handdator

Visa fullständig version : På Två Hjul återuppstår 2011



pewa
2010-08-05, 23:14
http://www.hojen.nu/bilder/nyheter/2010/tvahjul.gif

På Två Hjul återuppstår 2011 - Stockholm 27-30/1
Efter förra säsongens uppehåll är det dags för mc-mässan "På två hjul" att göra comeback.

Branschorganisationen McRF har tecknat avtal med mässorna i Stockholm och Göteborg om ett 4-års avtal.
Mässan kommer att hållas omväxlande i Stockholm och Göteborg med början i Stockholm 27-30 januari 2011.

-Vi är oerhört glada att Mc-branschen vill satsa långsiktigt på mässmediet, säger Peter Näsman, projektledare för På två hjul.
Mässan fyller ett viktigt syfte för alla besökare som kan ta del av nyheter och komplettera sin utrustning inför säsongen.

På två hjul kommer att innehålla allt det som en besökare förväntar sig; motorcyklar, mopeder och fyrhjulingar.
Till detta allt vad marknaden har att erbjuda i form av utrustning och tillbehör av olika slag.

- Vi vet att den moderna mässbesökaren vill kunna göra affär på plats. Därför kommer den nya upplagan av På två hjul att ge besökaren möjlighet att köpa det som behövs inför kommande säsong. Allt från hojar till snusnäsdukar, säger en entusiastisk Richard Nordén, ordförande i McRF.

Huruvida förra årets uppstickare MClive kommer tillbaka 2011 återstår att se

Källa: McRf

Hagis
2010-08-05, 23:16
är detta den tidigare "mc mässan" som hölls i älvsjö? :confused:

pewa
2010-08-05, 23:22
är detta den tidigare "mc mässan" som hölls i älvsjö? :confused:

Yes. Dom ställde dock in förra året, minns inte anledningen men jag antar att det var pengabrist.

Jonas
2010-08-05, 23:27
Härligt. Och att mässan växlar mellar Sthlm och Gbg gör inget alls. Bara en anledning för vårat hojgäng att åka på en trivselresa, se på hojar, bo på hotell och dricka drinkar. 2012 bokar vi rum på Gothia Hotell. 2011 besöker vi såklart Älvsjömässan i Stockholm. :)

Danne
2010-08-06, 00:55
Härligt. Och att mässan växlar mellar Sthlm och Gbg gör inget alls. Bara en anledning för vårat hojgäng att åka på en trivselresa, se på hojar, bo på hotell och dricka drinkar. 2012 bokar vi rum på Gothia Hotell. 2011 besöker vi såklart Älvsjömässan i Stockholm. :)

En sån resa gjorde jag till mässan i Göteborg för 15 år sen.

adara
2010-08-06, 08:05
Ngn som vet ngt om MC Live? Kommer dom att fortsätta 2011?

Jonas76
2010-08-06, 08:30
Ngn som vet ngt om MC Live? Kommer dom att fortsätta 2011?

Jag vill minnas att de har haft provkörningsdagar på barkarby även om det har varit mc mässa...fast minnet är sådär ibland så jag kan ha fel :confused:

Mats Liifv
2010-08-06, 09:58
Ngn som vet ngt om MC Live? Kommer dom att fortsätta 2011?

Står att det är osäkert om hur det blir med MC Live. Den som lever får se...

gunther
2010-08-06, 10:41
Blir det ett MC Live 2011 så kommer jag bosätta mig där under dom dagarna och spendera all min vakna tid på att provköra massa olika motorcyklar. Målet blir att få full pott i protokollet. Vem är med? =)

christianka
2010-08-06, 16:41
Underbart synd bara att dom börjar i S-holm ;)

Phaedre
2010-10-04, 21:02
Någon som hört om det blir något MC-Live nästa år?

Mats Liifv
2010-10-04, 22:35
Någon som hört om det blir något MC-Live nästa år?Gissar att det inte blir något utan man lägger allt krut på mässan istället!

Nina
2010-10-05, 06:17
Synd, jag tyckte MC Live var bra för då kunde man provköra hojar. Det kan man inte på På två hjul-mässan.

adara
2010-10-05, 07:45
Håller med, det vore väldigt synd! Det var ett grymt tillfälle att provköra ett brett sortiment av hojar. Provköra hos handlare gör man ju snarare när det handlar om en modell eller två..

Mats Liifv
2010-10-05, 08:26
Vi får väl hoppas att handlare går ihop och gör något tillsammans.

Vill minnas att de europeiska märkena BMW, Harley och Triumph körde någon gemensam dag, på Barkarby, tidigare.

DearHunter
2010-10-05, 09:03
Det behövs mer jippon av det här slaget.
Kolla handelsbodens marknadsföring. De är på hugget.

Jag tycker rent allmänt att mc försäljarna och agenterna är oerhört flata och gråa i sin framtoning. När såg vi en fin reklamfilm på TV om mc??? Jämför bilreklamen i TV från tex Audi eller BMW. . ...Det är som om det inte vore politiskt korrekt att marknadsföra mc i Sverige. Vi har ca 350 000 hojåkare i vårat kalla land. .. nä...då stöter man sig med någon skrikande och anemisk smågrupp med proteinbrist som tycker att mc är farlig, eller så får man emot sig föreningen ''mjuka plyschpappor mot fransar på styret'' som DO anmäler alla som kör om dem på en custom med fransar..... :)


Man kunde ju som Mats skrev ha märkesdagar. Tex Honda dagar på Barkarby eller i anslutning till ngn smc kurs :)

Nä.... en fin reklamfilm med en läcker brud som kör Honda Goldwing på slingriga vägar om DearHunter får välja ;)

Kimmo
2010-10-05, 10:35
Det ska arangeras någon som de kallar för motorcykelns dag (http://www.mcrf.se/pthoktober.htm)under helgen 7-8 maj inte riktigt samma sak som mc-live. Ska iaf ta mig ner till mässa På två hjul har inte varit där på 5-6 år tror jag.

Mats Liifv
2010-10-05, 13:58
Reklamfilmer för motorcyklar förekommer faktiskt, men då bara på Eurosport såvitt jag känner till. Brukar vara mycket Suzukireklam där, både för scooters och vanliga hojar!

DearHunter
2010-10-05, 15:45
Reklamfilmer för motorcyklar förekommer faktiskt, men då bara på Eurosport såvitt jag känner till. Brukar vara mycket Suzukireklam där, både för scooters och vanliga hojar!

Jasså..Jag har inte de där utländska kanalerna på TV:n. Men jag har en annan Eurosport och det är fanken ingen Suzuki... ;):D

Mange
2010-10-08, 17:32
Ni som varit på mässan både i Göteborg och Stockholm, vilken är bäst/störst?

Nilsson
2010-10-08, 19:46
jag tycker den i stockholm e bäst , men det e bara vad jag tycker

Jan-Olov
2010-10-08, 21:12
Göteborg tycker jag är bra eftersom det går att åka över dagen. Men det är ju bara vad jag tycker.;)

Bennie Bleking
2011-01-08, 20:11
jag tycker den i stockholm e bäst , men det e bara vad jag tycker

BMC ska ordna en bussresa den 29de.
Kravet är väl att man är medlem i BMC Blekinges MotorCyklister
eftersom de ordnar resan.
Gallupundersökning pågår om intresse finns.
Återkommer om resan blir av och om det går att ordna in
nån som inte tillhör klubben. Priser, tider, biljetter etc.