handdator

Visa fullständig version : Suzuki GSX-R 1100 -87



duboisi
2007-07-18, 23:11
hej alla glada ;)
köpte en cykel för ca 3veckor sedan.. min första och som ja brukar göra så slår ja på stort direkt! en sak ja undrar är om fler som kör samma hojj känner det jag känner vid 200knutar och uppåt. framvagnen wobblar lite, har hört att de kan vara så på de äldre cyklarna för de har lite instabil ram.
Kan det ha någon med gaffeln fram att göra, har precis bytt packboxar i den pch skickat i ny olja (som inte är grå io luktar lika illa) kan de vara oljemängden som spökar lite kanske? eller är det inte bättre än att ja får byta till något mer "rejält"?
sen är det ju alltid intressant att höra vad en sådan skapelse presterar i fart!! den skall vara bänkad till 150hp.
ha de skönt o kör så de ryker
/arvid

Fredd
2007-07-19, 17:46
Oljemängden borde inte påverka stabiliteten så länge du inte har extremt lite olja? Oljan styr mer dämparnas egenskaper, hårdhet osv.

Kan däcket vara lite vint? Jag kan tänka mig att vissa äldre hojar har lite klena ramar, speciellt i farter av 200km/h 8) En styrdämpare kanske kan vara något?

pewa
2007-07-20, 01:12
Måste du köra över 200? :)

duboisi
2007-07-20, 14:28
tack för ditt svar fredd!! de är faktiskt så att styrdämparen har sprucikt i godset så de är väl dags att skaffa en ny, lite styvare/hårdare kasnke..
Kikar vidare och är tacksam för alla svar :P inkl.. pewas, hihi... kan man så ska man köra
trevlig helg

turbo
2007-07-20, 17:19
testa en ny styrdämpare, vet inte vad de ligger på i pris?

200 är ingen nyttig hastighet i längden, men du har rätt, kan man så måste man testa iaf 8)

duboisi
2007-07-22, 00:57
Okej.. var kan man tänkas få tag i en sådan då? har kollat google som baraste den men ja hittar bara siter i staterna.. de finns någon på ebay osv..

pewa
2007-07-23, 21:53
Har faktiskt köpt några grejer på eBay både från staterna och Kina, det har funkat fint!

Men testa hör med de lokala mc-butikerna om det är återfösäljare åt Öhlins, isåfall kan de säkert beställa hem en styrdämpare om de inte har på lager. Kanske kostar lite mer än att beställa på webben..

Finns mc-webshoppar som också säljer, typ:
http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=120&subcat=122&id=247

duboisi
2007-07-23, 22:11
ohh det var ju som hittat :P tack för tipset

pewa
2007-07-23, 22:26
No problems! :)

En kompis körde med styrdämpare till sin R1:a och den kändes väldigt stabil även i riktigt höga farter.. nu var det en nyare hoj men jag tror nog att dämpare gjorde sitt också.. lycka till iaf!

[Spanaren]
2007-07-24, 17:08
orolig framända kan bero på massor: däck (slitage o tryck), styrlager, svinglager, hjullager, styrändsvikter, kåpa-kåpor osv osv

duboisi
2007-07-24, 17:44
tackar för alla ödmjuka svar.. ska nog kunna (kanske med lite tur) kunna få ordning på det... har för övrigt hittat en styrdämpare men de blir inte öhlins :'(, lite för dyr för min smak.. tack å hey

turbo
2007-07-25, 04:26
som spanaren skrev, kolla lager, däck osv också så du inte lägger ut några tusenlappar på en ny styrdämpare i onödan. vad kostar den förresten?

duboisi
2007-07-25, 10:17
styrdämparen kan vara ok.. de är bara fästet/klammern som har spruckit.. den kostar ca 1500 tror ja(plagiat) men de duger åt mig :P ska kolla lagrena o allt det andra i helgen. var ute o körde lite i regnet i går å jevlar va de spinner,haha.. i dag blir det ytterligare en långtur.. Jönköping till tranås på småvägear de är kärlek det!
ciao

[Spanaren]
2007-07-25, 10:45
sätt inte på styrdämpare för att dölja ett problem. utan sätt dit den som ett komplement.
kolla så allt är ok först sen styrdämpare. sedan är det bara o pressa hojen o njuta :D

duboisi
2007-07-25, 11:16
jo de är klart att det bara är ett komplement!! kollar på det andra när ja har lite tid över på jobbet.. mc lift is the shit

pewa
2007-08-04, 17:51
jo de är klart att det bara är ett komplement!! kollar på det andra när ja har lite tid över på jobbet.. mc lift is the shit


Var jobbar du som har såna förmåner? :)

duboisi
2007-08-05, 04:12
mitt andra hem heter dinscooter och det är där ja tillbringar de flesta av de korta 24timmarna per dygn :P är där nu med 04:12 en söndagmorgon :P direkt efter krogen, hehe

pewa
2007-08-06, 19:49
Haha, direkt efter krogen.. då är man nörd! :)
Men schysst med såna möjligheter, en lyft hade inte suttit fel!

duboisi
2007-08-07, 16:58
ja lite nörd är man alltid 8)
det finns en budgetmodell på biltema för någon tusen lapp om ja inte minns fel! en god vän har en sådan och den fungerar helt okej!