handdator

Visa fullständig version : Äntligen! :D



Phaedre
2010-08-07, 16:04
Hej på er allihop!
Det finns förstås lite olika sätt att presentera sig på men jag tänker mig att de flesta som läser på detta forum vill veta mer om ev anknytning till MC.
Mitt intresse för hojar var på något sätt ofrivilligt från början. Jag var hästtjej i skolåldern men blev pälsdjursallergisk i yngre tonåren så jag hängde på en klasskompis när hon umgicks med sin pojkvän. Pojkvännen ingick i ett gäng Katana-åkare som körde mellan Sveavägen och Brostugan. Måste ha varit sommaren -86 och även jag hittade en hojsadel ett sitta på. Somrarna efter hade umgänget flyttat sig även till andra hojtyper. Favoriten var förstås GSX1100R. Särskilt den svart-röda! Ägnar en varm tanke åt Hangö-Glenn! :) Och så förstås V-Max, tack Jernis!:)
Runt -90 tunnande det ut... tyvärr. Andra saker kom in i livet (typ barn och så) och hela hojgrejen las på hyllan. Men nu är jag tillbaka, mer sugen än någonsin! Min fantastiska make köpte en Yamaha Fazer 600 till mig i slutet på april och 'lämpan' trillade ner i brevlådan häromdagen, första körlektionen är bokad på torsdag. Enda kruxet (och det är stort!) är att jag aldrig kört något på två hjul själv... Självklart blir det många lektioner på skolan men nötandet tänker jag göra med handledaren. Hoppas att min gode vän och handledare Mats står ut med mig så länge som det behövs. Och tack Mats för att du tipsade mig om detta underbara forum. Regade mig i förrigår och räknar med att bli en flitig användare eftersom man får så mycket feedback och glada tillrop från andra med samma intresse!
//Phaedre

Gibson
2010-08-07, 16:07
Välkommen och lycka till med körkortet.:)

Mc-Bosse
2010-08-07, 16:08
Välkommen!

Trevligt mc-forum det här!

Lycka till med A:et från en som lyckades med bedriften våren -09.

Nilsson
2010-08-07, 16:21
lycka till ,, det går bra ska du se , börja med att bara sitta , och känn att du får balans sen e det bara att starta hojen , in med kopplingen peta i 1 och rulla iväg , ta det bara lugnt så ska du se att det blir kanon

erkagn
2010-08-07, 17:51
Hej och välkommen! Och grattis till hojen samt lycka till med kortet! Perfekt att du kan övningsköra privat.

Mats Liifv
2010-08-07, 20:04
Är övertygad om att du kommer att lära dig snabbt Phaedre. Maud tog en provlektion för några år sedan, bara för att pröva på. Hon hade aldrig kört något med motor och två hjul tidigare. Tog inte lång tid innan hon klarade sig riktigt bra och instruktören kunde låta henne åka runt på egen hand. Vi får se hur länge det dröjer innan mitt handledartillstånd kommer!

Phaedre
2010-08-07, 20:21
Vi får se hur länge det dröjer innan mitt handledartillstånd kommer!

Trodde verkligen att det skulle komma i veckan. Kai skickade in för vår granne, det tog typ bara någon vecka. Tänk om de har missat kopplingen mellan mitt tillstånd och ditt handledarskap. Jag ringer och kollar på måndag morgon! :)
Är sååååå glad att jag fick 'lämpan' godkänd. Jag var verkligen nervös även om jag gjorde mitt bästa att inte låssas om känslan.

Guzzi-Leif
2010-08-08, 01:57
Varmt välkommen!
Och lycka till med kortet och körutvecklingen!!
Om det är motigt någon gång; tänk på att jag lyckats så då kan du också!!!

Nina
2010-08-08, 06:28
Har man bott på bönpallen har man en del tillgodo när man ska börja köra själv. :)

speed triple
2010-08-08, 07:16
Välkommen o lycka till med körkortet.

leffa
2010-08-08, 09:26
välkommen hit och när du har mats som handledare kommer det att gå som en dans med körkortet

Jonas
2010-08-08, 10:39
Välkommen phaedre och tack för presentationen!

Med både körskola och Mats som handledare har du verkligen bäddat för att lyckas. Och jag antar att det inte kommer dröja länge innan du åker med oss på våra turer. Såväl när du övningskör som när du har lappen i din hand! :)

AnnSofie
2010-08-08, 10:43
Lycka till med kortet....jag tog mitt 22 juli och jag bor nuförtiden på min hoj!

Phaedre
2010-08-08, 14:55
Hojåkare är bäst! Tack för att ni får mig att känna mig så välkommen! Jag ser fram emot att så småningom träffa några av er under min tid som elev och ännu fler när jag väl har kortet i handen. Jag litar helt och fullt på att Mats med sin gedigna erfarenhet kommer guida mig rätt i körkortsjakten. Jag är verkligen lyckligt lottad som har vänner som honom. Och som jag förstår av hans ord om er som åker i samma gäng så är ni inte ett dugg sämre! :D

EDIT: Fortsatta inlägg kring mitt körkortstagande sker framöver i tråden

"Vilka tar MC-kort nu?" http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=284

Tror nog att det finns fler som hänger på den tråden om jag kickar igång den igen (senaste inlägg är från 2009-10-05)!