handdator

Visa fullständig version : Nykomling från Arlanda



Hagis
2010-08-04, 14:59
Tjena.
Har inte hunnit säga hej men har ändå rotat runt lite i forumet och fått bra hjälp med mina funderingar. Jag är en 35 åring av manligt kön, förlovad och har en helt underbar styvson på 4 år. Vi är en hoj familj, både jag och fästmön är uppvuxna i hojvärlden. Farsan körde en Honda CB 750 från tidigt 70 tal och kör idag en Honda 750 custom från mitten av 2000. Svärfar är inbiten HD åkare och vi har väll haft våra diskutioner genom åren om vad en "riktig hoj" är ;D

Jag har själv kört sen jag var 16, började med en TZR 125a vilken jag är tacksam att jag överlevde! Det har alltid varit sporthojar i privat ägo och i början av 2010 så bytte jag min sporthoj mot en motard pga att jag kände att det inte höll längre. Jag kan nämligen inte låta bli att gasa om det går och att släppa ner framhjulet i backen i över 200 blås är inte rätt mot någon, än mindre min familj! Så det vart en motard, en rolig maskin så länge man inte ska köra längre än 5 mil! 2010 har jag kört ca 50 mil på motard och är redan less på eländet. Så inför 2011 blir det en custom hoj!

Jag tillhör Riders Stockholm vilket är en ½ öppen klubb, alla är välkomna men det finns vissa inträdes krav. Men framför allt så är vi i grunden goda vänner som älskar att köra hoj och hittar även på en massa annat roligt ihop så som gocart, fiskar, semestrar osv.

Som person är jag väldigt enkel! Jag är rak vilket inte funkar med alla, antingen gillar jag någon eller så gör jag det inte men alla får sin chans. Det har tagit mig 35 år att inse att folk som inte bidrar med något positivt i vardagslivet kan hålla sig på sin kant! Jag orkar inte med fler energi vampyrer som hela tiden gnäller och klagar och bara tar för sig utan att ge! Dom få personer jag runt i kring mig är jag väldigt tight med och vi hjälper varandra kravlöst så fort vi kan! Jag har inte många som jag umgås med utanför klubben eller hojvärlden.

Jag jobbar som piercare och går sista steget som tatuerings lärling just nu och hoppas på att vara färdig tatuerar till sommaren 2011 så jag kan köra egen studio. Tja, jag tror det är allt :rolleyes:

Nina
2010-08-04, 15:12
Skoj, välkommen säger jag. Då är vi nog rätt lika vad gäller rakt på sak och vilka som får bli ens vänner. Jag gillar inte folk som bara klagar och inte bidrar. Avskyr oärliga människor & nödlögnare och folk som inte vet vad de vill. Finns bara en väg: Antingen - eller. Därför har inte jag många vänner och inget som jag är i behov av heller.

Hagis
2010-08-04, 16:40
:) tror dom flesta inom hojvärlden är raka och reko, har bara stött på enstaka måndagsex som inte faller inom den ramen. Trevligt folk till vardags som man lär känna mer och mer även privat!
Nödlögner, ett ord jag har svårt för! Jag förstår vad du menar :) Men jag tycker det är ett ord som inte ens borde existera då lögner är lögner! (enbart okej att tvärljuga i förhör och rättegångar) haha...
Nä jag är enkel som person, kanske lite kantig ibland men jag står för det jag tycker och det/dom jag bryr mig om men har samtidigt kurage att erkänna när jag har fel! ÄLSKAR pro kontra :D

erkagn
2010-08-04, 16:40
Intressant med tatuering. Många inom mc-intresserade gillar ju tatueringar oxå.

Hagis
2010-08-04, 16:46
Intressant med tatuering. Många inom mc-intresserade gillar ju tatueringar oxå.

Ja vilket glädjer mig då jag har allt och jag menar ALLT en människa kan önska sig och allt inom en och samma värld! En 4 årig styvson som älskar garaget och att meka, en fästmö som är hojintresserad och uppväxt inom biker miljön så hon vet hur mycket det betyder, en säsong 2011 som jag ser fram emot enormt mycket med ny hoj, underbara vänner (family by choice) och ett extra jobb som jag älskar och som även är en del av allt ovan nämnda ;D

Kommer köra igång en helt egen studio när vi fått tag i större klubblokal vilket bör bli till hösten vintern 2011 ;D

Nina
2010-08-04, 16:46
Intressant med tatuering. Många inom mc-intresserade gillar ju tatueringar oxå.

Ha ha, jaa... T o m jag har en. Fast det är mitt stjärntecken. :)

Hagis
2010-08-04, 16:47
Ha ha, jaa... T o m jag har en. Fast det är mitt stjärntecken. :)

hehe ja antingen älskar man det eller så hatar man det. Det är för oss som älskar det ett gift, mycket vill ha mer ;D Har väll täckt så gott som halva kroppen och lite till hehe...

Nina
2010-08-04, 18:40
hehe ja antingen älskar man det eller så hatar man det. Det är för oss som älskar det ett gift, mycket vill ha mer ;D Har väll täckt så gott som halva kroppen och lite till hehe...

Jag har lyckats stanna vid min skorpion, fast själva tecknet (ser ut som ett m) kanske man skulle fästa på andra överarmen? Eller dotterns födelseår i romerska siffror har jag även funderat på. =)

Hagis
2010-08-04, 18:51
Jag har lyckats stanna vid min skorpion, fast själva tecknet (ser ut som ett m) kanske man skulle fästa på andra överarmen? Eller dotterns födelseår i romerska siffror har jag även funderat på. =)

Många har gjort som tex du funderar på om jag förstod det rätt! Gjort säg sitt stjärntecken på ett ställe och funderar sen på att göra samma sak men i ett annat utförande någon annan stans på kroppen. Mitt råd är att tänka igenom tatueringen man ska göra ordentligt för den sitter där ett par månader efter det du dör! Det är rätt lång tid! Se kroppen som en tavelduk, det är konst du ska ha på duken och då gäller det ju att man kan leva med motivet! Risken med att göra tex sitt stjärntecken i flera olika utföranden kan bli en memory varning! Då är tex barnens födelseår, namn, ett utdrag av en dikt, sitat, favorit seriefigur som man levt med hela livet osv något jag tror man uppskattar mer!

Ett råd till alla som funderar på att tatuera sig, känner någon som funderar på att tatuera sig, funderar på att bli tatuerare eller bara är nyfiken på tatueringens historia. Läs denna bok! http://www.bokia.se/bok/9789186127985/tatuering-vince-hemingson/ jag kan utan tvekan säga att den här boken är det bästa som hänt tatueringsyrket, bättre än alla Inc program osv!