Här har alla mer DB än HK på sina hojar.

Och åkningen går ut på att göra småbarn döva, inte att köra över dem vid övergångsställena som de med plastraketer gör.


Inte alla, men de som plockar bort orginaldämparen förstår jag inte. Vuxna människor som gör det tycker jag är barnsliga men de kanske tror att de impar på någon när de istället gör tvärtom i sitt sök efter ballhetsfaktor eller penisförlängare eller vad det nu handlar om.
Lågvatten-märke från min sida för vuxna som försöker impa på det viset. Sånt hör väl tonårstiden till och moppe. :cool:

engström67
2010-08-21, 18:04
Inte alla, men de som plockar bort orginaldämparen förstår jag inte. Vuxna människor som gör det tycker jag är barnsliga men de kanske tror att de impar på någon när de istället gör tvärtom i sitt sök efter ballhetsfaktor eller penisförlängare eller vad det nu handlar om.
Lågvatten-märke från min sida för vuxna som försöker impa på det viset. Sånt hör väl tonårstiden till och moppe. :cool:

Men om orginaldämparen är ful då?ja då byter jag ut den:D sedan finns det ju hojar som bara måste låta för att dom sjunger så gott Tex nya multistrada med utbytt system,helt otroligt,skulle kunna köpa den bara för ljudet.

Retard
2010-08-21, 18:31
Men om orginaldämparen är ful då?ja då byter jag ut den:D sedan finns det ju hojar som bara måste låta för att dom sjunger så gott Tex nya multistrada med utbytt system,helt otroligt,skulle kunna köpa den bara för ljudet.

Visst, det är jättehäftigt.

För ett par veckor sedan träffade jag på en riktig db-stolle.

På macken. jag tankade min hoj. Ut kom en medelålders fet kille i skinnväst.
(Förövrigt det enda i skyddsväg han hade på sig förutom hjälmen).

Satte in öronproppar, satte sig på hojen o starta eländet.. Satan i gatan. :eek:
Tror han hade tappat avgassystmet på vägen till macken, så jag förstår att han använde öronproppar.
Hur faan tänker han? :confused:

Fast nu handlade tråden om GR. Å vill man debattera GR ska man inte göra det på detta forumet.
Ungefär som att Carola Häggkvist skulle besöka RFSL:S årsmöte o försöka konvertera alla homosexuella.

GeCe
2010-08-21, 18:48
Men om orginaldämparen är ful då?ja då byter jag ut den:D sedan finns det ju hojar som bara måste låta för att dom sjunger så gott Tex nya multistrada med utbytt system,helt otroligt,skulle kunna köpa den bara för ljudet.


Stradan låter säkert gott med orginaldämpare också! Och om man är en snobb med fet plånbok och byter varför måste det låta så f...bannat mycket då och var ligger det roliga med det?
Ligger det roliga i att åka omkring och vara störande och reta folk kanske? Tycker det är tuffare när det är tyst för en själv på hojen också. Jodå ja har provat, eftersom en hoj jag köpte var utrustad med en bastard dämpare som åkte av illa kvickt.

GeCe
2010-08-21, 19:19
Fast nu handlade tråden om GR. Å vill man debattera GR ska man inte göra det på detta forumet.
Ungefär som att Carola Häggkvist skulle besöka RFSL:S årsmöte o försöka konvertera alla homosexuella.


:eek: Så du är en sån så att blir det fel svar så vänder du kappen efter vinden och går någon annanstans där du får svar som passar dina syften bättre då? ??? Synnerligen fegt och till och med sämre än det som politiker sysslar med. De försöker ju övertyga med argument och kanske du har svårt för att hitta sådana som håller i frågan? Det är väl där som skon klämmer antar jag.

Retard
2010-08-21, 19:20
Nä nu är det nog med snack..

