handdator

Visa fullständig version : Tidig morgontur med BMW-klubben



Mats Liifv
2010-08-14, 14:17
Ledde tidigt i morse en tur i Stockholm för deltagarna i BMW-klubbens årsmöte. Var en mäktig känsla att leda femtiotvå hojar och sjuttiofem personer genom huvudstaden, fullständigt tom på såväl bilar som människor. Om intresse finns så anordnar jag gärna liknande turer för medlemmarna här på forumet framöver. Den intresserade kan läsa på bloggen om hur det var.

Nina
2010-08-14, 15:01
Se där, låter som det var lyckat trots tidig morgontimme. :)

Mats Liifv
2010-08-14, 18:57
Verkligen imponerande att man kan få upp sjuttiofem personer klockan fyra en lördagsmorgon.

Kan verkligen rekommendera alla att göra en liknande tur. Helt underbart att ha hela staden för sig själv och kunna åka så många hojar utan ett enda strul....

Mc-Bosse
2010-08-14, 20:12
Låter trevligt! Morgonen är fin på sommaren. Fråga mig för jag är nästan alltid uppe då vid 4-5 när jag jobbar.

Jonas
2010-08-14, 20:29
Härligt! Själv älskade jag att som sjöman på Stena Line gå ut på däck de tidiga morgontimmarna, 04-05, och njuta av friden och se ut över havet. Oavsett om det gick sjö eller var kav lugnt. Man blir ödmjuk av de stunderna, då jorden känns tom på annat liv än naturens krafter. Man blir liten som människa.

Känslan är liknande när man kör genom ett folktomt Stockholm. Så fantastiskt vacker staden är när man har tid att se allt utan trafik, ljud och folkvimmel. Otrolig känsla att köra Strandvägen klockan fem på morgonen. =)

Förstår precis vilken härlig tur som du lett, Mats! Måste ha gett flera deltagare en fantastisk bild och upplevelse av vår vackra huvudstad. Bra jobbat! Du kan med gott samvete nu titulera dig som Stockholmsambassadör! :)

Mats Liifv
2010-08-15, 01:18
Det var faktiskt flera som uttryckte sin uppskattning över turen och var glada att dom fått se Stockholm på detta vis. Dom hade den vanliga bilden, av en oherrans massa människor och bilar som står still i köer. Nu fick dom se en annan bild som dom knappt trodde existerade. Just att vi åkte upp framför Riksdagshuset imponerade på många. Få som trodde att det var tillåtet, vilket det faktiskt är. Dock får man inte parkera där....;)