handdator

Visa fullständig version : Att skrämma slag, nya paltor



Nina
2010-08-12, 15:11
Jag skulle ha ett fäste till mitt skivbromslås så jag åkte till Triumph Center för att lyssna om de har ett inne. Gjorde inget om det inte fanns ett men då fick jag ju köra nya hojen i alla fall, hi hi. När jag svängt in står en förare med sin Bonnie och lite så där tokigt till, det var ju en lysande parkering, tänkte jag och slängde en blick på föraren. Döm om min förvåning men det var min kusin! Han hade också köpt en hoj där, vad skoj.

Ja där stod vi och snackade en stund tills han sa att vi kan ju gå in än stå där. Nu var det ju bara några meter bort till dörren men det kändes onödigt att starta hojen för den korta biten så vi rullade dem dit. När vi rullade förbi fönstren slog mig en tanke att nu kommer de nog undra, här kommer två nya moppar rullandes, inte körandes varav den ena hämtades i går (min). Vi hann inte mer än innanför dörren så kom frågan: Har det hänt nåt?
Både Tommy och Urban hade undrat vad det var som hänt med hojarna, två flångnya hojar som puttas förbi fönstren in på gårdsplan… Det var nog en syn det där! Tommy skojade med mig och undrade om jag också skulle lämna in min för 80-milaservice. Ha ha ha, jag hämtade ju min i går! utbrast jag hjärtegott.

Nå, vi hittade inget ställe som var bra för ett låsfäste, men så kom Tommy på att det får plats under sadeln, det finns utrymme där. Så jag menade att jag försökt få av sadeln men inte lyckats, var mer rädd att bryta av nyckeln för övrigt men det var visst ett trick med att få sadeln att poppa upp. Men det blev inget fäste då jag nu vet hur man får upp sadeln och låset får plats där under. =)

Jaha, så visade jag mina numera säckar till mc-kläder och klev snart ut i ny utstyrsel. Ett par Camo-brallor vars ben kan kortas till shorts, många fickor på dem och en jacka som såg riktigt räsig ut med påsydda märken på ärmarna. Av märket Triumph förstås. :D
Skoj att man krympt så pass i storlek, nu blev det två nr mindre storlekar på kläderna, de sitter jättebra och tajt.

Klockan var inte ställd på hojen , i morse hade den fortfarande natt. Det finns en färddator på den, man kan se ungefärlig bränsleförbrukning på den och lite annat skoj. Bland annat kan man justera in så tre eller sex lampor tänds när det är dags att växla upp eller ner, just nu är den avstängd men om man vill utnyttja maximal kapacitet och bränsleförbrukning med mera så kan man slå på den och justera in varvtalet.

Jag svängde förbi min trafiklärare i morse och visade förvärvet, han sa att hans nästa mc är en sån här. Just nu har han en Kawa ER6-n, jag tyckte han skulle provköra en sån här Str3 (men inte glömma checkhäftet). Jag berättade hur pass bra gensvar man får från hojen. Den är helt otrolig, bland annat svänger den dit jag tittar och jag behöver inte ens göra nåt. Allt verkar gå av sig självt på den. En helt underbar hoj där allt känns som att jag och hojen är skapta för varann. Vi snackar samma språk så att säga, så skulle jag nog vilja uttrycka känslan.

Jonas76
2010-08-12, 16:06
Så Lennart jobbar kvar på grönlunds, kanske ska svänga förbi nån dag o hälsa på.

erkagn
2010-08-12, 16:25
Men så härligt att köpa mindre mc-kläder. Istället för jag som i våras fick köpa större mc-byxor :-)

Nina
2010-08-12, 16:48
Ha ha, ja det är underbart, jag känner mig smal fast jag har några kilon till att jobba bort men min BMI är på den normala nivån nu i alla fall, om än på den övre gränsen.

Oh ja, Lennart jobbar kvar där än, han tillhör nog snart inventarierna vid det här laget, he he. :)