Ska sätta mig på Hayabusan och se om jag kommer upp i över 300km/h som fabriken utlovat.
Inte kört fortare än 280 tidigare. Någon som har tips på lämplig 50-väg runt Östergötland?

engström67
2010-08-21, 19:34
Stradan låter säkert gott med orginaldämpare också! Och om man är en snobb med fet plånbok och byter varför måste det låta så f...bannat mycket då och var ligger det roliga med det?
Ligger det roliga i att åka omkring och vara störande och reta folk kanske? Tycker det är tuffare när det är tyst för en själv på hojen också. Jodå ja har provat, eftersom en hoj jag köpte var utrustad med en bastard dämpare som åkte av illa kvickt.

Skall man vara snobb bara för att man köper ny hoj??? dummaste jag hört,dessutom så är det inte raka rör jag talar om,det låter illa.Jag har bytt dämpare på alla hojar jag haft,till och med besiktigat en av dom utan problem,så skrämma barn gör jag nog inte.

engström67
2010-08-21, 19:36
Nä nu är det nog med snack..

Ska sätta mig på Hayabusan och se om jag kommer upp i över 300km/h som fabriken utlovat.
Inte kört fortare än 280 tidigare. Någon som har tips på lämplig 50-väg runt Östergötland?

:D:D:D:D:D,ta motorvägen i stället lite dumt på 50väg tycker jag,sedan är väl det klart att man måste testa toppfarten:)

Mr.Peter
2010-08-21, 20:04
Nä nu är det nog med snack..

Ska sätta mig på Hayabusan och se om jag kommer upp i över 300km/h som fabriken utlovat.
Inte kört fortare än 280 tidigare. Någon som har tips på lämplig 50-väg runt Östergötland?

Varför inte testa på en 30-sträcka med fartgupp,tror inte nån tar illa upp här?

Retard
2010-08-21, 21:19
Varför inte testa på en 30-sträcka med fartgupp,tror inte nån tar illa upp här?

Du menar att det är helt okej om man framför >110db ;D

GeCe
2010-08-21, 22:24
Nä nu är det nog med snack..

Ska sätta mig på Hayabusan och se om jag kommer upp i över 300km/h som fabriken utlovat.
Inte kört fortare än 280 tidigare. Någon som har tips på lämplig 50-väg runt Östergötland?


Misstänkte det, argumenten är slut för det finns inga! :rolleyes:

GeCe
2010-08-21, 22:33
Skall man vara snobb bara för att man köper ny hoj??? dummaste jag hört,dessutom så är det inte raka rör jag talar om,det låter illa.Jag har bytt dämpare på alla hojar jag haft,till och med besiktigat en av dom utan problem,så skrämma barn gör jag nog inte.


Läs vad jag skrev! Byta dämpare var det och inget annat och det tycker jag är snobberi och barnsligt! Tillfredsställer möjligtvis det egna egot bara och stör omgivningen även om det säkert finns de som tydligen är duktigare än du som det låter här efter det du skriver.

groggy
2010-08-21, 23:09
Snacka om sandlåda, trodde att hojen.nu var för vuxna men fan va ja bedrog mig
kan nån admin ta bort mitt account så vore jag tacksam

Scorpio
2010-08-22, 10:10
Tänk er för nu. Ni är på hojen.nu. Här har alla mer DB än HK på sina hojar.

Och åkningen går ut på att göra småbarn döva, inte att köra över dem vid övergångsställena som de med plastraketer gör.

Varför inte både och? DÅ är man verkligen både frän, idol och förebild. Och tycker att sporthoj.com är guds gåva till mänskligheten.

Eller så gör man som majoriteten av mc-åkare: Kör lite för fort ibland, men med andra trafikanter/människors liv och hälsa i åtanke. Och modifierar/byter avgassystem, men på en sansad nivå och använder detta på ett sätt som respekterar andra människor.

pewa
2010-08-22, 10:49
Snacka om sandlåda, trodde att hojen.nu var för vuxna men fan va ja bedrog mig
kan nån admin ta bort mitt account så vore jag tacksam

Hojen.nu är för alla som gillar motorcyklar! Diskussioner är bra, gillar man inte vad som skrivs i en tråd finns det många andra att läsa istället.

