handdator

Visa fullständig version : Forumrang?



pewa
2010-08-03, 22:34
Har fått en fråga angående att införa forum-rang. Med det menas att man får en titel beroende på hur många inlägg man gjort. Titeln dyker upp under ens användarnamn där det står "Medlem" eller "Bloggare" idag.

Skulle man kunna ha lite olika mc-relaterade ranger kanske.

Är detta något som efterfrågas? Eller är det skit samma? :)

Mc-Bosse
2010-08-03, 23:03
Det står ju redan antalet inlägg man gjort och det visar ju hur aktiv man är. Jag tycker personligen att det räcker.

Hamre
2010-08-03, 23:06
Skit samma!

pea_72
2010-08-03, 23:21
Det hade ju sannerligen fått fart på skrivandet ialf hos mig...jag är en tävlingsmänniska och hade man chansen att "stiga i graderna" då djävlar. :)
Nä på riktigt så är det skit samma!

Jonas
2010-08-03, 23:37
Har sett funktionen på andra forum, men det känns som skit samma på hojen.nu. Här är alla lika mycket värda om man så skrivit 1000 inlägg eller 50. :) Tror inte att "titlar" får folk att skriva mer. Vissa är bara fluktare, så är det bara. :)

lars
2010-08-04, 00:32
Det här är ju ett forum ingen internetklubb och då ser jag inget skäl till ''rang''

DearHunter
2010-08-04, 00:35
Ypperligt ! :D


1) Börja med att indela får(Bäää)umisterna i 3 kategorier, A, B och C efter logiken i inläggen.
A= Öhhh.... Que? I'm from Barcelona.. ; B= Hmmm.. C= Det här var ju smart och skattefritt.:)

2) Sedan tar vi underkategorier: A till X. Efter humor: A = Fonus ... -- X = syrebrist och skrattkrampf..

3) Nu kommer det svåra här. Efter Bokstäverna (2 st) så sätter vi en sifferkombination enligt våra sedlar som återspeglar i viss mån den tid man lägger ner på att smurfa omkring på ett forum. Eftersom vi kör hoj så bör vi hedra den svenska mekanikens fader Christopher Polhem som finns på vår 500 kr sedel. Så betygen blir 20, 50, 100, 500. (dvs 500 är högst)

Så den smurfigaste forumisten bör få en bokstavs och sifferkombination enligt ovanstående modell. Självklart bör det stå Honda framför :D:D:D ;)

/Hupp!

Figurehead
2010-08-04, 01:39
Ne, det är väl skit samma.
Ett annat forum jag hänger på har en liknande funktion, men där står det "ny medlem", medlem (om man varit med ett tag) eller en helt valfri text, om man väljer att vara forumsponsor. Räcker gott tycker jag.

erkagn
2010-08-04, 06:02
Samtidigt vore det bra om man funderade på hur vi skulle få fler att vara aktivia och skriva. Men vet i tusan om detta har någon betydelse vilken rang man skulle få. Kanske nån utlottning varje månad till de som skrivit inlägg på forumet eller nåt sånt vore nåt?

Nina
2010-08-04, 07:16
Jag tycker det räcker bra som det är, varför krångla till det och bli som alla andra?

Nilsson
2010-08-04, 07:22
håller med nina , varför klödda till det , nä enkelt och bra tror jag e det bästa

Mats Liifv
2010-08-04, 07:48
Räcker gott som det är nu!

swischmc
2010-08-04, 08:54
Det blir ju konstigt om man, som jag, är mer läsare än skrivare. Inte alltid som jag tycker att jag har något att tillägga i trådarna. Ändå är jag ofta inne och läser.

Någon skrev att på Hojen.nu är "alla lika värda". Jag tycker att det är en fin tanke som ska bevaras och praktiseras.

Gurrag
2010-08-04, 09:19
räcker som det är nu.
Kanske Admin och Medlem men mer än så är överflödigt

Jan-Olov
2010-08-04, 16:37
Jag håller med övriga att det är bra som det är, hur många inlägg jag har gjort syns ju redan.

Hagis
2010-08-04, 16:50
Jag må vara ny på detta forum men jag har själv administrerat ett gäng olika forum och är aktiv på flertalet hojforum! Jag håller med tidigare skrivet att det verkar onödigt, personligen får jag känslan av play ahead forum och liknande ställen där status är mer viktigt än innehållet i det man faktiskt skriver! Risken är att admin får 10 gånger mer att läsa...

leffa
2010-08-04, 17:13
tycker som de flesta att det är bra som det är ,varför konstla till det som är bra

pm_57
2010-08-04, 19:41
Det blir ju konstigt om man, som jag, är mer läsare än skrivare. Inte alltid som jag tycker att jag har något att tillägga i trådarna. Ändå är jag ofta inne och läser.

Någon skrev att på Hojen.nu är "alla lika värda". Jag tycker att det är en fin tanke som ska bevaras och praktiseras.


Håller med "swischmc" - är också inne på Hojen för läsa och händer väl ibland att man kommenterar. Jag tycker det skall vara som det är. Status världen finns ju redan.:)

fremas
2010-08-04, 20:24
För min del så är det skitsamma

Tror att det bara blir en massa skitsnack så att säga

Vill samtidigt tilläga att hojen.nu verkligen är det bästa forumet utan tvekan

även om jag inte har så mkt att inlägga så följer jag väldigt mkt här

Ha en forsatt trevlig Hoj sommar o kör lugnt

speed triple
2010-08-04, 23:07
Jag tycker att man skulle kunna skriva i vad man ville där. Medlem eller bloggare hur kul låter det? Valfrihet är alltid roligare.

Chappy
2010-08-04, 23:27
Ska det bli någon typ av tävling lägger jag ner knappandet.

Nina
2010-08-05, 07:02
På sporthoj kan man skriva nåt eget men det blir lite kaka på kaka när man har signaturen att skriva nåt eget i också. ;)

Phaedre
2010-08-05, 17:24
Helt onödigt!

pewa
2010-08-05, 17:43
Då lägger vi helt enkelt detta på is, bra att ni säger vad ni tycker! När det gäller att lägga dig egen valfri text återstår det att se, har sett forum där det missbrukats rätt hårt, man har ju som sagt redan ett eget namn och egen avatar.

Jonas
2010-08-05, 18:28
När det gäller att lägga dig egen valfri text återstår det att se, har sett forum där det missbrukats rätt hårt, man har ju som sagt redan ett eget namn och egen avatar.

Det fungerar bra som det är nu, Pewa! Bra dock att du frågade oss andra. Heder. En del admin härskar som diktatorer. :)

Kret
2010-08-06, 00:15
Nej, jag tycker inte att forumrang behövs.
På de flesta forum brukar det bli en massa skitposter bara för att man vill stiga i graderna.

En bra sak som jag varit med om är att man kan köpa sig en egen titel.
D.v.s. man donerar X kronor så får man en egen titel i 1-3 månader.
För att det inte ska missbrukas ska den godkännas av admins.

christianka
2010-08-06, 16:53
Håller med Jonas, riktigt schysst att du frågar vad vi tycker.

Lägger en beställning i webshop :)