handdator

Visa fullständig version : Semester?



Mc-Bosse
2010-08-13, 11:07
Hej!

Är det fler än jag som har semester?

Jag har semester t o m den 29 augusti. Brukar ta semester i augusti för då har jag semester när de flesta redan haft och det känns rätt bra tycker jag! Jag kan kasta ut gliringar till mina bussförarkolleger på facebook också. ;)

Sen slipper jag köra buss under Malmöfestivalen som infaller helgen innan skolorna börjar. Har inte kört buss under denna festival på 10 år. Varför köra med en fullpackad buss när jag istället kan glida fram på hojen i ensamt majestät? :D

Molgan
2010-08-13, 11:32
Har börjat smygjobba lite. Soliga dagar jobbar jag halvtid. Har haft 6 veckors semester plus en "bonusvecka", men skvallra inte för chefen..

RobbeS
2010-08-13, 12:53
Blir avis när jag läser att de flesta andra kan ta semester precis när dom vill och hur länge dom vill under sommaren. Själv är det 4 veckor per sommar som gäller och då första eller andra perioden, mitten på juni till mitten på juli eller mitten av juli till mitten av augusti.
Övrig tid kan vi ta ut hur mycket ledigt som helst bara det inte är på storhelger, påsklov eller sportlov. Problemet är väl att man gärna vill vara ledig tillsammans med den övriga familjen och inte sitta ensam hemma i November och ha semester. Så det blir mycket sparad semester, 20 veckor har jag sparat sen tidigare år vilka kommer att plussas på med ytterligare tre veckor i år.

simen
2010-08-13, 16:43
Ok Bosse, da har vi semester på samma tid, och som tidigare bussförare i Oslo tok jag semester når Norwaycup arrangeras, så at man slapp å åka med full buss hela dagen. Vi har varit på en liten runda på hojen med et par vennar från Norge, från Tanum langs västkusten ned til Smögen vidare upp til Dalsland och sedan åkt Vänern rundt. sitter nu och planleggar neste tur]

Mc-Bosse
2010-08-13, 19:59
Ok Bosse, da har vi semester på samma tid, och som tidigare bussförare i Oslo tok jag semester når Norwaycup arrangeras, så at man slapp å åka med full buss hela dagen. Vi har varit på en liten runda på hojen med et par vennar från Norge, från Tanum langs västkusten ned til Smögen vidare upp til Dalsland och sedan åkt Vänern rundt. sitter nu och planleggar neste tur]

En trevlig busschaufför från Norge! Va kul! :D