Skicka ett mail eller PM om du vill radera kontot.

Brännjack
2011-11-03, 22:54
Han (med flera) skulle kunna förse psykiatriforskningen med så mycket material så att det skulle fylla ett helt mentalsjukhus (diagnoser alltså). Inte ens Greklands samlade statsskuld skulle kunna finansiera en elchockbehandling även om Fortum halverade elpriset och staten tog bort all skatt!

http://www.youtube.com/watch?v=Gx1CkPcICaY&feature=related

Coolt Bosse! Känns tryggt att ha dig som bussförare.... :D

Andra gången i den här tråden jag ser dig påpeka att MC-Bosse är bussförare. Vad har det
med saken att göra? Är inte det ett personligt påhopp?

Jag har läst åtta sidor av något som jag trodde skulle handla om fakta om Ghostrider och hans filmer. Åsikter kring det. Men ni verkade vilja starta ett krig mot MC-Bosse. Meningslöst.

Finns det ingen som har något kul att berätta om honom? Fakta? Länkar? Filmer? Bilder? U name it?

Jag tycker att GhostRider är en otroligt skicklig hoj åkare.

Brännjack
2011-11-04, 02:42
https://www.flashback.org/t147450p4. Mycket intressant tråd med all fakta man kan tänkas vilja veta. Kolla särskilt på sidan 4

Borken
2011-11-04, 18:58
Ghostrider är en fegis, jag skulle vilja se honom stå på på samma sätt i Rom under rusningstrafik :P

Ove
2011-11-04, 19:54
Jag tycker att GhostRider är en otroligt skicklig hoj åkare.

Kanske att han kan hantera motorcykel på ett sätt som verkar skickligt. Köra j -a fort och chansa vilt kräver inte så mycket mer än brist på vett.

Killen visar tecken på beteendestörning och en korrekt diagnos och behandling skulle kanske hjälpa honom till ett lyckligare liv. :)

Jan-Olov
2011-11-04, 20:32
Jag blir bara förbannad när han totalt struntar i med trafikanternas säkerhet. Om någon råkar byta fil och missa att han kommer så fort så får han leva med detta bara för att dåren skall visa sig på styva linan. Sedan alla som hjälper honom att göra filmerna är precis lika avsaknad av respekt för sina med trafikanter för dom uppmanar till dårskapen.

Molgan
2011-11-05, 00:04
Finns det ingen som har något kul att berätta om honom? Fakta? Länkar? Filmer? Bilder? U name it?
Du kan ju gå direkt till källan: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=174

Utjatat ämne för övrigt.

Hamre
2011-11-05, 00:23
Jag tycker att GhostRider är en otroligt skicklig hoj åkare.

Har man bara tur så behöver man inget förstånd!

engström67
2011-11-05, 09:09
Har man bara tur så behöver man inget förstånd!

Tyvärr så handlar det väl inte så mycket om tur,utan skicklighet.MEN VANSINNIGT.det där med tur och otur är ju något helt annat.Man blir ju så förbannad,typ hörde en dag på jobbet..du fan vilken otur han hade,lade hela tradaren i diket,flera miljoner upp i rök?vadå otur menar jag,man har väl för tusan inte otur om man själv klantar till det.Otur är om man kommer runt kröken och vägen är borta eller det står något ivägen.Handhavande fel är ju aldrig otur:confused:

Olle Å
2011-11-05, 09:37
Visst är Ghostrider duktig som förare betraktat, men han saknar (saknade ) den moraliska spärren som gör att de flesta inte vill köra så, eftersom man utsätter andra för enorma risker
Tyvärr får ju en sådan person lite av en hjältestatus och får därför efterföljare, som kanske inte är lika duktiga.
Visst är det en prestation att utföra en massa stunts på hojen , men det verkar som om det skall uppvisas på allmäna vägar, vilket ger en extra kick.
Det här med tur kan ju diskuteras i det oändliga. Livet startar med en påse tur som man tar lite ur varje gång man behöver. Helt plötsligt tar påsen slut och då skyller man på otur.
Har inget mot tricks osv, men man skall inte utsätta oskyldiga för faror.

räven
2011-11-05, 11:05
Jag tycker att orden tur å otur är väldigt missbrukade. Om alla håller sig snällt i sin fil när man kör om har man tur. Skulle någon plötsligt svänga ut framför har man otur å hamnade bårhuset.

