handdator

Visa fullständig version : Centralstödsproblem



Mc-Bosse
2010-08-13, 19:50
Hej!

Jag vet att ni är trötta på mina centralstödsproblem. :D Sluta läs i så fall... ;)

Jag satt och bläddrade i originalhandboken (jo jag har den till denna 29 år gamla Kawasaki) och såg att det ju ska lyftas med högerhanden där bak när hojen ska upp på centralstödet. Jag visste ju detta innan men att det var avgörande med ett ordentligt grepp för att få upp hojen på centralstödet tänkte jag inte på förrän nu.

Satte dit ett rep och en rörbit runt övre stötdämparfästet och nu flyger hojen upp rätt lätt när jag trampar på centralstödet och samtidigt lyfter i detta ordentligt och gedigna :D handtag. Så lite som ska till. Det hjälper föga att dra i styret.

Jag kan ju visserligen ha detta rep med rörstump kvar men det ser inte så snyggt ut. Nu vet jag vad som ska till så ett handtag ska fixas dit och då en bit längre bak som det visas på bilden i originalhandoken. Kan tyckas att jag skulle kunna få tag någonstans bakom sidoväskorna men väskorna med hållarna hänger liksom på en krok och kan inte ryckas i uppåt. Bakom sadeln och ramen eller under sadeln på sidan får jag inte in fingrarna.

1, Så här går det till!
2, Handtag på Bosses sätt!

erkagn
2010-08-13, 20:02
Men visst hade du ännu mera problem innan du bytte bakdäcket? Eller minns jag fel? Fick för mig det skulle funka bättre med nytt bakdäck för hojen skulle bli högre, eller nåt?

Mc-Bosse
2010-08-14, 10:17
Nytt bakdäck hjälpte en del.

erkagn
2010-08-14, 10:20
Nytt bakdäck hjälpte en del.

Oki, men synd det inte hjälpte hela vägen att lösa problemet.