handdator

Visa fullständig version : Veteranträff



veteranmc
2010-08-02, 20:51
Var på en veteranträff idag, med kalix motorveteraner, å folk vart imponerade av våran bsa a10 golden flash med sidovagn från 1954, den fick mest uppmärksamhet av alla fordon. i morgon ska den veteranbesiktas så vi får billigare försäkring, nu betalar vi ca 2400kr per år. det är roligt att ha en hoj som väcker uppmärksamhet :D, man får många trevliga pratstunder med folk å sånt gillar jag

GeCe
2010-08-10, 05:50
Var på en veteranträff idag, med kalix motorveteraner, å folk vart imponerade av våran bsa a10 golden flash med sidovagn från 1954, den fick mest uppmärksamhet av alla fordon. i morgon ska den veteranbesiktas så vi får billigare försäkring, nu betalar vi ca 2400kr per år. det är roligt att ha en hoj som väcker uppmärksamhet :D, man får många trevliga pratstunder med folk å sånt gillar jag


Det är klart att en sådan pärla tilldrar sig uppmärksamhet, fattas bara annat. Hoppas besiktningen gick bra!

veteranmc
2010-08-10, 22:48
besiktningen gick bra, å idag är den i tidningen, var med den på en konsert yttersti bodträsk å en reporter från haparandabladet fota å interjuva mig. det kom in en bild där jag sitter på den införd skinnbyxor skinnrock å en gammal skinnhjälm på skallen, kraghanskar å gamla motorglasögon å tanten i sidovagnen, reporten gillade våran motorcykel synd bara att jag inte hade tid att låta hon åka en sväng. var tvungen att fara ner till parkeringen å dirigera ut bilarna efter konserten. det kom bla fram en dam som var helt begeistrad i motorcykeln, hon skulle följa mig till världens ände i en sån motorcykel sa hon ,men hon var i 70års åldern:)

Ove
2010-08-11, 07:52
. det kom bla fram en dam som var helt begeistrad i motorcykeln, hon skulle följa mig till världens ände i en sån motorcykel sa hon ,men hon var i 70års åldern:)

:eek: Ja akta dig! Har du fått smak på russin så vill du inte ha druvor sen! :D;)

veteranmc
2010-08-11, 21:29
:eek: Ja akta dig! Har du fått smak på russin så vill du inte ha druvor sen! :D;)

den komentaren var bra:D:D:D