Jonas76
2011-11-05, 11:32
Hett ämne tydligen då tråden är över ett år gammal...Släpp det och gå vidare!

engström67
2011-11-05, 11:44
Hett ämne tydligen då tråden är över ett år gammal...Släpp det och gå vidare!

:):):)

Hamre
2011-11-05, 20:40
Tyvärr så handlar det väl inte så mycket om tur,utan skicklighet.MEN VANSINNIGT.det där med tur och otur är ju något helt annat.Man blir ju så förbannad,typ hörde en dag på jobbet..du fan vilken otur han hade,lade hela tradaren i diket,flera miljoner upp i rök?vadå otur menar jag,man har väl för tusan inte otur om man själv klantar till det.Otur är om man kommer runt kröken och vägen är borta eller det står något ivägen.Handhavande fel är ju aldrig otur:confused:

Det är precis vad det handlar om,TUR. Kör du som en idiot ute i trafiken så måste du ha tur!!!
Det räcker med att nån bilist inte ser dej komma, när du kör i 250 km/h! Så kom inte och snacka om att han inte har TUR!! Du kan inte va skicklig på att köra när du inte vet hur medtrafikanterna reagerar.

engström67
2011-11-05, 22:06
Det är precis vad det handlar om,TUR. Kör du som en idiot ute i trafiken så måste du ha tur!!!
Det räcker med att nån bilist inte ser dej komma, när du kör i 250 km/h! Så kom inte och snacka om att han inte har TUR!! Du kan inte va skicklig på att köra när du inte vet hur medtrafikanterna reagerar.

Jodå:Dskicklighet är att hålla koll på amatörer i trafiken. Läsa trafiken bör man,annars skulle man ju köra ihjäl folk varje dag

Hamre
2011-11-05, 23:33
Jodå:Dskicklighet är att hålla koll på amatörer i trafiken. Läsa trafiken bör man,annars skulle man ju köra ihjäl folk varje dag

Försök göra det i 250 km/h.
I 80 km/h sittande 3m över vägbanan e de väldigt lätt!!

engström67
2011-11-06, 00:52
Försök göra det i 250 km/h.
I 80 km/h sittande 3m över vägbanan e de väldigt lätt!!

yrkesskada,man läser trafiken även i en gocart:D

Ove
2011-11-06, 11:53
Jodå:Dskicklighet är att hålla koll på amatörer i trafiken. Läsa trafiken bör man,annars skulle man ju köra ihjäl folk varje dag

:hmmmm2: Ja vad säger man? Jag var väl en sorts yrkestrafikant under några decennier, mest i personbil och ett alltför fullt program både i arbetet och under den så kallade fritiden. Detta innebar att tid skulle liksom alltid köras in. "Skicklig" med bilarna kan jag nog säga att jag var och "läsa trafiken" kan man göra i viss mån. Men tur ska man ha och det har jag haft massor av. Det har bara varit en mindre smäll när jag hamnade mitt i en seriekrock annars har både fru Fortuna och Skyddsängeln varit på min sida, Långt mer än jag förtjänat. :rolleyes:

När jag sent omsider kom fram till att det där med att min "skicklighet" mest var tur lugnade jag ner tempot åtskilligt och upptäcker att jag bara haft bråttom i onödan. :cool:

engström67
2011-11-06, 17:46
:hmmmm2: Ja vad säger man? Jag var väl en sorts yrkestrafikant under några decennier, mest i personbil och ett alltför fullt program både i arbetet och under den så kallade fritiden. Detta innebar att tid skulle liksom alltid köras in. "Skicklig" med bilarna kan jag nog säga att jag var och "läsa trafiken" kan man göra i viss mån. Men tur ska man ha och det har jag haft massor av. Det har bara varit en mindre smäll när jag hamnade mitt i en seriekrock annars har både fru Fortuna och Skyddsängeln varit på min sida, Långt mer än jag förtjänat. :rolleyes:

