handdator

Visa fullständig version : Intrudern startar inte



rulle
2010-07-28, 15:05
Har en Intruder vl1500 -00 som plötsligt inte startar,den går som den ska på starten men tänder inte,gnista finns & pumpen ger på soppa.Finns det någon som har susning om vad det kan vara för knas?

Mr.Peter
2010-07-28, 16:21
Kolla snabbstoppen på styret och sedan stoppen som är kopplat till sidostödet.
Kan va så enkelt?

Mats Liifv
2010-07-28, 19:20
Låter verkligen som att någon kommit åt dödarknappen på styret. Tror att vi alla råkat ut för det någon gång. Efter ett par gånger har man lärt sig och inser var felet ligger direkt.

rulle
2010-07-28, 20:23
Tack för det,men går starten om det är knas på någon av brytarna?

Mats Liifv
2010-07-28, 22:12
Tack för det,men går starten om det är knas på någon av brytarna? Visst, startmotorn kan gå och man undrar varför inget händer...tills man ser knappen. På min senaste BMW händer dessbättre ingenting. Olika på olika hojar. Alltså inte det felet du har....för du har väl kollat?

rulle
2010-07-28, 22:57
Har alltid använt knappen för att stänga av motorn,rätt eller fel?(fick lära mig det av en hojguru/byggare)det är ju en brytare för strömkretsen till tändningen.Det som händer idag är att:knapp upp heldött,knapp ner starten går men inget annat,har inte plockat isär & undersökt närmare.

Guzzi-Leif
2010-07-28, 23:27
En del säkerhetsbrytare (koppling, sidostöd, friläge, dödarknapp) bryter både tändning och startmotor. En del enbart tändning. Skiljer mellan märken och mellan modeller...

Dock: Om du har gnista på alla stift och insprutning av bränsle borde det inte vara en säkerhetsbrytare. Mysko!

Har du gjort något som helst ovanligt med din båge efter att den gick korrekt? Försök tänka efter och vara lite logisk.

Finns det något särskilt användarforum för VL-ägare? Det kan ju vara något modelltypiskt och i så fall får du kanske svar där.

gunther
2010-07-29, 09:04
skott från höften: råkat flippa tändkablar mellan tändstiften?

Mats Liifv
2010-07-29, 11:33
Har alltid använt knappen för att stänga av motorn,rätt eller fel?(fick lära mig det av en hojguru/byggare)det är ju en brytare för strömkretsen till tändningen.Det som händer idag är att:knapp upp heldött,knapp ner starten går men inget annat,har inte plockat isär & undersökt närmare.Är det någon speciell vinst med att använda dödarknappen i stället för tändningsnyckeln?

Mr.Peter
2010-07-29, 13:09
Jag har försökt springa igång min med dödarknappen nere,det var jävligt tugnt!

Mats Liifv
2010-07-29, 14:30
Jag har försökt springa igång min med dödarknappen nere,det var jävligt tugnt! Och jag försökte kicka igång min stånka i en kvart...tills jag kom på att någon roat sig med att trycka in dödarknappen. Var av den typen att man inte kunde se om den var intryckt eller ej, en idiotisk konstruktion!

Mr.Peter
2010-07-29, 14:50
Kanske dax för en egen tråd med dråpliga incidenter vi har varit med om?;D

gunther
2010-07-29, 14:56
Som t.ex. att försöka ställa ifrån sig hojen utan att fälla ut stödet först? Japp, skyldig.