handdator

Visa fullständig version : Väderprognoser



Mc-Bosse
2010-08-16, 12:19
Hej!

Sitter och kollar ut och jag vet inte vad jag ska tro om vädret. Det regnar inte nu men...

Kollar jag svt:s väder och vackertväder.se så är prognoserna olika vad gäller Höör. Svt säger småregn men vackertväder.se säger molningt utan en droppe regn. Svt får väl sin data från smhi och vackerväder från yr.no.

Än så länge har ju vackertväder rätt för det regnar inte och har inte gjort så på några timmar.

Skärmklippverktyget i Win 7 är synnerligen trevligt!

1, svt.se visar småregn
2, vackerväder.se visar uppehåll.

Nina
2010-08-16, 12:31
Jag tycker om vackertväder då i så fall. :)

Mats Liifv
2010-08-16, 12:48
Vet inte hur det varit med andra vädersiter, men yr.no har misslyckats rejält vid några tillfällen denna sommar....

Mc-Bosse
2010-08-16, 12:54
Vet inte hur det varit med andra vädersiter, men yr.no har misslyckats rejält vid några tillfällen denna sommar....

Vackertväder misslyckades fullständigt den dagen jag fick köra 6,7 mil i hällande regn med blixt och dunder.

Hagis
2010-08-16, 13:07
Brukar kolla på tv4 väder, dom har väll inte mer koll än yr men tja om man ändå måste se vad det förmodligen inte blir för väder så gillar jag deras upplägg på sidan ;D
annars är det oftast bara titta ut, skiner solen och det inte är svarta moln så full gas :cool:

Nina
2010-08-16, 13:09
Vackertväder misslyckades fullständigt den dagen jag fick köra 6,7 mil i hällande regn med blixt och dunder.

Ha ha ha, ja jo, jag upplevde samma sak fast med SMHI i bilden. En stor sol och när jag är som allra längst bort hemifrån öppnar sig himlen på vid gavel. :)

GeCe
2010-08-16, 15:26
Väderprognoser är inget annat än just prognoser för vad man kanske kan förvänta sig och ingen exakt vetenskap. ;) Dessutom är ju den mänskliga faktorn inblandad också!

Mc-Bosse
2010-08-16, 17:24
Sitter och kollar ut och jag vet inte vad jag ska tro om vädret. Det regnar inte nu men...

Vackertväder har haft rätt idag. 11 mil på hojen och inget regn. Det har hängt i luften men se där har det hängt! :)


Väderprognoser är inget annat än just prognoser för vad man kanske kan förvänta sig och ingen exakt vetenskap. ;) Dessutom är ju den mänskliga faktorn inblandad också!

Vädret måste vara otroligt nyckfullt eftersom datorerna inte kan räkna ut rätt väder efter alla dessa år av olika scenarior. Datan finns ju där i datorerna men ändå blir det inte alltid rätt.

fremas
2010-08-16, 17:30
Verkar blivit fel prognoser hela sommaren

annars är väl www.klart.se rätt ok

Nina
2010-08-17, 06:54
Man vet ju inte vad man ska tro om väderleksprognoserna. De visar alla lite olika bud, just nu menar SMHI att det ska bli uppehållsväder imorgon, andra menar lite stänk av olika grad. Jag vet inte hur de nya däcken beter sig i regn och väta men jag tror de ska komma bra överens. Man får helt enkelt prova och se hur de är i regn så jag tar min Street Triple till Åkers Styckebruk och kikar in hos Persåkers Speedshop. Det brukar vara en del hojar av olika slag och gamla fordon varje onsdag och det var ett bra tag sen jag var där med en hoj – förra året. :)

Chappy
2010-08-17, 08:07
Bästa väder sajten just nu är nog www.spelalotto.com Ett annat beprövat trick är att ta på regnstället även om det inte regnar. svetten lackar, men inte en dropp kommer uppifrån.

Mats Liifv
2010-08-17, 08:41
Bästa väder sajten just nu är nog www.spelalotto.com Ett annat beprövat trick är att ta på regnstället även om det inte regnar. svetten lackar, men inte en dropp kommer uppifrån.Så är det definitivt, har man satt på sig regnställ i förväg kommer det inte en droppe. Funkar nästan varje gång...:rolleyes:

gunther
2010-08-17, 08:45
Så är det definitivt, har man satt på sig regnställ i förväg kommer det inte en droppe. Funkar nästan varje gång...:rolleyes:

Det är därför man alltid har en stackars värnpliktig som får gå med regnstället på sig under strapatsövningarna i försvaret. ;)