När jag sent omsider kom fram till att det där med att min "skicklighet" mest var tur lugnade jag ner tempot åtskilligt och upptäcker att jag bara haft bråttom i onödan. :cool:

Jag och min stora näbb:D det är inte lätt,har jag tur så kommer jag till jobbet imorgon,har jag otur så kör jag väl av vägen eller så kommer det ett träd springande på mig:)

Ove
2011-11-06, 18:39
Jag och min stora näbb:D det är inte lätt,har jag tur så kommer jag till jobbet imorgon,har jag otur så kör jag väl av vägen eller så kommer det ett träd springande på mig:)

:D ;)

RobbeS
2011-11-07, 09:47
Det som egentligen är ganska intressant är att ingen människa född av kvinna, eller provrör, är skapad att färdas i hastigheter på mer än ca 25 km/h. Våran reaktionsförmåga kan vara ämnade till högre hastigheter men tiden från tanke till dess muskler och nervbanor gjort sitt är för lång. Då kommer logik och förmåga att förutse händelseförlopp in vilket är bra om dessa ev omständigheter finns i våran databas av erfarenheter.
Det som dock ställer till problem är då något väldigt oväntat händer. För en nybliven körkortsinnehavare kan det vara att en älg springer ut på vägen och för en erfaren yrkeschaufför att ett ufo landar framför bilen på motorvägen... :D

Olle Å
2011-11-07, 10:24
Att trafiken löper så bra som den gör, är nästan ett fenomen. Alltihop beror ju på att vi kan fatta beslut i rättan tid.. Då kommer vi till att övning ger färdighet. Alla nybörjare i trafiken räddas nog många gånger av att det finns personer med mer erfarenhet som klarar upp situationen.
Jag är säker på att våra yrkesförare många gånger har på något sätt fått vara räddande änglar för hetsporrarna.
Min hustru, nyss hemkommen från Rom och taxifärder där, blev väl lite omskakad av taxichaffisarnas framfart. Där gällde det verkligen att vara vaken och kunna läsa trafiken. Jag menar då, att om man far fram som en skållad råtta mellan filerna i tät trafik, så kan det ju hända att en nybörjare kanske fattar fel beslut och katastrofen är ett faktum.
Det finns absolut inget försvar att fara fram på detta vis.
Det är ju så otroligt mycket som kan störa en förare som gör att koncentrationen focuseras på något annat.

räven
2011-11-07, 10:27
Det som egentligen är ganska intressant är att ingen människa född av kvinna, eller provrör, är skapad att färdas i hastigheter på mer än ca 25 km/h. Våran reaktionsförmåga kan vara ämnade till högre hastigheter men tiden från tanke till dess muskler och nervbanor gjort sitt är för lång. Då kommer logik och förmåga att förutse händelseförlopp in vilket är bra om dessa ev omständigheter finns i våran databas av erfarenheter.
Det som dock ställer till problem är då något väldigt oväntat händer. För en nybliven körkortsinnehavare kan det vara att en älg springer ut på vägen och för en erfaren yrkeschaufför att ett ufo landar framför bilen på motorvägen... :D

Hmmm, kolla Bolten, 0-100 på 9,7 sek.

Duke
2012-03-27, 04:09
Än är inte den sista idioten född, tyvärr.

Tragiskt att unga killar ser upp till denna idiot som riskerar oskyldiga människors liv. Om idioten vill köra ihjäl sig så kan han göra det, jag skulle inte hjälpa honom om jag skulle bevittna en olycka där han är inblandad. Jag skulle hjälpa alla andra men inte honom.

Är han skicklig? Inte alls, utan det handlar om tur... och den kommer förr eller senare att ta slut. Räcker med att någon inte ser honom i backspegeln och svänger ut. *SMACK*... så blir han köttfärs.